تعداد متخصصان دوركار دائمي مايكروسافت افزايش پيدا مي‌كند

شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
برنامه كاري جديد مايكروسافت به افراد بيشتري اجازه دوركاري دائمي مي‌دهد.
تبليغات

مايكروسافت روز جمعه اعلام كرد كه به متخصصان بيشتري اجازه دوركاري دائمي مي‌دهد. درحالي‌كه تعداد زيادي از كاركنان اين شركت به‌دليل شيوع ويروس كرونا از خانه‌هاي خود كار مي‌كنند، مايكروسافت راهنمايي به‌نام «محل كار تركيبي» را رونمايي كرده است. دفاتر ايالات متحده آمريكا مي‌توانند پس از بازگشايي با استفاده از مطالب ارائه‌شده در اين راهنما، انعطاف‌پذيري بسيار بيشتري داشته باشند. خبرگزاري Verge راهنماي داخلي مايكروسافت را دريافت و در آخرين مقاله خود، به برنامه‌هاي كار انعطاف‌پذير آن اشاره كرده است.

ردموندي‌ها به كاركنان خود اجازه مي‌دهد حدود ۵۰ درصد وظايف هفته كاري خود را آزادانه از خانه انجام دهند. حتي مديران مي‌توانند دوركاري متخصصان بخش خود را دائما تأييد كنند. كاركناني كه گزينه كار از راه دور دائمي را انتخاب مي‌كنند، فضاي اداري اختصاصي خود را به اين شركت باز مي‌گردانند؛ اما هنوز مي‌توانند از بخش‌هايي در دفاتر مايكروسافت استفاده كنند. بعضي از متخصصان اين شركت مي‌توانند با تأييديه مايكروسافت، در داخل كشور جا‌به‌جا شوند و حتي براي مدتي به كشور ديگري سفر و دوركاري كنند.

مرجع متخصصين ايران شركت مايكروسافت

كاتلين هوگان، مدير ارشد مايكروسافت، در يادداشتي خطاب به متخصصان گفت:

شيوع ويروس كرونا نوع تفكر و زندگي و كار همه ما را دچار اشكال كرده تا شيوه‌هاي جديدي را امتحان كنيم. تاحدممكن براي حمايت‌ از شيوه‌هاي كاري مختلف افراد، گزينه‌هاي متعدد و انعطاف‌پذير را ارائه مي‌دهيم. در همين حال نيز، سعي مي‌كنيم ميان موارد مختلف براي ادامه حيات شركت تعادل ايجاد كنيم.

بيشترِ متخصصان مي‌توانند به‌راحتي از گزينه دوركاري در نيمي از زمان كاري استفاده كنند؛ اما بعضي از جايگاه‌هاي شغلي هستند كه نمي‌توان آن‌ها را دائم به خانه منتقل كرد؛ زيرا حضور آن‌ها در شركت الزامي است. مايكروسافت چند جايگاه شغلي را نام برده است كه همچنان به دسترسي به بخش‌هايي از دفاتر اين شركت مانند آزمايشگاه‌هاي سخت‌افزار و مراكز داده و يادگيري حضوري نياز دارند.

مايكروسافت هزينه دفاتر خانگي متخصصان دوركار را تأمين مي‌كند

در حالي متخصصان مايكروسافت براي دوركاري به جابه‌جايي در سراسر كشور مجاز هستند كه اين شركت هزينه‌هاي مربوط به دفاتر خانگي را تأمين مي‌كند. البته هزينه‌هاي جابه‌جايي به‌عهده خود افراد است. ساعات كاري انعطاف‌پذير نيز بدون تأييد مدير دردسترس خواهد بود و متخصصان مي‌توانند ساعات كار نيمه‌وقت را نيز ازطريق مديران خود درخواست كنند.

مايكروسافت ماه‌ها پس از اينكه به متخصصانش اعلام كرد دفاتر واقع در ايالات متحده آمريكا تا ژانويه سال ۲۰۲۱ بازگشايي نمي‌شوند، برنامه‎ كاري منعطف خود را اجرايي كرد. مايكروسافت پس از همه‌گيرشدن بيماري كرونا در سراسر سياتل و آمريكا، از ماه مارس به متخصصان خود اجازه دوركاري مي‌دهد. البته ازآنجاكه ويروس كرونا مسئله بسيار جدي است، اين شركت در اجراي اين سياست تنها نيست. فيسبوك اكنون ده‌هاهزار شغل را به‌سمت دوركاري سوق داده است. مارك زاكربرگ، مديرعامل اين شركت، به يكي از خبرگزاري‌هاي فناوري اعلام كرده است كه در پنج تا ده سال آينده حداكثر نيمي از متخصصان مي‌توانند دوركاري كنند.

بيماري كرونا توانست بسياري از عادت‌هاي انسان‌ها را تغيير دهد و شيوه جديد زندگي را به همه نشان دهد. شركت‌هاي بزرگ متوجه اين مسئله شده‌اند و براي اينكه نمي‌خواهند نيروهاي كار خود را از دست بدهند، بسياري از آن‌ها را دوركار كرده‌اند.

از انديشه متخصصينات شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، متخصصان كدام شركت‌ها مي‌‎توانند مانند فيسبوك و مايكروسافت بخش اعظمي از وظايف خود را به‌صورت دوركاري اداره كنند؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات