اخبار تخصصي‌كست: هر آنچه در ارتباط با SSD بايد بدانيد

دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
هاردديسك‌ (HDD) و حافظه SSD با دو تكنولوژي متفاوت، اصلي‌ترين حافظه‌هاي ذخيره‌سازي رايانه‌هاي شخصي به حساب مي‌آيند. در اين اخبار تخصصي‌كست در مورد پايه‌اي‌‌ترين مفاهيم مربوط به SSD صحبت مي‌كنيم.
تبليغات

حافظه و دستگاه‌هاي ذخيره‌سازي در دنياي امروز با پيشرفت سريع فناوري به تعاريف جديدي از سرعت و ظرفيت رسيده‌اند. مفهوم ضبط ديجيتال داده‌ها، شيوه‌ي دسترسي به آن و فناوري‌هايي همانند فلش از عوامل مؤثر در اين رشد و شكوفايي خيره‌كننده هستند. به جرات مي‌توان گفت جهان ذخيره‌سازي اطلاعات در حال تجربه‌ي جنگ ستارگان است؛ ستارگاني متفاوت از جنس ذخيره‌سازهاي اطلاعات با تكنولوژي و فرهنگ متفاوت ضبط داده‌ها كه رودررو با يكديگر و در كشمكش سنگيني در مبارزه براي تصاحب قلمرو بزرگ‌تر گرفتار شده‌اند.

عواملي كه مي‌تواند خريد دستگاه ذخيره‌سازي را براي متخصصان به چالش تبديل كند، فقط مربوط‌به شناخت انواع هارد و ظرفيت آن نيست و مسائل مهم ديگري نيز در اين بين مطرح است؛ به‌عنوان مثال اگر احساس مي‌كنيد وارد مرحله‌اي شده‌ايد كه نياز به خريد فضاي ذخيره‌سازي سوم داريد، بهتر است نگاهي به روش‌هاي تركيب هارد بيندازيد. اين باعث مي‌شود كه خريد هارد جديد شما با تدبير و دورانديشي بهتر و البته صرف هزينه‌ي كمتر انجام شود.

در ادامه با نويد شوكتي، مدير بازاريابي محصولات اي‌ديتا در استوديو اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه شديم تا در قالب اخبار تخصصي‌كست به اصلي‌ترين مفاهم مربوط به SSD بپردازيم. اين نسخه از اخبار تخصصي‌كست به‌صورت پادكست نيز قابل دسترسي است.

تماشا در آپارات | تماشا در يوتيوب | تماشا در IGTV (به‌زودي)

نسخه صوتي در anchor.fm | نامليك | شنوتو

براي كسب اطلاعات تكميلي در مورد حافظه‌ها،‌ توصيه مي‌كنيم «راهنماي خريد SSD» اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران را نيز مطالعه كنيد؛ در اين مقاله به‌طور كامل با تفاوت‌هاي SSD و HDD، برتري‌هاي و ضعف‌ها، انواع و ... آشنا خواهيد شد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات