AMD با چيپست رايزن B450 اوركلاك را براي عموم متخصصان فراهم مي كند

يك‌شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
AMD به صورت رسمي چيپست ارزان ارزش جديد خود را با قابليت اوركلاك براي مادربردهاي ارزان ارزش معرفي كرده است.
تبليغات

در ماه‌هاي اخير اطلاعات زيادي پيرامون چيپست جديد AMD منتشر شده بود و لو رفتن بسياري از مشخصات آن، موجب شده است تا متخصصان شوق چنداني براي معرفي رسمي محصول نداشته باشند. هدف اصلي اين چيپست متخصصاني است كه از پردازنده‌هاي رايزن بهره مي‌برند و مي‌تواند برخي قابليت‌هاي مهم و رده‌بالا را براي ماردبرد‌هاي ارزان ارزش به ارمغان بياورد.

B450 به صورت مستقيم، جايگزيني براي نسل قبلي چيپست رايزن AMD يعني B350 به شمار مي‌رود كه براي اولين نسل پردازنده‌هاي رايزن عرضه شد. البته شاهد تغييرات چنداني ميان نسل جديد و قديمي نيستيم و بعضي از قابليت‌ها به صورت تكراري هم‌چنان در B450 نيز مورد استفاده قرار گرفته است. شاهد همراهي بدون تبليعات از فناوري SenseMI يكي از مهم‌ترين قابليت‌هايي باشد كه به چيپست جديد افزوده شده است.

مرجع متخصصين ايران چيپست B450 اي‌ام‌دي / AMD B450 Chipset

B450 همانند نسل گذشته، از فناوري‌هاي SLI يا كراس‌فاير همراهي نمي‌كند. البته نبايد انتظار وجود قابليت CPU PCIe Bifurcation را در چنين محصولي داشته باشيم زيرا در حال حاضر موارد معدود و گران‌ارزشي مانند چيپست X470 از آن همراهي مي‌كنند. اين چيپست هم‌چنين از مسير 16 PCIe براي افزودن كارت گرافيك بهره مي‌گيرد. تغيير ديگر همراهي بدون تبليغات از قابليت StoreMI است كه به متخصصان اجازه مي‌دهد تا با استفاده از SSD، سرعت حافظه دستگاه خود را افزايش دهند.

AMD تاكيد دارد كه چيپست B450 از تمامي پردازنده‌هاي رايزن همراهي مي‌كند و حتي امكان اوركلاك كردن نيز در آن‌ها وجود دارد. در سوي ديگر اينتل قابليت اوركلاك را تنها محدود به چيپست‌هاي Z370 و Z470 كرده است كه ارزش بسيار بالايي دارد. AMD اعتقاد دارد كه محصول جديدش موجب مي‌شود تا مادردبردهاي ارزان ارزش و كمتر از ۱۰۰ دلار نيز از قابليت اوركلاك همراهي كنند. حتي چيپست پايين رده A320 اين شركت از اوركلاك حافظه رم همراهي مي‌كند.

البته بايد اشاره كرد كه ايسوس چندي قبل مادربرد گيمينگ rog strix B450-F را معرفي كرد كه از چيپست جديد AMD بهره مي‌برد و اين محصول در حال حاضر قابل خريد است. به همين دليل رونمايي AMD از B450 چندان غافلگيركننده نبود و شايد بايد بسيار زودتر صورت مي‌گرفت. به هر حال ممكن است در آينده‌اي نزديك شاهد عرضه مادربردهاي بيشتري از سوي توليدكنندگان ديگر مبتني بر اين چيپست باشيم.

مرجع متخصصين ايران چيپست B450 اي‌ام‌دي / AMD B450 Chipset
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات