سرمايه‌گذاري ۵ ميليارد دلاري مايكروسافت در حوزه اينترنت اشيا

شنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بر طبق اعلام مايكروسافت، اين شركت قصد دارد در ۴ سال آينده، ۵ ميليارد دلار در حوزه‌ي اينترنت اشيا سرمايه‌گذاري كند.
تبليغات

پس از اينكه هفته‌ي گذشته، مايكروسافت از خروج تري مايرسون، سرپرست بخش ويندوز، از اين شركت خبر داد، دگرگوني‌هاي اساسي در ساختار مديريتي ردموندي‌ها صورت گرفت كه به‌ دنبال آن، نامِ برخي بخش‌ها با تغيير روبه‌رو شد. به‌دنبال تغييرات اعمال‌شده، به‌تازگي مايكروسافت اعلام كرده است كه طي ۴ سال آينده، سرمايه‌گذاري ۵ ميليارد دلاري در حوزه‌ي اينترنت اشياء انجام خواهد داد. ردموندي‌ها هدف از اين سرمايه‌گذاري را كاهش اتكا به سيستم‌عامل ويندوز و تمركز بر سرويس‌ها و دستگاه‌هاي «ابر هوشمند و لبه‌ي هوشمند» عنوان كرده‌اند. با توجه به اين اتفاق، ب ه‌انديشه متخصصين مي‌رسد كه مايكروسافت رويكردي جدي‌ در اين زمينه اتخاذ كرده است و قصد دارد آينده‌ي خود را بر پايه‌ي اينترنت‌ اشياء و فناوري‌هاي مربوط به آن بنيان بگذارد؛ به‌خصوص سرويس‌هاي ابرمحوري مانند مايكروسافت آژور.

مرجع متخصصين ايران اينترنت اشيا / iot

در مطلبي كه مايكروسافت در خصوص اين سرمايه‌گذاري منتشر كرد، جوليا وايت، نايب رئيس بخش مايكروسافت آژور، نوشت:

با ورود اينترنت اشياء به حوزه‌هاي كلاد، سيستم‌عامل و دستگاه‌ها، ما به‌طور منحصربه‌فردي در مسير ساده‌سازي اينترنت اشياء براي مشتريان، فارغ از ميزان‌، تجربه و تخصص متخصص‌، بودجه‌ و صنعت يا شاخصه‌هاي ديگر، توانايي ساخت راه‌كارهاي قابل اعتماد و همواره متصلي را پيدا خواهيم كرد كه سعي در بهبود تجربه‌ي مشتريان و كسب‌و‌كارها دارد؛ اين موضوع براي زندگي روزانه‌ي مردم در سراسر جهان نيز صدق مي‌كند. سرمايه‌گذاري‌ كه ما امروز از آن رونمايي مي‌كنيم، از درك نيازهاي مشتريان فعلي و آينده توسط ما اطمينان حاصل مي‌كند.

اكنون مايكروسافت برخي از سرويس‌هاي خود را كه بر مبناي اينترنت اشياء توسعه‌ يافته‌اند، به مشتريانش پيشنهاد مي‌دهد؛ براي نمونه مي‌توان به سيستم‌عامل، خدمات ابري براي كنترل و ايمن‌سازي دستگاه‌ها، تجزيه‌ و تحليل‌هاي پيشرفته براي رسيدن به بينش و اپليكيشن‌هاي تجاري در راستاي اتخاذ تصميمات هوشمندانه اشاره كرد. به‌ انديشه متخصصين مي‌رسد كه مايكروسافت با انجامِ اين كار، قصد دارد در آينده‌ي نزديك، تجربه‌ي يكپارچه‌اي از محصولات خوددر قالب دستگاه‌ها و سرويس‌هاي مختلف به متخصصان ارائه كند.

با اين حال نكته‌ي مشخص، سرمايه‌گذاري عظيم مايكروسافت روي آينده اينترنت اشيا است. جوليا وايت در ادامه‌ي اين مطلب آورده است:

افزايش سرمايه‌گذاري از نوآوري‌هاي پيوسته در فناوري‌ها و پلتفرم‌هايمان همراهي مي‌كند؛ اين موضوع براي برنامه‌هايمان نيز صدق مي‌كند. ما به تحقيق و توسعه در زمينه‌هاي كليدي، مانند ايمن‌سازي اينترنت اشياء، ساخت ابزار‌هاي توسعه و خدمات هوشمند براي اينترنت اشياء و لبه هوشمند ادامه خواهيم داد؛ با اين سرمايه‌گذاري، اكوسيستم شركاي خود را نيز رشد مي‌دهيم. [از اين پس] مشتريان و شركا مي‌توانند انتظار محصولات و خدمات جديدي داشته باشند كه منابع و برنامه‌‌ها در اختيار آن‌ها قرار مي‌دهند.
تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات