اپلكيشن تيك‌تاك در سال ۲۰۱۹ بيش از فيسبوك و Messenger فيسبوك دانلود شده است

جمعه ۲۷ دي ۱۳۹۸ - ۰۹:۰۱
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اپلكيشن تيك‌تاك در سال ۲۰۱۹ با بيش از ۷۰۰ ميليون بار دانلود، پشت سر واتس‌آپ و جلوتر از فيسبوك و اپلكيشن پيام‌رسان Messenger فيسبوك ايستاده است.
تبليغات

سال ۲۰۱۹ ميلادي براي تيك‌تاك (TikTok)  با اخبار شومي خاتمه يافت؛ هم ارتش ايالات متحده و هم نيروي دريايي اين كشور، به دليل نگراني‌هاي امنيتي استفاده از اپلكيشن مذكور را ممنوع كردند. اما تمامي اخبار يادشده، اين واقعيت كه سال ۲۰۱۹ براي اين اپلكيشن و شبكه‌ي اجتماعي چيني سالي شكوه‌مند بوده را تغيير نمي‌دهد. براساس گزارش شركت تحليل داده‌ي Sensor Tower، اپلكيشن تيك‌تاك با بيش از ۷۰۰ ميليون دانلود در سراسر جهان، در بازه‌ي زماني يادشده دومين اپليكيشني بوده كه بيشترين دانلود را داشته است. درواقع تيك‌تاك توانسته هم اپلكيشن فيسبوك و هم اپلكيشن پيام‌رسان Messenger فيسبوك را پشت سر بگذارد. نرم‌افزار فيسبوك زير ۷۰۰ ميليون بار و Messenger اندكي بيش از ۷۰۰ ميليون بار دانلود شده‌اند.

نرم‌افزار واتس‌آپ (WhatsApp) به دليل محبوبيت بالا در هندوستان، با بيش از ۸۵۰ ميليون دانلود رتبه‌ي اول را از آن خود كرده است. باتوجه به اظهارات Sensor Tower، از آن‌جايي كه ۴۵ درصد از افرادي كه براي اولين‌بار تيك‌تاك را دانلود كرده‌اند اهل هندوستان هستند، اين كشور پرجمعيت در افزايش محبوبيت اپلكيشن مذكور نيز دخيل بوده است. در گزارش Sensor Tower اشاره شده كه واتس‌آپ در سه‌ماهه‌ي چهارم سال ۲۰۱۹ نسبت به سه‌ماهه‌ي پيش از آن ۳۹ درصد رشد كرده است.

تيك‌تاك يك شبكه‌ي اجتماعي مبتني‌بر اپلكيشن است كه متخصصان آن بيشتر نوجوانان و جوانان بوده و ويدئوهاي ۱۵ ثانيه‌اي كه اغلب با پس‌زمينه‌ي موسيقي همراه هستند را به اشتراك مي‌گذارند. اين اپلكيشن از الگوريتم‌هايي بهره مي‌برد كه با سنجش نوع ويدئوها و مدت زماني‌كه متخصص صرف تماشاي آن‌ها مي‌كند، توانايي يادگيري محتواي مورد علاقه‌ي متخصص را داشته و از اين داده‌ها براي ايجاد محتواي باب طبع مخاطب استفاده مي‌كند. تيك‌تاك بيش از ۱٫۵ ميليارد بار دانلود شده و متعلق به شركت چيني ByteDance، با ارزش‌ترين استارتاپ كنوني جهان است. اين نرم‌افزار در ماه‌هاي اخير به‌شدت زير ذره‌بين بوده است. دولت آمريكا نه‌تنها به هواوي و پتانسيل بالاي اين شركت در صدمه‌زدن به امنيت ملي مشكوك است، بلكه تيك‌تاك را متهم به تهديدات مربوط به حريم شخصي متخصصان و امنيت و آزادي بيان كرده است. براي مثال يك دادخواست گروهي در كاليفرنيا مطرح شده كه ادعا دارد اين اپلكيشن به‌صورت غيرقانوني و مخفيانه، داده‌هاي قابل شناسايي و شخصي متخصص را جمع‌آوري كرده و به چين ارسال مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران tiktok

اين سوظن‌ها سبب نشده تا تيك‌تاك همانند هواوي به ليست سياه ايالات متحده اضافه شود، اما ارتش آمريكا به‌دنبال دستورالعمل منتشرشده توسط پنتاگون، استفاده از اين اپلكيشن در موبايل‌هاي موبايل سازماني را ممنوع كرده است. پيش‌تر نيروي دريايي اين كشور به دليل مسائل مربوط به امنيت سايبري، نرم‌افزار يادشده‌ي چيني را براي دستگاه‌هاي موبايلي كه توسط دولت ارائه مي‌شوند ممنوع كرده بود.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات