بيوگرافي لري پيج، هم‌بنيان‌گذار گوگل

دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۰
مطالعه 14 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
لري پيج، كارآفرين نوآور آمريكايي، يكي از بنيان‌گذاران گوگل، مديرعامل سابق هولدينگ آلفابت و يكي از قدرتمندترين مردان دنياي تكنولوژي است.
تبليغات

لورنس پيج در ۲۳ مارس سال ۱۹۷۳، در شهر ايست لنسينگ ايالت ميشيگان آمريكا به دنيا آمد. پدرش كارل پيج، پروفسور علوم كامپيوتر و هوش مصنوعي دانشگاه ميشيگان بود و مادرش گلوريا پيج، در دانشكده ليمن بريج همان دانشگاه برنامه‌نويسي كامپيوتر تدريس مي‌كرد. زمينه‌ي كاري پدر و مادر باعث شده بود خانه‌ي آن‌ها پر از كامپيوترهاي شخصي نسل اول و مجلات علمي باشد.

لري پيش از دبستان، خود را در مطالعه‌ي اين جزوه رايگان‌ها و مجلات غرق كرده بود. كارل و گلوريا متمايل بودند فرزندانشان را خلاق و مبتكر بزرگ كنند و از تشويق فرزندانشان در هيچ زمينه‌اي كوتاهي نمي‌كردند؛ لري به موسيقي علاقه‌مند بود و از همان دوران نوازندگي ساكسيفون را ياد مي‌گرفت. سال‌ها بعد او گفت سرعت خود در محاسبات رياضي را به موسيقي مديون است.

بستر خانوادگي مناسب، باعث شد پسر ديگر خانواده، كارل جونيور هم سال‌ها بعد قدم در راه كارآفريني اينترنت بگذارد.

دوران دبستان و دبيرستان

مرجع متخصصين ايران young larry

لري از ۶ سالگي علاقه‌ي خود را به كار با كامپيوتر نشان داده بود؛ وقتي تمام اوقات خود را به بازي با كامپيوترهايي مي‌گذراند كه والدينش ديگر از آن‌ها استفاده‌اي نمي‌كردند. برادر بزرگش كارل، به او ياد مي‌داد كه قطعات لوازم‌خانگي را از هم جدا كند و ببيند اين وسايل چطور كار مي‌كنند. اما او يك‌ قدم جلوتر رفته بود و سعي مي‌كرد با اتصال قطعات لوازم مختلف به همديگر، وسايل جديدي اختراع كند.

اين كار باعث شد متوجه شود چقدر به تكنولوژي و كسب‌وكارهاي مربوط به آن مشتاق است و از همان طفوليت افكار بلندپروازانه‌ي تأسيس يك شركت كامپيوتري را در سر بپروراند.

لري دوران دبستان خود را بين سال‌هاي ۱۹۷۵ تا ۱۹۷۹ در مدرسه‌ي اوكموس مونتسوري ميشيگان گذراند كه در حال حاضر با نام مونتسوري رادمور به كار خود ادامه مي‌دهد و پس‌ از آن وارد دبيرستان ايست لنسينگ شد؛ جايي كه دو تابستان متوالي در مركز هنري آن به نام Interlochen به‌عنوان نوازنده حرفه‌اي ساكسيفون هنرنمايي كرد. او در سال ۱۹۹۱ از دبيرستان فارغ‌التحصيل شد.

لري در دوره‌ي نوجواني جزوه رايگاني درباره‌ي زندگي مخترع درخشان، نيكلا تسلا خواند و به‌شدت مجذوب او شد. پايان جزوه رايگان كه از درگذشت تسلا در فقر و ابهام سخن مي‌گفت، او را متأثر كرد و تسلا به قهرمان دوران نوجواني لري تبديل شد.

تسلا پدر علم فيزيك و الكتريك بود، تكنولوژي‌هاي شگفت‌انگيزي اختراع كرده بود و باعث پيشرفت علم رباتيك، ريموت كنترل‌، رادار و علوم كامپيوتري شده بود و حتي برخي مي‌گفتند او مخترع راديو است نه ماركوني. اما تسلا اخلاقيات ديوانه‌واري داشت كه مانع از اين شده بود كه زندگي خوبي داشته باشد. سرگذشت تسلا، لري را متوجه اين امر كرد كه اختراع وسايل به‌تنهايي كافي نيست، بلكه بايد بتوان تكنولوژي را به زندگي مردم آورد.

مرجع متخصصين ايران چارلي رز و لري پيج در TED2014
چارلي رز و لري پيج در TED2014

دوران دانشگاه

لري مدرك متخصص كارشناسي خود را در رشته‌ي مهندسي كامپيوتر با درجه عالي از دانشگاه ميشيگان دريافت كرد. در اين دوره او يك پرينتر جوهرافشان ساخت كه از كارتريج جوهر استفاده مي‌كرد و براي اولين بار چاپ پوسترهاي بزرگ را با ارزشي پايين امكان‌پذير مي‌كرد. او تمام قطعات الكترونيكي و مكانيكي اين پرينتر را خودش ساخته بود.

بعلاوه او عضو تيم ماشين‌هاي خورشيدي دانشگاه ميشيگان هم بود. او با خلاقيت خود پيشنهاد كرد كه سيستم حمل‌ونقل دانشجويي دانشگاه با ماشين‌هاي پي‌آر‌تي (كه نوعي سيستم حمل‌ونقل سريع و بدون راننده بود) جايگزين شود. اين ايده امروزه در شركت آلفابت با كار روي ماشين‌هاي بدون راننده و بهبود حمل‌ونقل مبتني بر داده دنبال مي‌شود.

در اين دوره  او يك طرح كسب‌وكار موفق هم براي يك شركت نرم‌افزاري نوشت كه از برنامه‌هاي كامپيوتري براي نواختن موسيقي سينتي‌سايزر استفاده مي‌كرد.

پس از پايان دوره‌ي متخصص كارشناسي، لري براي اخذ مدرك متخصص كارشناسي ارشد خود در رشته علوم كامپيوتري وارد دانشگاه استنفورد در پالوآلتو كاليفرنيا شد. 

مرجع متخصصين ايران لري پيج و سرگي برين گوگل در استنفورد
لري پيج و سرگي برين گوگل در استنفورد

مقطع دكترا و آشنايي با سرگي برين

لري پيج پس از فارغ‌التحصيلي از دانشگاه استنفورد، تصميم گرفت تحصيلات خود را در مقطع دكتراي همان دانشگاه ادامه دهد.

او مطالعات خود را در زمينه‌ي ويژگي‌هاي رياضياتي شبكه اينترنت و ساختار لينك‌هاي آن به‌عنوان يك نمودار بزرگ آغاز كرد. به زباني ساده، پيج در زمينه ارتباط صفحات مختلف وب با همديگر تحقيق مي‌كرد و استاد مشاور او، تري وينوگراد، او را به ادامه‌ي تحقيقاتش تشويق كرد و او تصميم گرفت مطالعاتش را در زمينه‌ي ماشين‌هاي خودكار و كنترل از راه دور هم گسترش دهد.

لري در ادامه‌ي تحقيقاتش تصميم گرفت ارتباط صفحات وب و دسترسي به آن‌ها از طريق يك منبع مشترك را به‌عنوان موضوع پايان‌نامه‌ي خود انتخاب كند. در اين زمان بود كه او با سرگي برين آشنا شد. سرگي برين يكي ديگر از دانشجويان مقطع دكتراي دانشگاه استنفورد بود كه به پروژه‌ي پايان‌نامه‌ي پيج، كه در آن زمان Backrub نام داشت، پيوست.

برخلاف آنچه تصور مي‌شود، آن‌ها از ابتداي آشنايي دوستان صميمي يكديگر نبودند و درواقع در بسياري از زمينه‌ها باهم اختلاف داشتند، ولي علاقه به يك موضوع مشترك باعث شد سرانجام به توافق برسند؛ بازيابي اطلاعات از مجموعه‌هاي بزرگ داده.

پيج و برين مي‌خواستند راهي پيدا كنند تا با استفاده از داده‌هاي به‌دست‌آمده از لينك ورودي (Back link)، وب‌سايت‌ها را به لحاظ اهميت درجه‌بندي كنند. آن‌ها باهم يك مقاله‌ي پژوهشي تحت عنوان «آناتومي يك موتور جستجوي بسيار بزرگ ابرمتني» منتشر كردند.

اين مقاله به يكي از معتبرترين مقالات علمي زمان با بيشترين ميزان دانلود تبديل شد. در حال حاضر اين مقاله در رتبه‌ي دهم برترين رفرنس‌هاي دانشگاه استنفورد قرار دارد. پس‌ از آن، پيج و برين متوجه شدند با الگوريتمي كه نوشته‌اند مي‌توانند يك موتور جستجوي عالي بسازند.

مرجع متخصصين ايران سرجي برين و لري پيچ در گوگل
سرجي برين و لري پيچ در گوگل

توسعه‌ي موتور جستجو

پيج و برين درحالي‌كه ايده‌هايشان را با هم به اشتراك مي‌گذاشتند و تركيب مي‌كردند؛ اتاق لري را در خوابگاه به لابراتوار مكانيكي استخراج قطعات يدكي كامپيوترهاي ارزان‌ارزش تبديل كردند. آن‌ها مي‌خواستند با اين قطعات وسيله‌اي بسازند كه موتور جستجوي نوپاي آن‌ها را به پهناي باند شبكه‌ي دانشگاه استنفورد متصل كند. پس‌ازاينكه اتاق لري از انبوه ابزارهاي كامپيوتري پر شد، آن‌ها دفتر كار خود را به اتاق سرگي برين منتقل كردند؛ جايي كه توانستند براي اولين بار موتور جستجوي خود را مورد آزمايش قرار دهند. رشد سريع پروژه‌ي آن‌ها باعث شد براي مدتي شبكه‌ي دانشگاه استنفورد دچار اختلال شود.

آن‌ها تلاش كردند با استفاده از برنامه‌نويسي HTML، يك صفحه‌ي جستجوي ساده براي متخصصان عادي راه‌اندازي كنند؛ چون كسي را نداشتند كه گرافيك پيشرفته‌تر و زيباتري به صفحه‌ي آن‌ها اضافه كند. موتور جستجوي آن‌ها كه هنوز Backrub نام داشت، به‌سرعت رشد كرد و بين دانشجويان استنفورد به محبوبيت رسيد؛ ولي اين محبوبيت و گسترش متخصصان باعث شد آن‌ها به سرورهاي جديدي نياز پيدا كنند.

مرجع متخصصين ايران نشان گوگل در درستان سرجي برين و لري پيچ
سرجي برين و لري پيچ بنيان‌گذاران گوگل

راه‌اندازي گوگل

Backrub بيش از يك سال روي سرورهاي استنفورد باقي ماند. در سال ۱۹۹۷، لري پيج و سرگي برين تصميم گرفتند نام جديدي براي موتور جستجوي خود انتخاب كنند. يك سال بعد، آن‌ها نام «googol» را براي دامنه‌ي شركت خود انتخاب كردند كه از نام يك عدد بسيار بزرگ (يك با صد صفر جلوي آن) برگرفته‌ شده بود؛ چراكه مي‌خواستند اين نام، نشان‌دهنده‌ي حجم عظيم داده‌هايي باشد كه در وب‌سايت آن‌ها مورد جستجو قرار مي‌گيرد. پيج حس مي‌كرد در مقام مديريت بهتر مي‌تواند كار كند؛ چون بيش از اينكه از برخورد و معاشرت با مردم لذت ببرد، خود را در تمركز بر اهداف شركت و نتايج متمركز موفق مي‌ديد. هم‌زمان با ثبت شركت، آن دو به توافق رسيدند كه پيج مديرعامل شركت و برين هم بنيان‌گذار و رئيس هيات مديره شركت بماند. آن‌ها هدف خود را با اين جمله منتشر كردند: «سازمان‌دهي اطلاعات جهان و متخصصدي كردن آن براي عموم مردم».

مرجع متخصصين ايران اولين نسخه از موتور جستجوي گوگل
نسخه آزمايشي از موتور جستجوي گوگل

گرچه شركت آن‌ها چشم‌انداز روشني داشت، ولي هنوز نتوانسته بودند انديشه متخصصين سرمايه‌گذاران را جلب كنند. تا اينكه اندي بچتولشيم، بنيان‌گذار شركت سان مايكروسيستمز، پتانسيل واقعي دستاورد آن‌ها را ديد و چكي به مبلغ يك‌ صد هزار دلار در وجه شركت گوگل نوشت؛ درحالي‌كه شركتي به نام گوگل هنوز وجود خارجي نداشت.

از اين زمان پيج و برين تلاش‌هايشان را براي جذب سرمايه و گسترش كسب‌وكار خود دوچندان كردند و توانستند با كمك آشنايان، حدود يك‌ ميليون دلار وام بگيرند كه سرمايه‌ي اوليه‌ي شركت شد. اولين دفتر مركزي شركت در گاراژ يكي از دوستان آن‌ها در منلو پارك كاليفرنيا افتتاح شد. در آن زمان نسخه‌ي بتاي موتور جستجوي آن‌ها قادر بود روزانه ۱۰ هزار جستجو را پردازش كند.

در دسامبر سال ۱۹۹۸، مجله‌ي PC Mag.، گوگل را «موتور جستجويي حيرت‌انگيز با نتايج بسيار مرتبط» خواند و آن‌ را به‌عنوان برترين وب‌سايت از ۱۰۰ وب‌سايت نوظهور سال انتخاب كرد.

مديريت گوگل

مرجع متخصصين ايران لري پيچ، هم‌بنيان گذار گوگل در TED
لري پيچ، هم‌بنيان گذار گوگل در TED

پيج از ابتداي مديريت گوگل، قوانين خاص خود را به اعضاي اين شركت اعلام كرد. ايده‌هايي كه اگرچه در شروع كار، مخالفت‌هاي زيادي را برانگيختند؛ ولي به‌مرور تبديل به اصول مديريتي بسياري از شركت‌هاي بزرگ شدند:

  • كار خود را به ديگران محول نكنيد. هر كاري كه از دستتان برمي‌آيد، خودتان انجام دهيد تا كارها سريع‌تر پيش بروند.
  • اگر كاري كه انجام مي‌دهيد چيزي به ارزش‌هاي شركت اضافه نمي‌كند، نبايد آن را انجام بدهيد.
  • ايده‌ها از سن خيلي مهم‌ترند. اگر كسي از شما جوان‌تر است، به اين معنا نيست كه سزاوار احترام و همكاري نيست.
  • بدترين كاري كه مي‌توانيد انجام دهيد اين است كه كسي را كه مشغول كاري است، با گفتن «وقتت به پايان رسيد» از ادامه‌ي كار بازداريد. اگر مي‌خواهيد كسي را متوقف كنيد، بايد راه بهتري براي انجام كارها به او نشان دهيد. 

در سال ۱۹۹۹، آن‌ها دفتر شركت را به ساختمان‌هاي ماونتين ويو كاليفرنيا منتقل كردند و از آن زمان، اين دفتر با نام مجموعه‌ي گوگل پلكس (Googleplex) كه يكي از خارق‌العاده‌ترين و نوآورانه‌ترين محيط‌هاي كاري دنيا است، شناخته مي‌شود.

يكي از ويژگي‌هاي منحصربه‌فرد گوگل اين است كه فقط از تبليغات متني استفاده مي‌كند و گرافيك صفحه‌ي اصلي آن حجم بسيار پاييني دارد. به همين دليل سرعت جستجو و بارگذاري اين موتور جستجو بسيار بالا است.

در سال ۲۰۰۰، لري پيج و سرگي برين، به‌عنوان نمايندگان دانشگاه استنفورد در اجلاس دستاوردهاي بين‌المللي لندن حضور داشتند.

مرجع متخصصين ايران لري پيج و اريك اشميت دو مديرعامل سابق گوگل
لري پيج و اريك اشميت دو مديرعامل سابق گوگل

در سال ۲۰۰۱، درحالي‌كه بيشتر استارتاپ‌هاي فضاي اينترنت شرايط خوبي تجربه نمي‌كردند، گوگل رشدي انفجاري و سودي بسيار بالا داشت. در اين سال پيج و برين، اريك اشميت را به‌عنوان مديرعامل گوگل برگزيدند و لري پيج به‌عنوان رئيس محصولات و سرگي برين به‌عنوان رئيس فناوري گوگل، به كار خود ادامه دادند.

در اولين عرضه‌ي عمومي سهام شركت گوگل در ۱۹ آگوست ۲۰۰۴، درمجموع ۱۹,۶۰۵,۰۵۲ سهم با ارزش پايه‌اي هر سهم به مبلغ ۸۵ دلار فروخته شد. اين شركت در بازار بورس و سهام آمريكا با نماد GOOG شناخته مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران سخنراني لري پيج در دانشگاه ميشيگان سال ۲۰۰۹
سخنراني لري پيج در دانشگاه ميشيگان سال ۲۰۰۹

رشد گوگل

پس از اولين عرضه‌ي سهام گوگل، لري پيج و سرگي برين در سن ۲۷ سالگي ميلياردر شده بودند. در اين زمان گوگل، شركت مورد علاقه‌ي سرمايه‌گذاران بود و ارزش سهام هرروز افزايش مي‌يافت. هر سه مدير ارشد گوگل يعني پيج، برين و اشميت، از دريافت هرگونه پاداش و تسهيلاتي خودداري كردند و ثروت خود را به عملكرد بازار سهام واگذار كردند.

شركت گوگل با ارائه‌ي خدمات و اپليكيشن‌هاي محبوب و جديد، به رشد خود ادامه داد؛ ازجمله نوار ابزاري كه اجازه مي‌داد متخصصان از دسكتاپ كامپيوتر بدون مراجعه به سايت گوگل قادر به جستجو باشند (Google toolbar)، سرويس رايانامه رايگان (Gmail)، گوگل ارث (Google Earth) كه به متخصصان اجازه مي‌داد به تصاوير ماهواره‌اي سراسر دنيا دسترسي داشته باشند، گوگل مپس (Google Maps)،گوگل درايو (Google Drive)، گوگل فوتوز (Google Photos) و گوگل بوك (Google Book Search). بعلاوه متخصصان مي‌توانستند انتخاب كنند كه جستجوي آن‌ها فقط تصوير، ويديو يا وب‌سايت‌ باشد.

مرجع متخصصين ايران google & Motorolla partneship

در پايان سال ۲۰۰۶، شركت گوگل ۱۰ هزار متخصص داشت و درآمد ساليانه‌ي آن بيش از ۱۰ ميليارد دلار بود. در سال ۲۰۰۷، مجله‌ي فورچن شركت گوگل را به‌عنوان برترين محيط كار جهان معرفي كرد.

 گوگل اقدامات استراتژيك موفقيت‌آميز ديگري هم داشت؛ ازجمله خريد شركت يوتيوب (YouTube) در سال ۲۰۰۶ به مبلغ ۱.۶۵ ميليارد دلار و خريد موتورولا موبيليتي (Motorola Mobility) در سال ۲۰۱۱ به مبلغ ۱۲.۵ ميليارد دلار.

در اين زمان لري پيج تصميم گرفت اندرويد اندي رابين را بخرد؛ ولي اين مسئله را تا زماني كه قرارداد به مرحله‌ي نهايي خود نرسيده بود با اشميت در جريان نگذاشت.

مرجع متخصصين ايران innovative ideas

در سال ۲۰۱۰ ، گوگل ۲۰ درصد از سهام منابع انرژي NextEra را در داكوتاي شمالي خريداري كرد.

در اواسط سال ۲۰۱۱، لري پيج شبكه اجتماعي گوگل پلاس (+Google) را براي رقابت با فيس‌بوك راه‌اندازي كرد.

در اين زمان، پس از ده سال لري پيج تصميم گرفت به مقام مديرعاملي خود بازگردد. در طول اين مدت شيوه‌ي مديريتي او تغيير كرده بود و حس مي‌كرد براي رسيدن به اهداف شركت، به تيمي هماهنگ و پويا نياز دارد كه محصولات و اپليكيشن‌هاي گوگل را مورد بازنگري و توسعه قرار دهد.

مرجع متخصصين ايران ساندرا پيچاي - لري پيچ
ساندرا پيچاي - لري پيچ

لري پيج، علاقه‌ي خود به پيشرفت‌هاي سخت‌افزاري را پنهان نمي‌كرد و بالاخره در مي سال ۲۰۱۲، از  كروم بوك (Chromebook) با سيستم‌عامل كروم رونمايي كرد.

در اكتبر سال ۲۰۱۴، درحالي‌كه پيج مي‌خواست روي محصولات و خدمات نسل بعد نظير طرح گوگل ايكس، گوگل فيبر و خانه هوشمند متمركز باشد، به ساندار پيچاي، معاون ارشد گوگل پيشنهاد داد سمت مديرعاملي گوگل را بپذيرد و او نيز اين سمت را پذيرفت.

مرجع متخصصين ايران alphabet

آلفابت

در تاريخ ۱۰ آگوست ۲۰۱۵، لري پيج رسماً اعلام كرد كه شركت گوگل، به‌عنوان زيرمجموعه‌اي از شركت هلدينگ آلفابت درخواهد آمد. پيج در مقام مديرعامل آلفابت و ساندار پيچاي به‌عنوان مديرعامل گوگل فعاليت مي‌كنند. طبق بيانيه‌ي پيج، آلفابت اجتماعي از شركت‌ها است كه البته گوگل بزرگ‌ترين بخش اين مجموعه است.

هدف پيج اين بود كه قدرت مديريتي بيشتري داشته باشد و بتواند اهداف مستقل غير مرتبط مثل ساخت لوازم هوشمند خانگي، گسترش اينترنت از طريق پروژه‌ي بالون‌هاي لون و بهبود زندگي بشر را هدايت كند. نام آلفابت به معني الفبا يا مجموعه‌ي حروف يك‌زبان، نمادي از همين اصل بود. او همچنين گفت اين سازمان‌دهي مجدد، گوگل را تبديل به شركتي خالص‌تر و پاسخگوتر خواهد كرد. لري پيج و سرگي برين در دسامبر ۲۰۱۹ مديريت آلفابت را نيز به ساندار پيچاي واگذار كردند.

لري پيج همچنين يكي از سرمايه‌گذاران شركت تسلا موتورز است و در ترويج انرژي‌هاي جايگزين تلاش مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران personal life

زندگي شخصي

لري پيج در تاريخ ۸ دسامبر ۲۰۰۸، با لوسيندا ساوتورث ازدواج كرد. لوسيندا فارغ‌التحصيل رشته‌ي پزشكي بيومديكال است. مراسم ازدواج آن‌ها در جزيره‌ي نكر ريچارد برانسون برگزار شد. آن‌ها در سال‌هاي ۲۰۰۹ و ۲۰۱۱ صاحب دو فرزند شدند. آن‌ها در سال ۲۰۱۴، مبلغ ۱۵ ميليون دلار براي مبارزه با بيماري ابولا اختصاص دادند.

مرجع متخصصين ايران achievements

جوايز

  • سال ۲۰۰۳: جايزه MBA مدرسه‌ي تجارت و كسب‌وكار اروپا براي تجسم روح كارآفريني و خلق كسب‌وكارهاي جديد
  • سال ۲۰۰۴: جايزه‌ي بنياد ماركوني دانشگاه كلمبيا براي اختراعي كه شيوه‌ي دسترسي به اطلاعات را متحول كرد
  • سال ۲۰۰۴: انتخاب پيج به‌عنوان يكي از متوليان هيئت‌مديره‌ي ايكس پرايز (X PRIZE)
  • سال ۲۰۰۵: جايزه‌ي افتخاري آكادمي علوم هنر آمريكا
  • سال ۲۰۰۹: دكتراي افتخاري دانشگاه ميشيگان

در سال ۲۰۱۱، مجله‌ي فوربز لري پيج را به‌عنوان بيست و چهارمين ميلياردر دنيا و يازدهمين فرد ثروتمند آمريكا معرفي كرد. در سال ۲۰۱۵ مجله‌ي فوربز پيج را در ليست قدرتمندترين مردم دنيا قرار داد و گوگل را بانفوذترين شركت دنيا ناميد.

در جولاي سال ۲۰۱۴، شاخص ميلياردرهاي بلومبرگ، پيج را با ثروتي تخميني ۳۲.۷ ميليارد دلار، هفدهمين مرد ثروتمند جهان معرفي كرد و مجله‌ي فورچن هم او را مرد سال تجارت و شجاع‌ترين مديرعامل جهان خواند. در اكتبر سال ۲۰۱۵، مجله‌ي فوربز لري پيج را به‌عنوان مشهورترين مدير اجرايي آمريكا معرفي كرد.

مرجع متخصصين ايران Larry Page Speech

سخنان مشهور

  • هدف ما رشد بلندمدت است؛ بنابراين با وجود اينكه در هزينه‌هاي كوتاه‌مدت خود سخت‌گير هستيم، به‌راحتي روي نوآوري‌هاي آينده سرمايه‌گذاري مي‌كنيم.
  • بسياري از رهبران سازمان‌هاي بزرگ، اعتقادي به تغييرات ندارند. ولي اگر شما نگاهي به تاريخ داشته باشيد، مي‌بينيد كه همه‌چيز تغيير مي‌كند. اگر شما كسب‌وكار ايستايي داريد، حتماً به اشكال برمي‌خوريد.
  • شما براي عملي كردن و گسترش يك ايده، لاخبار تخصصياً به يك شركت صدنفري نيازي نداريد.
  • بسياري از شركت‌ها با گذشت زمان رو به افول مي‌گذارند. اشتباه آن‌ها اين است كه آينده را از دست مي‌دهند. من هميشه سعي مي‌كنم روي آينده متمركز باشم. از خودم مي‌پرسم آينده قرار است چگونه پيش برود؟ ما چه چيزي را خلق مي‌كنيم؟ چطور مي‌توانيم آن را با نرخ بالايي به دست آوريم؟
  • بايد باور داشته باشيد كه بدون خلاف و گناه هم مي‌شود خوب درآمد داشت.
در حال مطالعه ليست مطالعاتي هستي
0
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات