كميسيون FCC رسما هواوي و ZTE را تهديدي براي امنيت ملي ايالات متحده قلمداد كرد

پنج‌شنبه ۱۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گزارش جديد سازمان FCC ايالت متحده، شركت‌هاي چيني هواوي و ZTE را تهديدي براي امنيت ملي اين كشور قلمداد كرده است.
تبليغات

كميسيون ارتباطات فدرال ايالات متحده (FCC) در بيانيه‌اي اعلام كرد كه شركت‌هاي چيني هواوي و ZTE براي امنيت ملي اين كشور تهديد محسوب مي‌شوند. بيانيه‌ي رسمي سازمان كه توسط برندان كار تفسير شد، ادعا مي‌كند كه شركت‌هاي مذكور به حزب حاكم كمونيست چين متصل هستند. در ادامه‌ي بيانيه، حتي به طرح جاسوسي صنعتي گسترده در دو شركت بزرگ مخابراتي اشاره مي‌شود.

تصميم و بيانيه‌ي جديد FCC به اين معنا خواهد بود كه شركت‌هاي آمريكايي ديگر نمي‌توانند از صندوق سرمايه‌گذاري Universal Service Fund كميسيون براي خريد، مالكيت، نگه‌داري، بهبود، اصلاح يا حتي همراهي تجهيزات و سرويس‌هاي خريداري شده از هواوي و ZTE استفاده كنند.

كميسيون ارتباطات فدرال ايالات متحده از مدت‌ها پيش تلاش مي‌كند تا به ادعاي خودش، شبكه‌ي ارتباطي كشور را از تهديدهاي چين پاك كند. در بيانيه‌ي اخير هم به تلاش‌هاي پيشين اشاره مي‌شود. از برنامه‌هاي قبلي مي‌توان به حذف تجهيزات هواوي و ZTE‌ از شبكه‌هاي مخابراتي و ارتباطي ايالات متحده اشاره كرد.

برندان كار در ادامه‌ي صحبت‌هايش پيرامون تصميم جديد كميسيون ارتباطات فدرال ايالات متحده مي‌گويد: «آمريكا رويكرد ضعيف و مبتني بر ترس گذشته‌ي خود را در قبال حزب كمونيست چين تغيير داده است. اكنون ما قدرت بالاي خود را در مقابله با تهديدهاي حزب كمونيست چين نمايش مي‌دهيم». صحبت‌هاي كار تأييد مي‌كند كه آمريكايي‌ها به تصميم‌هاي اخير محدود نخواهند شد و تلاش براي مقابله‌ي جدي با چين و حفظ شبكه‌هاي داخلي خود را با جديت دنبال مي‌كنند.

كل بيانيه‌ي مطبوعاتي FCC با ادعاهاي سياسي شديد پر شده است و به‌نوعي دستاوردهاي فناورانه‌ي دو شركت مخابراتي چيني را در سايه قرار مي‌دهد. شركت‌هاي آمريكايي هنوز اجازه‌ي همكاري با هواوي و ZTE را در سطوح محدود دارند، اما طبق بيانيه‌ي جديد، هيچ‌گونه مشوق مالي براي فعاليت خود دريافت نمي‌كنند. همين اقدام باعث مي‌شود تا شركت‌هاي چيني بيش از گذشته از شركاي آمريكايي خود دور شوند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات