با وجود معرفي تنسور، كوالكام به توليد تراشه براي گوگل ادامه خواهد داد

چهارشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گوگل به‌تازگي اطلاعاتي در مورد تراشه اختصاصي تنسور منتشر كرده است؛ اما كوالكام مي‌گويد همچنان به توليد تراشه براي محصولات فعلي و آينده اين شركت ادامه خواهد داد.
تبليغات

گوگل  تصاوير رندر زودهنگامي از پيكسل ۶ و پيكسل ۶ پرو منتشر كرد كه در آن‌ها ظاهر و طراحي خاص اين موبايل‌ها را به نمايش مي‌گذاشت. اين شركت اطلاعات چنداني در مورد مشخصات سخت‌افزاري نسل بعدي موبايل‌هاي پريميوم خود منتشر نكرد؛ اما به تراشه جديد به‌كاررفته در آن‌ها اشاره كرد كه برخلاف گذشته، ساخت خود گوگل است و با نام تنسور، براي استفاده در نسل جديد پيكسل‌ سفارشي‌سازي شده.

معرفي چنين تراشه‌اي در واقع به اين معني است كه گوگل ديگر به تراشه‌هاي ساخت كوالكام براي قدرت بخشيدن به موبايل‌هايش متكي نخواهد بود؛ اما كوالكام در واكنش به اين مسئله، اعلام كرده است كه به همكاري با گوگل ادامه خواهد داد.

بلومبرگ، در توييتي به اين موضوع اشاره كرد و به نقل از سخنگوي كوالكام نوشت:

كوالكام به همكاري نزديك با گوگل ادامه خواهد داد و براي محصولات فعلي و آينده اين شركت كه بر پايه‌ي پردازنده‌ي اسنپدراگون هستند، تراشه توليد خواهد كرد.

همان‌طور كه انتظار مي‌رفت، كوالكام درباره‌ي اين موضوع در لفافه سخن گفته است؛ اما به انديشه متخصصين مي‌رسد قصد دارد برخي نكات را در مورد تراشه‌هايش يادآوري و اشاره كند كه به بهترين موبايل‌هاي هوشمند و گجت‌هاي موجود در بازار قدرت مي‌بخشند. سخنگوي كوالكام هم در بيانيه‌اي به Android Central اعلام كرده است كه تراشه‌هاي اسنپدراگون، همچنان با تجربه موبايل‌هاي پرچم‌دار گره خورده‌اند و همكاري با سامسونگ در موبايل‌هاي سري فولد و فليپ يكي از مثال‌هاي آن است. علاوه بر اين، كوالكام به موفقيت خود در سري ۸۰۰ تراشه‌هايش از جمله اسنپدراگون ۸۸۸ اشاره مي‌كند و به يادمان مي‌آورد كه همكاري طولاني‌مدت آن‌ها با گوگل، اولين موبايل‌هاي اندرويدي را به بازار موبايل‌ هوشمند معرفي كرده است.

از سويي ديگر، گوگل اعلام كرده بود كه تراشه‌هاي كوالكام بسيار پيشرفته هستند؛ اما براي پياده‌سازي قابليت‌هاي مورد انديشه متخصصين اين شركت براي سري پيكسل، به اندازه كافي شخصي‌سازي نمي‌‎شوند.

يكي از احتمالاتي كه به ذهن متبادر مي‌شود اين است كه كوالكام در بيانيه خود به موبايل پيكسل 5a كه قرار است به‌زودي رونمايي شود، اشاره دارد. گفته مي‌شود پيكسل 5a با تراشه اسنپدراگون ۷۹۵ همراه خواهد بود. علاوه بر اين، بيانيه كوالكام مي‌تواند به ساير محصولات (خارج از دسته موبايل‌ هوشمند) اشاره كند؛ مثلاً ساعت‌هاي هوشمند اندرويدي كه با اسنپدراگون وِر عرضه مي‌شوند. گفته مي‌شود گوگل براي عرضه ساعت هوشمندي با نام گوگل پيكسل واچ برنامه‌هايي تدارك ديده است.

به انديشه متخصصين شما در صورت ادامه همكاري دو شركت، گوگل تراشه مورد نياز براي كدام‌ يك از محصولات خود را از كوالكام تأمين خواهد كرد؟

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات