هوش‌ مصنوعي جديد فيس بوك، پست‌هاي حاوي مطالب خودكشي را شناسايي مي‌كند

چهارشنبه ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۲۳:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
شبكه‌ي اجتماعي فيس‌بوك براي جلوگيري از خودكشي متخصصان، هوش‌مصنوعي‌اي را توسعه داده كه پست‌هاي حاوي مطالب خودكشي را شناسايي مي‌كند.
تبليغات

هدف از ساخت اين هوش‌مصنوعي، شناسايي پست‌هاي حاوي مطالب خودكشي، قبل از مشاهده آن‌ها توسط متخصصان است. اين هوش‌مصنوعي از طريق الگوهاي مختلفي اقدام به شناسايي پست‌هاي خودكشي مي‌كند و در صورت پي‌بردن به اين موضوع، به متخصص درباره‌ي خطرات پيش‌رو اطلاع مي‌دهد و او را به منابع بهداشت رواني هدايت مي‌كند.

در ابتدا، اين هوش‌مصنوعي تنها متخصصان ساكن در ايالات متحده آمريكا را هدف قرار داده بود؛ اما در حال حاضر اين هوش‌مصنوعي گستره‌ي فعاليت خود را جهاني كرده است؛ البته در اين بين استثنائي نيز وجود دارد و اتحاديه اروپا به دليل قوانين حريم خصوصي سخت‌گيرانه‌، استفاده از چنين فناوري‌اي را ممنوع كرده است.

نوع فعاليت اين هوش‌مصنوعي تنها به اطلاع‌رساني خلاصه نمي‌شود؛ بلكه، اين ويژگي متخصصان را براساس دسته‌هاي مختلفي اولويت‌بندي و مرتب‌سازي مي‌كند. بدين ترتيب افرادي كه بيش‌از حد در معرض خطر هستند، در اولويت بالاتري نسبت به ديگر متخصصان قرار مي‌گيرد. تمامي اين اطلاعات در اختيار پرسنل انساني فيس‌بوك قرار مي‌گيرد تا آن‌ها اقدامات لازم را در اسرع وقت انجام دهند و متخصصاني كه در معرض خطر واقعي قرار دارند، به مؤسسات و مراكز مربوطه ارجاع دهند.

گاي رزن از فيس‌بوك مي‌گويد كه در طول ماه گذشته اين شركت بيش از صد آزمايش انجام داده تا از سلامت افراد اطمينان حاصل كند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات