ضريب نفوذ تلفن ثابت در كشور در سال ۱۳۹۸ كاهش يافته است

سه‌شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
آمارهاي جديد سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي نشان مي‌دهد در سال ۱۳۹۸، كشور با كاهش ضريب نفوذ تلفن ثابت روبه‌رو شده است.
تبليغات

سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي آماري از ضريب نفوذ تلفن ثابت و همراه در سال ۱۳۹۸ در كشور منتشر كرد. طبق اين آمار، ضريب نفوذ تلفن ثابت از ۳۴/۹۲ درصد در سه‌ماهه‌ي ابتدايي سال منتهي به تير، به ۳۴/۸۹ درصد در سه‌ماهه‌ي پاياني منتهي به سال ۱۳۹۹ رسيده است.

در بخشي از آمار سازمان تنظيم مقررات، به تعداد روستاهاي مجهز به ارتباط تلفن ثابت اشاره مي‌شود كه در پايان سال ۱۳۹۸، به ۵۲،۱۳۸ منطقه رسيد. اين آمار نشان‌دهنده‌ي ارتباط ۸۴/۴۷ درصد از روستاهاي كشور است. در فصل اول سال ۱۳۹۸، تعداد روستاهاي مجهز به ارتباط تلفن ثابت ۵۱،۷۸۵ منطقه بود كه ۴۶،۵۲۷ روستا هم به اينترنت خانگي دسترسي داشتند.

همان‌طوركه گفته شد، ضريب نفوذ تلفن ثابت در سه‌ماهه‌ي آخر سال ۱۳۹۸ به ۳۴/۸۹ درصد رسيد كه كاهش آن را درمقايسه‌با فصل‌هاي قبلي نشان مي‌دهد. در اين فصل، تعداد خطوط داير به ۲۸،۹۸۰،۹۳۷ خط رسيد. البته تعداد خطوط منصوبه‌ي تلفن ثابت تا پايان سال ۳۸،۹۸۰،۴۰۰ خط بوده است. اين آمار در فصل اول ۲۹،۰۰۹،۲۴۳ خط دايري و ۳۸،۵۰۶،۴۹۲ خط منصوبه را نشان مي‌دهد. درحقيقت، افزايش خطوط منصوبه براي مشتركان و فعال‌‌نشدن ارتباط‌ها و خط‌ها ضريب نفوذ را در فصل پاياني سال ۱۳۹۸ كاهش داد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات