افزايش اعتماد به نفس با ترك عادت هاي غلط

چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اهميت اعتماد به نفس در روابط و زندگي كاري و شخصي و تأثير آن در كسب موفقيت بر كسي پوشيده نيست، از اين رو يادگيري مهارت افزايش آن نيز اهميت پيدا مي‌كند.
تبليغات

راه‌كار‌هاي افزايش اعتماد به نفس چه هستند؟ با حذف كردن عادات بد شروع كنيد.

اگر در داستان زندگي خودتان يك قهرمان نيستيد، ‌آن را كنار بگذاريد

 يك دفتر زيبا و مطابق با طراحي روز خريداري كنيد. در اولين صفحه‌ي جديد، تميز و خالي، داستان خودتان را بنويسيد. بي‌طرفانه و بي‌غرض آن را مطالعه كنيد. آيا غمگين يا خشمگين است؟ احساس مي‌كنيد شما بد‌شانس هستيد؟ آيا افراد ديگر را نكوهش و سرزنش مي‌كنيد و فكر مي‌كنيد قرباني هستيد؟ آيا احساس مي‌كنيد ابزار يا وسيله هستيد يا احساس مي‌كنيد كه ابزار و وسايل در اختيار شما است؟

مرجع متخصصين ايران تغيير

در صفحه‌ي بعد بعضي موارد را تغيير دهيد. بعضي مسائل را بر عهده بگيريد. مسئوليت‌پذير‌تر و قدرتمند‌تر باشيد. شما يك دفتر كامل در اختيار داريد تا صفحه به صفحه، تصويري كه از زندگي‌تان داريد تغيير دهيد.

همان‌طور كه داستان درون دفتر تغيير مي‌كند، تغييراتي را نيز در زندگي واقعي مشاهده مي‌كنيد.

بد صحبت كردن در رابطه با خودتان را متوقف كنيد

آيا صداي درونتان از شما انتقاد و عيب‌جويي مي‌كند و شما را آزار مي‌دهد؟ به انديشه متخصصينتان اگر دشمن خودتان باشيد، مي‌توانيد كاري را به‌خوبي انجام دهيد؟ اگر با خودتان به نحوي صحبت مي‌كنيد كه هرگز با شخص ديگري به آن طريق صحبت نكرده‌ايد، جلوي اين كار را بگيريد.

هرگز زمانتان را با افرادي كه براي شما مفيد نيستند، صرف نكنيد

 آيا كسي در زندگي شما وجود دارد كه به‌طور مداوم شما را نكوهش كند؟ يا فردي كه احساس كنيد براي شما مضر و سمي است يا انرژي شما را از بين مي‌برد؟ آيا دشمن‌هاي دوست‌نما داريد و نمي‌توانيد دليل حضور آن‌ها در زندگي‌تان را توضيح دهيد؟ شما كاملا نسبت به افرادي كه خودتان را با آن‌ها محاصره كرده‌ايد و با آن‌ها ارتباط داريد مسئول هستيد.

خودتان را با ديگران مقايسه نكنيد

هنگامي‌كه به خودتان مي‌گوييد كه شخصي در مسئله‌اي بهتر از شما است، هرگز تصوير و اطلاعاتي كامل از او نداريد. بر كاري كه انجام مي‌دهيد تمركز كنيد. به درون توجه كنيد. باطن نمايان‌گر همه‌چيز است و هر چه به دنبالش مي‌گرديد، در آن است.

مسائل آزاردهنده‌ را با خودتان حمل نكنيد

آيا احساس رنجش، خشم، دلخوري يا مبارزه براي انتقام‌جويي داريد؟ اين‌ها مانند رفتن به بيابان است درحالي‌كه به جاي آب با خود سم حمل مي‌كنيد. مسائل آزاردهنده را رها كنيد و ديگران ببخشيد.

براي هميشه از اينكه همه‌چيز كامل و بي‌نقص باشد صرف انديشه متخصصين كنيد

در عوض، ريسك و خطر كنيد. يك كار پر‌‌ ريسك و خطرناك انجام دهيد و ببينيد چه اتفاقي مي‌افتد. (اتفاق خاصي نمي‌افتد.) براي يادگيري مسائل جديد هميشه كاملا جدي و سرسخت باشيد.

به كاري كه نمي‌خواهيد انجام دهيد، نه بگوييد

اين كار اغلب با عدم تأييد و نارضايتي مواجه خواهد شد و ممكن است باعث از دست دادن برخي از دشمنان دوست‌نمايي كه پيش‌تر در رابطه با آن‌ها صحبت كرديم شود؛ اما از اين طريق، زمان بيشتري براي انجام دادن كار‌هاي لازم فراهم خواهد شد.    

اكنون كه زمان و انرژي بيشتر و چشم‌اندار جديدي داريد، در اين‌جا گزينه‌هايي براي افزودن به زندگي روزمره‌ي شما وجود دارد.

افراد موفق و پر‌افتخاري كه شما را دوست دارند در زندگي‌تان پر‌رنگ كنيد

براي آن‌ها زمان بگذاريد و توجه تمام و كمالتان را به آن‌ها معطوف كنيد.

اين واقعيت را باور كنيد كه شما رئيس هستيد

تأييد و تصديق، آن‌چه مردم خواهند گفت يا ترس از احتمال اشتباه كردن را فراموش كنيد، (قطعا اشتباه خواهيد كرد.) واقعا چه چيزي مي‌خواهيد؟ تمايل داريد چه‌كاري انجام دهيد؟ رئيس خودتان باشيد. شما رئيس خودتان هستيد. اين را باور كنيد.

فهرستي از فعاليت‌هايي كه در آن‌ها خوب هستيد تهيه كنيد

در همان دفتر كه داستان در حال تغيير و تحول زندگي‌تان را يادداشت مي‌كنيد، ليستي از فعاليت‌هايي كه در آن‌ها خوب هستيد يا از آن‌ها لذت مي‌بريد تهيه كنيد و بكوشيد بيشتر آن‌ها را انجام دهيد. آن‌ها مي‌توانند در شما احساس كارآمد و شايسته بودن ايجاد كنند يا خوشحالتان كنند. به هر حال آ‌ن‌ها را شناسايي كنيد، ليستي جمع آوري كنيد و آن‌ها را تكرار كنيد.

مرجع متخصصين ايران فهرست

فهرستي از فعاليت‌هايي كه براي شما سخت و چالش‌برانگيز است تهيه كنيد

منظور از «چالش‌برانگيز» فعاليت‌هايي كه احتمالا باعث آسيب شما مي‌شوند نيست؛ بلكه منظور فعاليت‌هايي ضروري هستند كه براي انجام دادن آن‌ها معذب هستيد. براي مثال با يك غريبه راه برويد و صحبت كنيد، براي بيرون رفتن از كسي در خواست كنيد، با صداي بلند صحبت كنيد يا عقايد و هم انديشي ها را توسعه دهيد، همه‌‌چيز را در ليستتان مطالعه كنيد.

ياد بگيريد كه پذيراي انتقادها باشيد

يكي از مهم‌ترين مقاومت‌ها در زندگي اين است كه به انديشه متخصصين ما نقدها دسترسي خاصي به روح ما دارند و تا زماني كه از هويت آن‌ها مطمئن نباشيم اجازه‌ي ورود به آن‌ها نمي‌دهيم و پس از مطالعه، از آن‌ها مي‌خواهيم به‌سرعت ما را ترك كنند. اجازه دهيد انتقادها وارد شوند و از فرد منتقد تشكر كنيد.

ازخودتان مراقبت كنيد

براي برخي افراد اين جمله به معناي بهتر خوردن، تلاش براي بهتر خوابيدن و ورزش منظم است. خودتان را براي رسيدن به وضعيت ظاهري مناسب متعهد و ملزم كنيد، اين كار به شما نظم، پشت‌كار و مواجه شدن با چالش ها را مي‌آموزد. بسياري از ويژگي‌هاي خوب با تلاش براي رسيدن به يك هدف به وجود مي‌آيند.

براي تبديل شدن به فردي بهتر تمرين كنيد

فردي مهربان‌تر و محتاط‌تر باشيد. كاري را كه فكر مي‌كنيد صحيح است انجام دهيد. هر زماني كه خودپسند، كوته فكر، بي‌رحم، ناصادق و فريبكار باشيد بيشتر از هر كسي خودتان آسيب مي‌بينيد، زيرا ديگران مي‌توانند از شما دور شوند، اما خودتان نمي‌توانيد از خودتان فاصله بگيريد.  

مرجع متخصصين ايران موفقيت

باور كنيد كه همه‌ي دارايي‌ها را در دستانتان داريد

اگر احساس افسردگي، تشويش، اضطراب و خستگي داريد، كمك بگيريد. به كلاس يوگا برويد، جزوه رايگان بخوانيد، با شخصي كه به او علاقه داريد صحبت كنيد، ممكن است شما آرامش را در مهرباني غريبه‌ها بيابيد، به پياده روي برويد و  از آن به عنوان فرصتي براي درك و توجه به زيبايي رنگ‌هاي آسمان استفاده كنيد. اطرافتان را طوري بشناسيد تا در صورتي كه شكست خورديد به شما كمك كنند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات