عمليات احداث فيبر نوري در حاشيه شهرها و جاده‌ها آغاز شد

يك‌شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۸
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از احداث ۴۹۶۰ كيلومتر فيبر نوري به منظور بالا بردن كيفيت ارتباطات در حاشيه‌ي شهرها و جاده‌ها خبر داد.
تبليغات

محمدجواد آذري جهرمي، وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات با انتشار توييتي از احداث فيبر نوري به منظور بالا بردن كيفيت ارتباطات نسل سوم و چهارم خبر داد. وي پايين بودن پهناي باند را دليل اصلي نارضايتي مردم از كيفيت ارتباطات دانست و راه‌حل آن را در استفاده از فيبر نوري عنوان كرد.

فيبر نوري با كيفيت‌ترين و پايدارترين راه ارائه‌ي اينترنت با كيفيت و پرسرعت بوده كه بسياري از اشكالات فناوري‌هاي اينترنت همراه و ADSL را نيز حل كرده است. امكاناتي مانند بانكداري الكترونيك، خريد الكترونيك و تلفن تصويري ساير امكاناتي هستند كه دركنار اينترنت پرسرعت و در بستر فيبر نوري ارائه مي‌شوند. سال گذشته فاز اول فيبر نوري منازل در تهران و ساير استان‌ها به بهره‌برداري رسيد و حال وزير ارتباطات از احداث ۴۹۶۰ كيلومتر فيبر نوري در حاشيه‌ي شهرها و جاده‌ها خبر داد. وي در توييت خود نوشت:

مردم از كيفيت ارتباطات نسل سوم يا چهارم در حاشيه‌ي شهرها و جاده‌ها راضي نيستند. چرا؟ به زبان ساده: چون شير آب دو اينچي از لوله‌اي نيم‌اينچي تغذيه مي‌شود. با فيبر نوري اين اشكال برطرف مي‌شود. از امروز، عمليات احداث ۴۹۶۰ كيلومتر فيبر نوري براي حل اين اشكال، آغاز شد.

به‌روزرساني: مهرداد ترابيان، مجري طرح توسعه‌ي ارتباطات روستايي وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات احداث نزديك به پنج هزار كيلومتر فيبر نوري را راهي براي ايجاد ارتباطات باكيفيت و با سرعت بالا در روستاهاي كشور دانست. وي همچنين اعلام كرد احداث اين طرح تا پايان شهريور ماه سال آينده به پايان خواهد رسيد و گفت:

اين پروژه كه با همكاري شركت مخابرات ايران از ماه گذشته به عنوان پايلوت در استان چهارمحال‌وبختياري اجرا شده است، ظرفيت بيشتري به استان‌هاي محروم‌تري مانند فارس، كرمان، هرمزگان، كهگيلويه‌وبويراحمد، خوزستان و خراسان شمالي اختصاص پيدا كرده است.

به گفته‌ي ترابيان مطابق برنامه‌ريزي انجام شده، عمليات احداث فيبر نوري در استان‌هاي محروم، بين ۲۰۰ تا ۳۰۰ كيلومتر و در مابقي استان‌ها ۱۰۰ كيلومتر خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات