يوتيوب قوانين جديدي را براي خالقان محتوا وضع كرد

پنج‌شنبه ۲۸ دي ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
امروز يوتيوب از قوانين جديدي براي خالقان محتوا رونمايي كرد تا از اين پس محيطي شاداب‌تر، سالم‌تر و كم‌جدل‌تري را در اين سرويس شاهد باشيم.
تبليغات

سال ۲۰۱۷ ميلادي بي‌شك يكي از مباحثه‌برانگيز‌ترين سال‌ها در تاريخ يوتيوب بوده است. انتشار ويديوهايي با محتوياتي غير خوشايند متخصصان باعث شده بود تا عده‌ي زيادي از متخصصان به سياست‌هاي اين غول حوزه‌ي ويديو خرده بگيرند و قوانين آن را سزاوار بازبيني بدانند.

حال يوتيوب اوايل سال ۲۰۱۸ ميلادي قوانين جديدي را براي خالقان محتوا وضع كرده كه كسب‌ در‌آمد را براي كانال‌هاي كوچك و بزرگ‌ سخت‌تر از پيش مي‌كند. يوتيوب اميدوار است با وضع قوانين جديد، محتويات اين سرويس نسبت به گذشته هدفمند‌تر شود و كمتر شاهد زير پا گذاشتن قوانين توسط خالقان محتوايي چون پيودي‌پاي (PewDiePie) و لوگان پاول (Logan Paul) باشيم.

يوتيوب هدف از وضع اين قوانين را جلوگيري از آسيب‌رساني بازيگرانِ بد اين حوزه به ديگر خالقاني عنوان كرده كه درآمد خود را از اين طريق كسب مي‌كنند.

اولين قانون، عضويت كانال‌ها در برنامه‌ي Youtube Partner Program‌ را دشوارتر مي‌كند. اكنون براي ورود به اين برنامه حداقل بايد از ۱۰۰۰ مشترك و ۴۰۰۰ ساعت زمانِ تماشا ظرف ۱۲ ماه گذشته برخوردار بود. از همين‌رو اكنون راه براي كسب درآمد از طريق تبليغات، دشوارتر از گذشته شده است.

اين قانون در حالي وضع شده كه آستانه‌ي قبلي براي ورود به برنامه‌ي اشاره شده نيز بارها توسط خالقان محتوا و وب‌سايت‌ها مورد انتقاد قرار گرفته بود؛ البته يوتيوب ادعا مي‌كند كه اين قانون اكثر متخصصان را تحت تأثير قرار نخواهد داد و تنها تعداد اندكي از آن متأثر خواهند شد.

اما تغيير دوم تنها به كانال‌هاي بزرگ و شناخته‌شده‌ مربوط مي‌شود. برطبق گفته‌ي يوتيوب، از اين پس تمامي محتواي اين كانال‌ها قبل از انتشار به‌صورت دستي و توسط يك انسان مورد مطالعه قرار خواهد گرفت تا از فاجعه‌هايي كه در سال ۲۰۱۷ شاهد آن‌ها بوديم جلوگيري به عمل آيد؛ همچنين محتواي منتشر شده‌ي كانال‌هاي بزرگ نيز به‌صورت منظم مورد مطالعه دوره‌اي قرار خواهد گرفت.

تغييرات فوق اگرچه ممكن است به مذاق خالقان محتوا و صاحبان كانال‌ها خوش نيايد اما، مسلماً قدمي اساسي در راستاي خلق محيطي با محتواي ارزشمند خواهد بود.

انديشه متخصصينات خود را در اين‌باره با ما و ديگر متخصصان در ميان بگذاريد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات