ويندوز 10 ايكس منو استارت جديدي دارد

شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت در ويندوز ۱۰ ايكس با حذف كاشي هاي زنده، منو استارت جديدي را معرفي كرده است.
تبليغات

مايكروسافت در حال ايجاد تغييرات بزرگ در منو استارت ويندوز ۱۰ ايكس است. اين شركت به‌تازگي ويندوز ۱۰ ايكس، نسخه‌ي جديد ويندوز ۱۰ را رونمايي كرده است كه براي اجراي روي دستگاه‌هاي داراي صفحه‌نمايش دوگانه و تاشو، از جمله سرفيس نئو و دوئو طراحي شده كه در آينده به بازار عرضه مي‌شوند.

ردموندي‌ها تغييرات زيادي براي كارايي بيشتر اين سيستم‌عامل در محيط لمسي انجام داده‌اند؛ اما شايد تغيير منو استارت مشهودترين آن‌ها باشد. مايكروسافت با كنارگذاشتن كاشي‌هاي زنده و نمادهاي متحرك دوران ويندوز‌فون، در حال حركت به‌سمت ظاهري ساده‌تر است. منو استارت ويندوز ۱۰ ايكس شامل فهرستي از اسناد اخير و برنامه‌هايي است كه مي‌توانيد در آنجا پين كنيد.

مرجع متخصصين ايران ويندوز 10x / windows 10x

مشاهده‌ي منو استارت جديد در اين سيستم‌عامل تعجب‌آور نيست‌؛ زيرا ردموندي‌ها به‌طور اتفاقي اين تغيير منو استارت را در اوايل سال جاري و پس از توزيع نسخه‌ي داخلي ويندوز ۱۰ به‌اشتباه فاش كردند.

كاشي‌هاي زنده در اصل متعلق به ويندوزفون بود كه مايكروسافت بعدها آن را به ويندوز ۸ اضافه كرد. اين اقدام براي ترغيب توسعه‌دهندگان بود كه نرم‌افزارهايي با استفاده از كاشي‌هاي زنده خلق كنند و اطلاعات بيشتري با بهره‌گيري از كاشي‌هاي زنده نمايش دهند. درواقع، كاشي‌هاي زنده براي نمايش اطلاعات بيشتر ايجاد شده بودند تا متخصصان براي دريافت اطلاعات لازم هربار به اجراي نرم‌افزار نياز نداشته باشند. با تمام اين‌ها، ويژگي مذكور كارايي مناسبي در منو استارت ويندوز ۱۰ ندارد و اكثر برنامه‌ها به‌طور كامل از كاشي‌هاي متحرك همراهي نمي‌كند.

هنوز مشخص نيست در به‌روزرساني جديد، نسخه‌ي معمولي ويندوز ۱۰ نيز تغييراتي در منو استارت تجربه خواهد كرد يا خير؛ اما واضح است مايكروسافت كاشي‌هاي زنده را جزئي از آينده‌ي اين سيستم‌عامل نمي‌داند.

آيا مايكروسافت كاشي‌هاي زنده را از ويندوز ۱۰ حذف مي‌كند؟ انديشه متخصصينات‌هاي خود را با ما و ديگر متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران در ميان بگذاريد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات