مسابقات جهاني پهپاد با قهرماني شركت كننده ۱۵ ساله استراليايي پايان يافت

چهارشنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۵
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پسر ۱۵ ساله‌ي استراليايي در مسابقات جهاني پهپاد كه در شنزن چين برگزار شد، جايزه‌ي نقدي ۲۴۰۰۰ دلاري را از آن خود كرد.
تبليغات

پسر ۱۵ ساله‌ي استراليايي پس از چهار روز تلاش پي‌در‌پي و شكست رقبا در مسابقات جهاني پهپاد، توانست موفق شد تا قهرمان اين رقابت‌ها شود. مسابقات جهاني پهپاد زير انديشه متخصصين فدراسيون بين‌المللي هوانوردي يا FAI برگزار مي شود.

رادي براونينگ موفق شد از ميان ۱۲۷ شركت‌كننده‌ي اين مسابقات از ۳۴ كشور جهان، مقام اول را از آن خود كند. با كسب اين موفقيت، وي جايزه‌ي نقدي ۲۴۰۰۰ دلاري را از آن خود كرد. براونينگ، قهرمان مسابقات جهاني پهپاد در شنزن چين به FAI گفت: 

بسيار هيجان‌زده هستم. من روياي قهرمان‌شدن‌ را ديده بودم؛ باورم نمي‌شود كه اين رويا به حقيقت پيوسته است و از اين خوشحال‌تر نمي‌توانم باشم.
مرجع متخصصين ايران مسابقات پهپاد

در تاريخ ۴ نوامبر همزمان با پايان مسابقات جهاني پهپاد، FAI در توييتي اعلام كرد كه پهپاد رادي براونينگ سرعت بالا، عملكرد خوب و باورنكردني و همچنين اوج و فرود قدرتمندي داشته است. از انديشه متخصصين برگزار كنندگان اين سري مسابقات هيجان بسيار بالايي داشته است و شركت‌كنندگان به‌صورت قدرتمندي در مسابقه حاضر شده بودند.

در مسابقات پهپادها يا همان هواپيماهاي بدون سرنشين، شركت‌كنندگان بايد بتوانند مهارت‌هايي را به‌نمايش بگذارند. پهپاد بايد بتواند با سرعت بالا پرواز كند و متخصص نيز بايد بتواند به‌خوبي پهپاد را در مسيري كه با نور نئون مشخص شده است، هدايت كند. برخي از نقاط مسير حركت پهپاد، داراي پيچ‌وخم‌هايي تندي است و مهارت هدايت‌كننده‌ي پهپاد در اين مسير سنجيده مي‌شود. همچنين پهپاد بايد بتواند از موانعي شبيه به حلقه‌ كه در مسير حركت مشخص شده است، به‌خوبي عبور كند و برخوردي با موانع نداشته باشد.

تمام حركات پهپاد در طول مسير مسابقه، به‌صورت ويدئويي ضبط و به‌صورت زنده استريم آن در اختيار علاقه‌مندان قرار داده مي‌شود. سرعت پرواز پهپاد در حدود ۱۶۰ كيلومتر در ساعت است. فردي كه در نقش خلبان، هدايت پهپاد را برعهده دارد بايد بتواند در طول مسير حركت، با تمركز بالا و دقت زياد پهپاد را هدايت كند. كوچكترين خطايي در حين هدايت و كنترل پهپاد مي‌تواند باعث از دست دادن مسابقه شود.

مرجع متخصصين ايران مسابقات پهپاد

مسابقه‌ي جهاني پهپاد در شنزن چين برگزار شد. طول ۶۵۰ متري زمين برگزاري مسابقات با ۷۰۰۰ متر چراغ‌ LED روشن شده بود. جمعيت ۱۰ هزار نفري تماشاچيان اين سري مسابقات از طريق نمايشگرهاي بزرگ مي‌توانستند ويدئوي پرواز پهپادها را به‌صورت زنده مشاهده كنند و از ديدن آن لدت ببرند. براونينگ پس از دريافت جايزه‌ي اول گفت:

من رقابت‌كردن را دوست دارم و اهداف بزرگي براي خودم تعريف مي‌كنم. هدفم اين بود كه همه‌ي جوايز را از آن خود كنم و توانستم به هدفم برسم. خوش‌شانس و مهارتي كه داشتم دست‌به‌دست هم دادند تا بتوانم الان اينقدر خوشحال باشم.

مسابقات جهاني پهپاد به‌صورت زنده از طريق تلويزيون سراسري چين پوشش داده شد. اولين مسابقات جهاني پهپادها از طريق FAI‌ برگزار شد و بي‌شك در آينده مي‌تواند جايگاه خود را در ميان علاقه‌مندان به پرواز هواپيماهاي بدون سرنشين پيدا كند. 

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات