اپل واچ سري 4 از نگاه وب‌سايت اپل

يك‌شنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
مطالعه 13 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مشخصات رسمي و ويژگي‌هاي ساعت هوشمند اپل واچ سري 4 را از انديشه متخصصينات وب‌سايت رسمي Apple مي‌توانيد در ادامه مطالعه كنيد.
تبليغات

اپل پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام رويداد ويژه‌ي خود را در ۲۱ شهريور برگزار و از جديدترين محصولاتش رونمايي كرد؛ از چند هفته پيش از برگزاري رويداد، تقريبا همه‌چيز را در مورد آيفون‌هاي ۲۰۱۸ مي‌دانستيم و انتظار رونمايي از محصولات جديدي ازجمله اپل واچ سري ۴ را هم داشتيم؛ اپل اما (حداقل در مورد ساعت هوشمندش) دست پر به‌ميدان آمد و ويژگي‌هايي را براي Apple Watch Series 4 معرفي كرد كه هركسي را به‌وجد مي‌آورد.

ساعت جديد اپل از نمايشگري با وضوح ۴۴۸ در ۳۶۸ پيكسل استفاده مي‌كند و ويژگي‌هاي جالبي نظير توانايي تشخيص سقوط از ارتفاع و حتي ثبت نوار قلب (ECG) را به‌كاربر ارائه مي‌دهد.

در مطلب پيش‌رو قصد داريم نگاهي به صفحه‌ي اختصاصي اين محصول در وب‌سايت اپل بياندازيم؛ اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران را در ادامه همراهي كنيد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

اپل واچ سري 4

محصولي جديد كه به‌طور اساسي بازطراحي و مهندسي مجدد شده است تا به‌شما كمك كند بيشتر از قبل فعال، سالم و متصل به اينترنت باشيد

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

طراحي كاملا جديد

يك طراحي بهبوديافته و دگرگون‌شده نسبت به نسل قبل

سري ۴ ميزبان بزرگترين نمايشگر به‌كاررفته در ساعت‌هاي هوشمند اپل است و توانايي ثبت نوار قلب را دارد؛ Digital Crown آن بازطراحي‌شده و از ويژگي بازخورد لمسي بهره‌مند است. اپل واچ سري ۴ با‌ اين‌كه ظاهري آشنا دارد، محصولي كاملا جديد است و استانداردهاي تعريف‌شده براي ساعت‌هاي هوشمند را از نو تعريف مي‌كند.

سري ۴ نشانگر بازطراحي اساسي در ساعت‌هاي اپل واچ است. از گوشه‌هاي گرد نمايشگرِ بزرگتر و جديد آن گرفته تا معماري تراشه‌ي S4، تك‌تكِ جزئيات به‌دقت موردمطالعه قرار گرفته‌اند. اپل واچ هميشه يك محصول شخصي منحصربه‌فرد بوده و حال از هميشه قدرتمندتر است.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

بزرگترين نمايشگر به‌كاررفته در اپل واچ

نمايشگرهاي به‌كاررفته در اپل واچ‌ها، همواره بهترين تعريف‌كننده‌ي اين ساعت‌ها بوده‌اند و حال در سري ۴ اين موضوع پراهميت‌تر شده است. چالش اصلي اپل اين بود كه بدون افزايش قابل‌توجه اندازه‌ي قاب و مصرف بيشتر باتري، نمايشگر آن را بزرگتر از نسل قبل كند. حال زاويه‌ي ديد از طرفين، ۳۰ درصد بيشتر از قبل شده است و فناوري جديد LTPO مصرف باتري را بهينه مي‌كند. اين يعني مي‌توانيد با يك‌بار شارژ، به‌مدت يك روز كامل از اپل واچ سري ۴ استفاده كنيد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

تجربه‌اي بهتر؛ از هر انديشه متخصصين

گوشه‌هاي گرد اين ساعت به‌طور دقيق با شعاع قاب اصلي همخواني دارند و اين اتفاق به‌خلق ظاهري جذاب و ماندگار منتهي شده است. اين موضوع باعث شده است كه تا حاشيه‌اي‌ترين نقاط قاب اصلي، شاهد حضور نمايشگر باشيم.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

نمايشگري كه در هر ميلي‌متر خود، جزئيات بيشتري را گنجانده است

براي استفاده‌ي كامل از نمايشگر بزرگتر، رابط متخصصي اين ساعت به‌طور كلي بازطراحي شده است تا اطلاعات بيشتري را با جزئيات غني‌تر به‌نمايش بگذارد. مي‌توانيد در فيس جديد اين ساعت كه «اينفوگراف» ناميده شده است، حداكثر ۸ آيتم را قرار دهيد؛ اين يعني شما مي‌توانيد هم موارد بيشتري را ببينيد و هم كارهاي بيشتري را انجام دهيد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

تولد دوباره‌ي Digital Crown

اين‌بار متخصصدي‌تر از هميشه

هدف اصلي طراحي Digital Crown، ارائه‌ي راهي آسان براي گشت‌و‌گذار در محيط داخلي اپل واچ بدون استفاده از نمايشگر بود؛ حال با اپل واچ سري ۴، اين مكانيسم به‌طور كلي بازطراحي شده است. اكنون بازخورد لمسي به‌هنگام اسكرول‌كردن دقت بيشتري دارد و حس كليك‌مانندي را منتقل مي‌كند. در كنار اين‌ها، الكترود تيتانيوميِ قرارگرفته در قسمت بالايي ساعت، به كاربر امكان مي‌دهد كه از اپليكيشن مخصوص ECG به‌راحتي و با لمس بخش بالايي آن استفاده كند (اپليكيشن ECG اواخر امسال به‌ساعت اضافه خواهد شد).

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

معجزه‌ي كوچك‌سازي

درحال حاضر، Digital Crown يكي از پيچيده‌ترين سيستم‌هايي است كه اپل موفق به‌ساخت آن شده و اين بخش در Series 4 ضمن كوچكتر شدن و اشغال فضاي كمتر، ويژگي‌هاي بيشتري را ارائه مي‌دهد. Digital Crown در اپل واچ سري ۴ به‌طور كلي ۳۰ درصد كوچكتر شده است و ۲۱ درصد اجزاي بيشتري دارد.

دو سنسور؛ يك‌ جفت چشم، روي قلب شما

از همان ابتداي ساخت اپل واچ، سنسور قلب اپتيكال همواره‌ بخشي از اين سري ساعت‌ها بوده است؛ سنسوري كه كابر را قادر مي‌سازد در زماني سريع، ضربان قلب را چك كند. به‌لطف سنسور قلب الكتريكي جديد اپل واچ سري ۴ (كه شامل يك الكترود در Digital Crown و چند الكترود ديگر در قسمت پشتي مي‌شود)، متخصص مي‌تواند با بهره‌گيري از اپليكيشن ECG، نوار قلب يا همان الكتروكارديوگرام خود را در هر زماني كه بخواهد، ثبت كند و آن را به دكترش نشان دهد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

بزرگترين تفكرات در كوچكترين فضاها به‌وقوع مي‌پيوندند

اپل واچ جديد كه از همه‌لحاظ بهينه‌سازي شده، قدرت‌مندتر و حتي باريك‌تر از نسل قبل است؛ مي‌تواند با يك‌بار شارژ، تا ۱۸ ساعت دوام بياورد. 

تراشه‌ي جديد S4

اس ۴ فراتر از يك پردازنده‌ي ساده است؛ اين تراشه در حقيقت يك پكيج سيليكوني كامل است و تمامي اجزاي آن تنها روي يك قطعه سرهم شده‌اند. اين معماري، اپل واچ سري ۴ را قادر مي‌سازد تا قابليت‌هاي شگفت‌انگيزي ارائه دهد.

اين پردازنده‌ي نسل چهارم، سريع‌تر از تمامي نسل‌هاي قبل از خود است. به‌لطف قدرت بالاي S4، اپليكيشن‌ها سريع‌تر باز مي‌شوند و عملكرد كلي دستگاه نيز با بهبود مواجه شده است.

اسپيكر ۵۰ درصد پرصداتر

اسپيگر اپل واچ سري ۴ كه بزرگتر و پرصداتر از نسل پيشين است، صداها را با كيفيت بهتري پخش مي‌كند؛ به‌علاوه، ميكروفون اين ساعت به‌طرف مخالف اسپيكر آن برده شده تا اكو كمتر شود و تماس‌ها با كيفيتِ بهتري صورت گيرند.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

سالم‌تر زندگي كنيد

اپل واچ سري ۴ با همياري متخصص براي كنترل كردن تمام فاكتورها در طول روز (از استرس گرفته تا ميزان كالري مصرف‌شده) متخصص را ترغيب مي‌كند تا زندگيِ سالم‌تري داشته باشد. اين ساعت، همواره ضربان قلب شما را اندازه مي‌گيرد و اگر اشكالي را شناسايي كرد، آن را اطلاع مي‌دهد. سري ۴ حتي پا را فراتر از اين‌ها مي‌گذارد و اين‌بار توانايي تشخيص سقوط از ارتفاع را هم دارد و مي‌تواند به‌صورت خودكار با شماره‌هاي ضروري متخصص تماس بگيرد؛ اپل واچ جديد هواي شما را دارد!

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

ثبت نوار قلب؛ در هر زمان و هر مكان

اپل واچ سري ۴ توانايي اين را دارد تا نوار قلب شما را به‌ثبت برساند؛ اين موضوع، دستاوردي مهم براي يك دستگاه پوشيدني به‌حساب مي‌آيد. اين ساعت مي‌تواند اطلاعات بحراني را به‌سرعت به‌دست پزشكان برساند و موجب آرامش ذهني شما شود.

انگشت‌ شما حاوي اطلاعات زيادي از قلب‌تان است

الكترودهايي كه در درون Digital Crown و قسمتي پشتي اپل واچ سري ۴ قرار داده‌ شده‌اند، با همكاري هم مي‌توانند سيگنال‌هاي الكتريكي قلب شما را ثبت كنند. براي اين‌كار تنها كافي است به‌مدت ۳۰ ثانيه، انگشت خود را روي Digital Crown قرار دهيد. البته اين ساعت تنها به‌ثبت نوار قلب بسنده نمي‌كند و اگر ريتم قلب شما حاوي علائم فيبريلاسيون دهليزي (شايع‌ترين نوع آريتمي قلبي) باشد، آن را به‌شما اطلاع مي‌دهد؛ اين ساعت همچنين مي‌تواند ريتم غيرطبيعي قلب را تشخيص دهد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

ثبت ضربان قلب؛ به‌كمك سنسورهاي الكتريكي

هر ضربان قلب، يك موج الكتريكي را توليد مي‌كند. اپل واچ سري ۴ به‌لطف اپليكيشن ECG مي‌تواند اين امواج را شناسايي كند؛ همچنين تمامي اطلاعاتِ به‌دست آمده به‌صورت خودكار در اپليكيشن Health موبايل آيفون‌تان ذخيره مي‌شود.

نامنظم بودن ريتم قلب و بيش از حد زياد يا كم بودن تعداد ضربان‌ها، مي‌تواند نشان‌دهنده‌ي بيماري قلبي باشد. بسياري از مردم در شرايط عادي، علائمي از خود نشان نمي‌دهند و اين موضوع عواقب جبران‌ناپذيري در پي دارد.

اپل واچ سري ۴ همواره ضربان شما را اندازه مي‌گيرد و اگر مورد غيرمعمولي را مشاهده كرد، به شما اطلاع‌رساني مي‌كند؛ اين باعث مي‌شود كه بتوانيد سريعا به پزشك متخصص رجوع كنيد (اعلانيه‌هاي ريتم نامنظم قلب، اواخر امسال به‌ ساعت اضافه خواهد شد).

تشخيص سقوط از ارتفاع

سري ۴ مي‌تواند به‌لطف داشتن سنسورهاي شتاب‌سنج و ژيروسكوپ جديد، سقوط متخصص از ارتفاع را تشخيص دهد. به‌ هنگام رخداد چنين اتفاقاتي، يك هشدار روي صفحه‌نمايش ظاهر مي‌شود و از سقوط‌كردن متخصص خبر مي‌دهد؛ در اين‌ هنگام شما مي‌توانيد با شماره‌هاي اضطراري خود تماس بگيريد يا اگر اشكال خاصي نداشتيد، به‌راحتي آن هشدار را ببنديد. اگر پس از ۶۰ ثانيه پاسخي به اپل‌ واچ ندهيد، اين ساعت به‌صورت خودكار با شماره‌هاي ضروري تماس خواهد گرفت و به‌تمامي مخاطبان اضطراري شما پيامك ارسال خواهد كرد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

Emergency SOS

Emergency SOS به‌شما امكان مي‌دهد كه در زماني سريع، درخواست كمك كنيد؛ اين قابليت با اورژانس تماس مي‌گيرد، مخاطبان اورژانسي شما را آگاه مي‌كند، مكان فعلي شما را براي آنان مي‌فرستد وشناسه پزشكيتان را براي پرسنل اورژانس به‌نمايش در مي‌آورد. مدل سلولار اين ساعت حتي مي‌تواند در زماني كه از موبايل‌تان دور هستيد نيز اين كارها را انجام دهد.

ريه‌هايتان را پر از هواي تازه كنيد تا ذهن‌تان باز شود

در طول روز زمان‌هاي خاصي را براي آرامش‌گرفتن و انجام تمرينات ذهن‌آگاهي اختصاص دهيد تا هم استرس‌تان كمتر شود و هم سالم‌تر از قبل شويد. اپليكيشن Breathe با ترغيب شما به‌انجام برخي تنفس‌هاي آرامش‌بخش، باعث مي‌شود هميشه ذهن فعالي داشته باشيد. اپل واچ سري ۴ علاوه‌بر اين‌ها، داراي اپليكيشن‌هاي مخصوصي است كه كمك شاياني به ورزش‌كردن متخصص مي‌كنند.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

هميارِ ورزشيِ شما

اپل واچ سري ۴ فراتر از يك ساعت ورزشي است. اين محصول بيشتر شبيه به يك مربي يادگيريي است كه نحوه‌ي ورزش‌كردن شما را (از دويدن گرفته تا انجام يوگا و شنا كردن) به‌خوبي درك مي‌كند و هر اطلاعاتي را كه در آن لحظه نياز داريد، روي نمايشگرش نشان مي‌دهد. اين ساعت با نوآوري‌هاي جديد خود، مخصوص ورزشكاران است.

چه درحال دويدن باشيد، چه در استخر شنا كنيد؛ اپل واچ سري ۴ همواره مي‌تواند اطلاعات زيادي را به‌ شما نشان دهد. اپليكيشن Workout اين ساعت، تنها به تمرين‌هاي يوگا و پياده‌روي محدود نيست و توانايي تشخيص هر نوع ورزش را دارد. شما مي‌توانيد اهداف مشخصي را براي خود تعيين كنيد، از ميزان كالري كه سوزانده‌ايد مطلع شويد و از طريق اپليكيشن Activity روي آيفون‌تان، از پيشرفتي كه به‌مرور زمان داشته‌ايد، باخبر شويد.

به‌علاوه، اين ساعت تا عمق ۵۰ متري از نفوذ آب در امان است و مي‌تواند شنا كردن شما را در استخر يا آب‌هاي آزاد به‌دقت تشخيص دهد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

Apple Watch Series 4 به‌شما امكان مي‌دهد كه فعاليت‌هاي ورزشي روزمره‌تان را با دوستان به‌اشتراك بگذاريد؛ در اين ساعت مي‌توانيد با يكي از دوستانتان، يك مسابقه‌ي هفت‌روزه ترتيب دهيد و بر اساس ميزان فعاليتي كه در طول روز انجام مي‌دهيد، امتيازاتي را دريافت كنيد. اين باعث مي‌شود همواره براي انجام ورزش بيشتر، انگيزه داشته باشيد. هر مرتبه كه به‌اهداف ورزشي خودتان مي‌رسيد، اپل واچ سري ۴ به‌شما جايزه‌اي مخصوص مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

 به‌طور كلي اين ساعت، فعاليت‌هاي روزانه‌ي شما را در سه دسته‌ي تحرك‌داشتن، ورزش‌كردن و ايستادن جاي مي‌دهد. اين سه معيار، به‌شكل سه‌حلقه‌ي متحدالمركز روي نمايشگر نشان داده مي‌شوند و به‌شما امكان مي‌دهند كه همواره از ميزان فعاليت روزانه‌تان مطلع باشيد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

واچ‌فيس‌ اينفوگراف؛ پر متخصصد و دوست‌داشتني

واچ‌فيس جديد اين ساعت كه آن را «اينفوگراف» نام‌گذاري كرده‌ايم، مي‌تواند هشت آيتم را در خود جاي دهد و اين يعني شما مي‌توانيد هرآنچه را كه دوست داريد، در زماني سريع روي نمايشگر ساعت خود ببينيد. مي‌توانيد با اضافه‌كردن اپ‌هايي نظير Health، موزيك و ضربان قلب و به‌طور كلي هرچه كه دوست داريد، اين فيس را شخصي‌سازي كنيد. در كنار اين‌ها مي‌توانيد به‌سادگي موزيك‌هاي موردعلاقه‌تان را از طريق اپل موزيك، اپل پادكستس و راديوي بيتس وان پخش كنيد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

آزاديِ سلولار

به‌راحتي تماس بگيريد و اس‌ام‌اس بفرستيد

سلولار داخلي اين ساعت شما را قادر مي‌سازد تا به‌سادگيِ هرچه تمام‌تر، تماس‌ها را پاسخ دهيد، پيامك بفرستيد و به پيام‌هاي صوتي خود گوش دهيد. مهم نيست كه كجا هستيد؛ مدل سولار اپل واچ سري ۴ همواره اتصال شما را به اينترنت حفظ مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

به واكي‌تاكي سلام كنيد

به‌كمك اپليكيشن Walkie‑Talkie مي‌توانيد به‌شكلي جذاب با هركس ديگري كه اپل واچ دارد، صحبت كنيد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

دسترسي راحت‌تر به سيري

در اپل واچ سري ۴ ديگر لازم نيست براي حرف‌زدن با سيري، لاخبار تخصصيا عبارت «Hey Siri» را به‌زبان بياوريد. تنها كافي است مچ خود را بالا بياوريد و شروع به‌ حرف‌زدن كنيد. از آنجا كه واچ‌فيس، سيري شما را مي‌شناسد، مي‌تواند پيشنهادات خاص خود را نظير خوردن قهوه به‌هنگام صبح به‌ شما ارائه دهد.

مرجع متخصصين ايران اپل واچ سري 4 / Apple Watch Series 4

جزئيات بيشتر و غني‌تر در نمايشگر

در اپل واچ سري ۴ به‌لطف نمايشگري بزرگ، اطلاعات مختلف با جزئيات بيشتري به‌نمايش گذاشته مي‌شوند. اين بار نقشه‌ها بزرگتر هستند و در اپليكيشن تقويم، جزئيات بيشتري به‌ چشم مي‌خورند.

با مراجعه به صفحه‌ي مخصوص اپل واچ سري ۴ در ديتابيس محصولات اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، از تمامي جزئيات اين ساعت هوشمند مطلع شويد و اخبار و مقالات مرتبط به‌آن را دنبال كنيد

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات