ويديوي جديد، ربات‌ دوپاي بوستون دايناميكس را مشغول كار در يك انبار نشان مي‌دهد

يك‌شنبه ۱۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۷
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ويديويي كه به‌تازگي منتشر شده است ربات دو پاي هندل (Handle) بوستون دايناميكس را نشان مي‌دهد كه مشغول بلند كردن جعبه‌ها از روي قفسه‌ي يك انبار و انتقال آن‌ها است.
تبليغات

اولين نسخه‌ي «هندل» (Handle)، ربات‌هاي چرخ‌دار بوستون دايناميكس (Boston Dynamics)، دو سال پيش معرفي شد؛ ولي نسبت به ساير محصولات شركت كمتر مورد توجه مشتريان قرار گرفته بودند. اين ربات‌هاي دو پا در مقايسه با ساير توليدات از جذابيت‌هاي كمتري برخوردار نيستند، اما هميشه اين ربات‌هاي «اطلس» (Atlas) و «اسپات» / «اسپات ميني» (Spot / Spot Mini) بودند كه در ويديوهاي بوستون دايناميكس به چشم مي‌خوردند. 

هندل، با استفاده از سيستم آن-بوردي كه در آن تعبيه شده است، اجسام را شناسايي و مقصد خود را رهگيري مي‌كند

بالاخره پس از دو سال، اين ربات فرصتي نه‌چندان عالي براي اثبات توانايي‌هاي خود به مشتريان به دست آورد. ويديوي جديدي توسط اين شركت منتشر شده است كه تصوير بهتري از قابليت‌هاي اين ربات حين حمل كالا در يك انبار را نشان مي‌دهد. ويديويي كه در گذشته از اين ربات منتشر شده بود نشان مي‌داد كه آن‌ها مي‌توانند تقريبا ۴۵ كيلو بار را از زمين بلند كنند؛ اما نسخه‌ي بازطراحي‌شده‌ي آن‌ها تفاوت‌هاي آشكاري با پيشينيان خود دارند. قد آن‌ها بلندتر شده و دو بازو‌ي قبلي جاي خود را به يك اهرم بزرگ با قدرت مكندگي زياد در بالاي ربات داده‌اند.  جعبه‌هايي كه در ويدئو ديده مي‌شوند تنها ۵٫۵ كيلو وزن دارند؛ ولي هندل مي‌تواند اجسامي به وزن ۱۴ كيلو را از روي زمين بلند كند. با وجود كمتر شدن قدرت هندل، باز هم مهارت، سرعت و حفظ تعادل اين ربات‌ها در حين كار در نگاه اول به‌شدت چشمگير هستند.

هندل مي‌تواند پس از استقرار و راه‌اندازي در محل مناسب، عمليات چيدمان و مرتب‌سازي پالت‌هاي SKU را به‌صورت خودران و مستقل انجام بدهد. سيستم آن-بوردي كه روي اين ربات‌ها نصب شده است، پالت‌هاي نشانه‌گذاري‌شده براي ناوبري را رهگيري و جعبه‌هايي را كه بايد برداشته و به‌جاي ديگري منتقل شوند، شناسايي مي‌كند.

سال گذشته در رويداد بركلي روباتيكس، اين شركت برنامه‌هاي خود را براي توليد انبوه ربات‌هاي اسپات ميني اعلام كرد. خريد ربات اسپات ميني بوستون دايناميكس در سال ۲۰۱۹ امكان‌پذير مي‌شود و بخشي از برنامه‌‌هاي جديد شركت مذكور براي كسب درآمد از محصولات خود است. همچنين، مي‌توان گفت اين كار مرحله‌اي از برنامه‌هاي بوستون دايناميكس در راستاي پيوستن به سازماني بزرگ‌تر محسوب مي‌شود؛ منظور از سازمان بزرگ‌تر، در وهله‌ي اول گوگل و سپس، سافت بانك است.

به‌طور يقين، انتشار اين ويدئو را نمي‌توان به‌عنوان نشانه‌اي قطعي از گام برداشتن شركت در اين مسير تلقي كرد. علاوه‌براين، باور آن هم سخت است كه انبارها قادر به خريد رباتي به پيشرفتگي و گران‌ارزشي هندل باشند و براي خريد آن، دچار سختي‌هاي مالي نشوند. بااين‌حال، در عصري كه بيشتر ربات‌هاي انبارهايش صرفا نوعي چرخ‌دستي خودران هستند، وجود ربات‌هاي سريعي كه اين قابليت را دارند كه خودشان به‌تنهايي محصولات را از روي قفسه‌ها بردارند و جاي ديگري بچينند، يك مزيت عمده به شمار مي‌آيد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات