ابرخودروي تويوتا GR Super Sport در نسخههاي مسابقه و جادهاي توليد خواهد شد
تويوتا بهتازگي از آغاز تستهاي توسعه ابرخودروي GR سوپراسپرت در جادههاي شهري و پيست، خبر داده است. نام اين ابرخودرو در هنگام عرضه تغيير خواهد كرد. تويوتا هفتهي گذشته در جريان كنفرانس مطبوعاتي مسابقهي ۲۴ ساعته لمان اعلام كرد كه با تغيير قوانين مسابقات، از سال ۲۰۲۰ در كلاس ابرخودروها شركت خواهد كرد.
بنابراين نسخهي مسابقهاي از ابرخودروي GR سوپراسپرت در پاييز سال ۲۰۲۰ ميلادي معرفي ميشود. شركت تويوتا قصد دارد خودروي مسابقهاي GR را براساس قوانين مسابقات استقامتي فدراسيون جهاني توليد كند. درنتيجه، اين شركت بايد حداقل ۲۰ دستگاه از اين ابرخودرو را بهصورت شهري در مدت زمان ۲ سال پس از شروع مسابقه، توليد و عرضه كند.
علاوهبر تويوتا، شركت استون مارتين ديگر خودروسازي است كه براي شركت در مسابقهي كلاس ابرخودروها با خودروي والكري، اعلام حضور كرده است. شيجكي توموياما، مدير بخش مسابقهاي گازو ريسينگ تويوتا ميگويد:
اين يك موقعيت خارقالعاده براي تيم Gazoo Racing است كه بتواند اعتبار خود را نهتنها بهعنوان يك تيم مسابقهاي در رقابت با بهترينها، بلكه بهَعنوان يك توليدكنندهي خودروهاي اسپرت، نشان بدهد.
در قوانين جديد فدراسيون جهاني براي مسابقات استقامتي، خودروها تا ۷۵۰ اسببخار بيشينه قدرت خواهند داشت. استفاده از سيستم هيبريدي مجاز است؛ اما ضروري نيست. درضمن سيستم هيبريدي نبايد بيش از ۲۷۰ اسببخار قدرت توليد كند.
بهمنظور تشويق تيمها براي استفاده از سيستم هيبريدي، به خودروها اجازه داده ميشود كه از موتورهاي الكتريكي براي بهحركت درآوردن چرخهاي جلو استفاده كنند. درنتيجه، انتقال قدرت بهصورت تمام چرخ متحرك صورت ميگيرد. تويوتا GR سوپراسپرت تاكنون بهعنوان يك خودروي مفهومي معرفي شده و از پيشرانهي ۲.۴ ليتري ۶ سيلندر به همراه سيستم هيبريدي بهره ميبرد كه در مجموع ۹۸۶ اسببخار قدرت توليد ميكند.
طراحي GR سوپراسپرت هم باتوجهبه عدم وجود شيشه عقب و طراحي باله روي قسمت مياني، بيشتر شبيه بهخودروهاي مسابقهاي است تا يك خودروي شهري. ارزش اين خودرو هم همانند ساير ابرخودروهاي موجود در بازار خواهد بود و طبق شايعات، ممكن است GR سوپراسپرت بيش از يك ميليون دلار ارزش داشته باشد.
هم انديشي ها