اينترنت بالوني Loon آلفابت در موزامبيك فعال مي‌شود

پنج‌شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اينترنت بالوني شركت Loon به‌صورت محدود و در چند منطقه از موزامبيك به متخصصان امكان دسترسي به اينترنت 4G خواهد داد.
تبليغات

آلفابت، شركت مادر گوگل، اعلام كرد كه زيرمجموعه اين ابرشركت كه Loon نام دارد طي همكاري با اپراتورهاي موزامبيك، اينترنت بالوني را در اين كشور فعال خواهد كرد. گفته‌شده است كه اينترنت بالوني Loon قادر به ارائه اينترنت 4G در برخي از مناطق كشور موزامبيك خواهد بود.

شركت Loon براي ارائه چنين سرويسي با اپراتور ووداكام همكاري مي‌كند و قرار است در دو استان كابو دلگادو و نياساي موزامبيك بالون‌هاي ارائه‌دهنده اينترنت فعال شوند. اين دو منطقه به دليل وسعت بالا و نبود تقريبا هيچگونه زيرساختي دسترسي به اينترنت ندارند و بالون‌هاي 4G مي‌توانند نياز مردم اين دو استان را برطرف كنند.

مقامات شركت Loon معتقد هستند كه ارائه چنين امكاناتي مي‌تواند به مردم منطقه در مبارزه با بيماري كرونا و همچنين مطلع شدن از آخرين اخبار و يادگرفتن راه‌كارهايي براي پيشگيري از ابتلا به چنين بيماري مهلكي كمك كند. گويا در كنار كشور موزامبيك، بالون‌هاي اينترنتي شركت Loon به كشور كنيا نيز خواهند رسيد و مردم اين كشور به اينترنت پرسرعت دسترسي خواهند يافت.

ووداكام در مورد دسترسي به اينترنت بالوني مي‌گويد كه هر فردي با برخورداري از دستگاهي سازگار با 4G-VoLTE و سيم‌كارت اين اپراتور مي‌تواند از امكانات بالون‌هاي اينترنتي استفاده كند. كيفيت خدمات‌رساني بالون‌ها نيز گويا به‌نحوي است كه متخصص متوجه تفاوت آن‌ها با دكل‌هاي مخابراتي نمي‌شود.

مديرعامل شركت Loon در پاسخ به رسانه‌ها گفته كه ووداكام يكي از بزرگ‌ترين اپراتورهاي قاره آفريقا است و به ده‌ها ميليون متخصص در كشورهاي آفريقايي خدمات ارائه مي‌دهد:

ما ارائه سرويس بالون‌هاي اينترنتي در موزامبيك را قدم اول براي همكاري طولاني مدت با ووداكام مي‌دانيم كه اجازه مي‌دهد به متخصصان بيشتري در سراسر قاره آفريقا خدماتمان را ارائه دهيم.

تاكنون Loon توانسته قراردادهاي مختلفي براي تأمين تجهيزات شبكه در كشورهايي مانند پرو، كنيا و پورتو ريكو را به ثبت برساند و گويا مي‌خواهد با همكاري شركت‌هاي مخابراتي و اپراتورهاي محلي، سرويس بالون‌هاي اينترنتي را در اين مناطق راه‌اندازي كند.

در موزامبيك، ابتدا دو شركت وودافون و Loon بايد زيرساخت‌هاي مناسب براي استفاده از بالون‌هاي اينترنتي را تأمين كنند و سپس ارتباط بالون‌هاي آزمايشي با سرورهاي وودافون برقرار شود. چنين اقدامي سنجش كيفيت ارسال سيگنال‌ها و اشراف كامل به شرايط آب‌و‌هوا مانند تأثير وزش باد در ارائه خدمات‌رساني بالون‌هاي اينترنتي را فراهم مي‌سازد.

درواقع هدف دو شركت اين است كه بالون‌هاي اينترنتي در شرايطي باشند كه با وزش باد از محدوده مدانديشه متخصصين براي فعاليتشان خارج نشوند. انتظار مي‌رود طي ماه‌هاي آينده شاهد پرواز بالون‌هاي اينترنتي بر فراز آسمان موزامبيك باشيم.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات