۲۲ دي: جف بزوس و بوئينگ 747

جمعه ۲۲ دي ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
۵۳ سال پيش در چنين روزي، جف بزوس، مؤسس بزرگ‌ترين خرده‌فروشي الكترونيك جهان يعني آمازون، ديده به جهان گشود.
تبليغات

۵۳ سال پيش در چنين روزي (۱۲ ژانويه‌ي سال ۱۹۶۴)، جف بزوس در آلبوكركي نيومكزيكو متولد شد. جف بزوس در حال حاضر ثروتمندترين فرد جهان است. او مؤسس، مديرعامل و رئيس هيئت مديره‌ي شركت آمازون است.

جف بزوس در سال ۱۹۶۴ با نام كامل جفري پرستون جورجنسن متولد شد. نام خانوادگي بزوس، از همسر دوم مادر او يعني مايك بزوس گرفته شده است. جف از سنين كودكي علاقه‌ي زيادي به دنياي الكترونيك داشت. پس از نقل مكان به ميامي، او در دبيرستان پالمتو مشغول به تحصيل شد. سپس براي ادامه‌ي تحصيل به دانشگاه پرينستون رفت و در سال ۱۹۸۶ با مدرك متخصص كارشناسي مهندسي برق و علوم كامپيوتر از آنجا فارغ‌التحصيل شد.

بزوس پس از فارغ‌التحصيلي، در شغل‌هاي كامپيوتري متعددي در وال استريت مشغول به كار شد. در سال ۱۹۹۴، او وب‌سايت آمازون را تأسيس كرد. والدين او جزو اولين سرمايه‌گذاران اين سرويس بودند و ۳۰۰ هزار دلار از ذخيره‌ي بازنشستگي خود را صرف آن كردند.

جف بزوس علاوه بر آمازون صاحب شركت‌ فضايي بلو اوريجين و روزنامه‌ي واشنگتن پست نيز هست. او در حال حاضر با ۱۰۵.۱ ميليارد دلار دارايي، بالاتر از بيل گيتس به‌عنوان ثروتمندترين فرد جهان شناخته مي‌شود.

از ديگر اتفاقات مهم اين روز در دنياي فناوري، مي‌توان به اولين پرواز جامبو جت بوئينگ 747 اشاره كرد. اين هواپيما براي اولين بار در ۱۲ ژانويه‌ي سال ۱۹۷۰ به پرواز درآمد. بوئينگ 747 اولين هواپيماي عريض جهان بود كه دو راهرو در ميان صندلي‌هاي مسافران آن تعبيه شد. علاوه بر آن در اين هواپيما براي اولين بار از موتور توربوفن استفاده شد. موتور توربوفن، براي سرعت‌هاي متوسط مناسب است و امروزه در اكثر هواپيماهاي مسافربري جت استفاده مي‌شود.

انتخاب عدد ۹۱۱ به‌عنوان شماره‌ي تماس‌هاي اورژانسي در آمريكا نيز در اين روز و در سال ۱۹۶۸ اتفاق افتاده است. اين تصميم توسط شركت AT&T كه در آن روز بزرگترين سرويس‌دهنده‌ي تلفن آمريكا بود، گرفته شد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات