جي بي واتساپ چيست و چه فرقي با واتس اپ معمولي دارد؟

يك‌شنبه ۱۱ دي ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران GBWhatsApp
GBWhatsApp شبيه‌سازي از واتساپ است كه قابليت‌هاي بيشتري درمقايسه‌با نسخه‌ي اصلي ارائه مي‌دهد؛ اما درباره‌ي امنيت استفاده از آن دغدغه‌هايي وجود دارد.
تبليغات

امروزه، سرويس‌هاي زيادي مانند تلگرام، اينستاگرام، فيس‌بوك، توييتر براي ارسال پيام در بازار وجود دارند. در ميان تمامي اين پلتفرم‌ها، واتساپ يكي از پيام‌رسان‌هاي پركاربرد محسوب مي‌شود كه به‌دليل قابليت‌هايش از محبوبيت فراواني نيز برخوردار است. البته اين اپليكيشن‌ هم مانند هر اپليكيشن ديگري، ضعف‌هاي خود را دارد. براي پوشش اين ضعف‌ها، نسخه‌ي مود‌شده يا تغيير‌شكل‌يافته‌اي از آن به‌عنوان واتساپ جي‌بي توسعه داده شده است تا امكانات بيشتر و پيشرفته‌تري براي متخصص فراهم كند.

فهرست مطالب

GBWhatsApp چيست؟

GBWhatsApp شبيه‌سازي از اپليكيشن پيام‌رسان واتساپ است كه فردي به نام Atnfas Hoak آن را توسعه داده است. اين برنامه نسخه‌ي جايگزين و تغيير‌يافته و غيررسمي از اپليكيشن WhatsApp است كه براساس اپليكيشن واتساپ پلاس طراحي شده است و براي نصب آن به حذف برنامه‌ي اصلي نيازي نداريد. بااين‌حال، فايل نصبي تأييد‌شده‌اي هم از جي‌بي‌واتساپ در گوگل‌پلي يا اپ‌استور پيدا نخواهيد كرد و بايد آن را از وب‌سايت‌هاي شخص ثالثي دريافت كنيد كه اين برنامه را براي دانلود قرار داده‌اند.

مرجع متخصصين ايران از كجا بفهميم در واتس اپ بلاك شديم؟ راه هاي تشخيص بلاك شدن در واتساپ
از كجا بفهميم در واتس اپ بلاك شديم؟ راه هاي تشخيص بلاك شدن در واتساپ
مطالعه '6

اپليكيشن GBWhatsApp بسياري از محدوديت‌هاي واتساپ را ندارد و تمركز اصلي آن روي ارائه‌ي قابليت‌هاي بيشتر، مانند پاسخ‌دهي خودكار، پنهان‌كردن پيام‌هاي خوانده‌شده، دانلود استوري‌ها، ايجاد استاتوس‌هايي با ۲۵۵ كاراكتر و درمجموع شخصي‌سازي‌هاي بسيار متنوع‌تري است. با گذشت زمان، اين نسخه با قابليت‌هاي جديدتر‌ و بيشتري به‌روز‌رساني مي‌شود؛ به‌‌همين‌دليل، نيز امكانات بي‌پاياني با گزينه‌هاي سفارشي‌سازي بسياري وجود دارد.

تفاوت‌هاي جي‌ بي‌ واتساپ و واتساپ

اپليكيشن جي بي واتساپ تفاوت‌هاي زيادي با اپليكيشن اصلي واتساپ دارد. در جدول زير، برخي از اين تفاوت‌ها را فهرست كرده‌ايم:

قابليت‌ها

GBWhatsApp

WhatsApp

دانلود استاسوس‌ها

دارد

ندارد

اضافه‌كردن فونت‌ها و استيكر‌هاي شخصي

دارد

ندارد

به‌اشتراك‌گذاري محتوا

تا ۲۰۰ مگابايت

تا ۱۵ مگابايت

تعداد كاراكترهاي استاتوس

تا ۲۵۵ كاراكتر

تا ۱۳۹ كاراكتر

همراهي از تم‌هاي مختلف

دارد

ندارد

همراهي از حالت Do Not Disturb

دارد

ندارد

امكان ثابت نگه‌داشتن آخرين زمان بازديد

دارد

ندارد

حذف تگ فوروارد از پيام‌ها

دارد

ندارد

غيرفعال‌كردن يا سفارشي‌سازي تماس‌ها

دارد

ندارد

امكان مشاهده‌ي پيام‌هاي حذف‌شده

دارد

ندارد

پاسخ‌دهي خودكار

دارد

ندارد

محدوديت فوروارد پيام‌ها

حداكثر ۲۵۰

حداكثر ۱۰

محدوديت به‌اشتراك‌گذاري تصاوير

تا ۱۰۰ تصوير

تا ۳۰ تصوير

خلاصه‌اي از قابليت‌هاي GBWhatsApp

جديدترين نسخه از برنامه واتساپ جي‌بي قابليت‌هاي سفارشي‌سازي بسيار متنوع و زيادي در‌اختيار متخصص قرار مي‌دهد؛ قابليت‌ها و امكاناتي كه ممكن است شما را مجاب كنند تا با وجود هشدار‌هاي واتساپ، اين برنامه را روي موبايل‌‌تان نصب و از آن استفاده كنيد.

پاسخ‌دهي خودكار

يكي از قابليت‌هاي مهم‌ جي بي واتساپ، امكان پاسخ‌دهي خودكار و تنظيم زماني مشخص براي ارسال پيام به مخاطب است.

حالت DND

فعال يا غيرفعال كردن حالت DND (مخفف Do Not Disturb) يكي ديگر از امكاناتي است كه با نصب اپليكيشن جي بي واتساپ از آن بهره‌مند خواهيد شد. اگر هنگام استفاده از برنامه‌ي ديگري نمي‌خواهيد پيام‌هاي واتساپ را دريافت كنيد، با فعال‌كردن اين گزينه، دسترسي اپليكيشن به اينترنت را موقتاً قطع خواهيد كرد و ديگر نوتيفيكيشن‌هاي اين اپليكيشن مزاحمتي برايتان ايجاد نخواهند كرد.

مرجع متخصصين ايران نصب مجدد واتساپ بدون پاك‌ شدن اطلاعات و گروه‌ها
نصب مجدد واتساپ بدون پاك‌ شدن اطلاعات و گروه‌ها
مطالعه '11

فيلتركردن پيام‌ها

اپليكيشن GBWhatsapp قابليت فيلتركردن پيام‌ها را ارائه مي‌دهد كه به‌كمك آن مي‌توانيد پيام‌هاي رد‌و‌بدل‌شده در چت‌هاي خود را فيلتر كنيد.

مشاهده پيام‌هاي حذف‌شده

يكي از امكانات وسوسه‌انگيزي كه اپليكيشن جي بي واتساپ ارائه مي‌دهد، امكان مشاهده‌ي پيام‌هايي است كه مخاطبتان آن‌ها را حذف كرده است.

جلوه‌ها و افكت‌ها در ارسال پيام‌ها

كاربران جي بي واتساپ مي‌توانند ايموجي‌ها را همراه با جلوه‌هاي برجسته و منحصر‌به‌فردي ارسال كنند.

مرجع متخصصين ايران GBWhatsApp Features5
مرجع متخصصين ايران GBWhatsApp Features1
مرجع متخصصين ايران GBWhatsApp Features2

مشاهده‌ي افراد نزديك

در اپليكيشن جي بي واتساپ، امكان مشاهده‌‌ي افراد حاضر در فاصله‌ي نزديكي از شما (People Nearby) و چت با آن‌ها وجود دارد.

ارسال تصاوير بيشتر

برخلاف محدوديت در نسخه‌ي اصلي واتساپ، شما مي‌توانيد بيش از ۹۰ عكس را در هر بار ارسال با مخاطب خود به‌اشتراك بگذاريد. علاوه‌بر‌اين، مي‌توانيد فايل ويدئويي حداكثر ۵۰ مگابايتي و فايل صوتي حداكثر ۱۰۰ مگابايتي را براي مخاطبتان ارسال كنيد.

فونت‌ها و تم‌هاي نامحدود

در نسخه‌ي مود‌شده‌ي واتساپ يا جي بي واتساپ، انتخاب فونت‌ها و تم‌هاي مختلف امكان‌پذير است. فونت‌ها و تم‌ها و ايموجي‌هاي متنوعي براي اين نسخه وجود دارند كه شخصي‌سازي زيادي را براي شما به‌ارمغان مي‌‌آورند.

مرجع متخصصين ايران GBWhatsApp Features4
مرجع متخصصين ايران GBWhatsApp Features3

دانلود استاتوس‌ها

يكي ديگر از قابليت‌هاي جالب GBWhatsApp امكان دانلود يا به‌اشتراك‌گذاري تصاوير و ويدئو‌هايي است كه مخاطبان شما در استاتوس خود قرار مي‌دهند.

ارسال عكس‌هاي با‌كيفيت

با استفاده از اپليكيشن GBWhatsapp مي‌توانيد تصاوير را با وضوح و كيفيت درخورتوجه ارسال كنيد.

غيرفعال‌كردن پاپ‌‌‌آپ نوتيفيكيشن‌ها

در جي بي واتساپ، مي‌توانيد نمايش پاپ‌‌آپ نوتيفيكيشن‌ها را روي صفحه‌ي اصلي موبايل غيرفعال كنيد. همچنين، اين برنامه به شما امكان مي‌دهد تا هر زمان كه هر فردي از فهرست مخاطبانتان تصوير پروفايل خود را تغيير داد، نوتيفيكيشن دريافت كنيد.

همراهي از زبان‌هاي مختلف

برخلاف نسخه‌‌ي اصلي، اپليكيشن جي بي واتساپ علاوه‌بر زبان انگليسي از چندين زبان ديگر مانند زبان چيني و اسپانيايي همراهي مي‌كند.

دانلود و نصب واتساپ جي‌بي براي اندرويد

همان‌طور‌كه گفتيم، نسخه‌ي مود‌شده‌ي GBWhatsApp براي دريافت در گوگل‌پلي وجود ندارد؛ اما مي‌توانيد جديدترين نسخه‌ي آن براي سيستم‌عامل اندرويد را از‌طريق آدرس زير دريافت و نصب كنيد.

در سيستم‌عامل اندرويد، براي نصب فايل‌هاي APK كه از وب‌سايت‌هاي شخص ثالث (Third Party) دريافت مي‌كنيد، ممكن است لازم باشد «Unknown sources» را از مسير تنظيمات > امنيت > منابع ناشناس فعال كنيد.

دانلود و نصب برنامه GBWhatsApp براي iOS

متأسفانه دقيقاً همان نسخه‌‌اي از اپليكيشن جي بي واتساپ كه براي سيستم‌عامل اندوريد توسعه‌داده‌شده براي متخصصان آيفون وجود ندارد. اين دسته از متخصصان مي‌توانند نسخه‌اي بسيار مشابه با آن را از اپ‌استور دريافت كنند. متخصصان آيفون مي‌توانند براي دانلود نسخه‌ي كلون‌شده‌ي اپليكيشن GBWhatsApp از‌طريق لينك زير اقدام كنند.

  • ابتدا براي دانلود اپلكيشن GBWhatsApp، بايد برخي دسترسي‌ها را فعال كنيد.
  • پس از دانلود، اپليكيشن را نصب و بعد از اجراي برنامه شماره‌تلفن خود را وارد كنيد.
  • رمز‌عبوري انتخاب و شماره خود را تأييد كنيد.

خطرهاي استفاده از جي‌ بي واتساپ

اپليكيشن واتساپ جي‌بي نسخه‌ي غيررسمي و مشابه با نسخه‌ي اصلي واتساپ است كه در نگاه اول، ممكن است با قابليت‌هاي متنوع و جذابش متخصصان را وسوسه كند تا به‌جاي نسخه‌ي اصلي از اين نسخه استفاده كنند؛ اما دقت كنيد كه اين قابليت‌ها ماهيت اصلي نسخه‌ي رسمي واتساپ، يعني رمز‌نگاري سرتاسري اپليكيشن‌ را خدشه‌دار مي‌كنند. امنيت داده‌هاي شما و حريم خصوصي‌تان بسيار مهم‌تر از اين قابليت‌ها هستند و هيچ تضميني براي امنيت داده‌ها هنگام استفاده از GBWhatsApp وجود ندارد.

مرجع متخصصين ايران چگونه از هك شدن واتساپ جلوگيري كنيم؟
چگونه از هك شدن واتساپ جلوگيري كنيم؟
مطالعه '18

علاوه‌براين، از‌آن‌جا‌كه فايل نصبي اين اپليكيشن در استور‌هاي رسمي وجود ندارد و براي دانلود آن‌ها بايد به وب‌سايت‌هاي مختلف مراجعه كنيد، استفاده از اين اپليكيشن را توصيه نمي‌كنيم.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • جي بي واتساپ (GBWhatsApp)‌ چيست؟

    جي بي واتساپ نسخه‌اي تغيير‌شكل‌يافته از اپليكيشن واتساپ است كه با هدف ارائه‌ي امكانات بيشتر به متخصص توسعه داده شده است.

  • تفاوت بين واتساپ و جي بي واتساپ چيست؟

    هدف از توسعه جي بي واتساپ ارائه‌ي همان تجربه‌ي متخصصي واتساپ به‌علاوه‌‌ي قابليت‌هاي بيشتر و شخصي‌سازي متنوع‌تر براي متخصصان است؛ قابليت‌هايي مانند استفاده از دو حساب متخصصي روي يك دستگاه و امكان پاسخ‌دهي خودكار و پنهان‌كردن پيام‌هاي خوانده‌شده.

  • آيا جي بي واتساپ امن است؟

    واتساپ تا‌به‌حال بارها درباره‌ي استفاده از نسخه‌ي مودشده‌ي واتساپ (GBWhatsApp) هشدار داده است؛ تا جايي كه حتي در سال ۲۰۱۹ ممنوعيت موقت حساب‌هايي را شروع كرد كه از اين نسخه استفاده مي‌كردند. واتساپ مدعي است كه از برنامه‌هاي غيررسمي مانند جي بي واتساپ همراهي نمي‌كند؛ چرا‌كه نمي‌تواند «روش‌هاي امنيتي آن‌ها» را تأييد كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات