ايستگاه شارژ سيار براي خودروي الكتريكي

دوشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
افزايش تعداد ايستگاه‌هاي شارژ در دستور كار شركت‌هاي مختلف قرار دارد. بااين‌حال يك شركت آلماني براي پاسخ‌گويي به كمبود اين ايستگاه‌ها، نوعي شارژر سيار معرفي كرده است.
تبليغات

در حال حاضر تعداد ايستگاه‌هاي شارژ خودروهاي الكتريكي پاسخ‌گوي نياز روبه‌رشد صاحبان اين اتومبيل‌ها نيست. اين شرايط باعث شده است رانندگان براي يافتن ايستگاه شارژ مناسب، از مسير خود منحرف شوند. علاوه بر اين، اشكالات ناشي از پارك نامناسب خودروها و مسدود بودن دسترسي به ايستگاه‌ شارژ از ديگر مواردي است كه سبب دلسردي مالكان خودروهاي الكتريكي مي‌شود. اگرچه شركت‌هاي خودروسازي و تأمين‌كنندگان انرژي متعهد به ساخت ايستگاه‌هاي شارژ در سراسر دنيا شده‌اند و در تلاشند با افزايش تعداد ايستگاه‌ها پاسخ‌گوي نياز روبه‌رشد جهاني در اين زمينه باشند؛ اما همچنان خلأ‌هايي در اين زمينه حس مي‌شود. يك شركت آلماني مستقر در برلين با نام «چارجري» ايده‌ي فراهم كردن امكان شارژ خودرو در مكان مورد انديشه متخصصين مشتري را مطرح كرده است.

در حال حاضر اين شركت با تمركز بر شركت‌هاي فعال در زمينه‌ي حمل‌ونقل كار خود را آغاز كرده است و در صورت موفقيت، سرويس‌دهي به مشتريان خصوصي نيز آغاز مي‌شود. مشتريان با استفاده از اپليكيشن اين شركت امكان رزرو و پرداخت سرويس مورد انديشه متخصصين را دارند و البته هزينه‌ي حمل شارژر به محل مشتري در هزينه‌ي كلي منظور مي‌شود.

مرجع متخصصين ايران ايستگاه شارژ سيار Chargery

زماني كه يك راننده درخواست خود را ثبت مي‌كند، يكي از كاركنان چارجري ايستگاه شارژ را به‌وسيله يك دوچرخه موتوردار به‌طول يك متر و عرض ۰,۶۵ متر به محل مشتري حمل مي‌كند. وزن دوچرخه و ايستگاه شارژ سيار در مجموع حدود ۱۵۰ كيلوگرم است. پس از رسيدن به مقصد، مسئول چارجري ايستگاه را از دوچرخه جدا و به خودروي مشتري متصل مي‌كند. سپس، محل را ترك و براي تحويل ايستگاه شارژ از يك مشتري ديگر حركت مي‌كند. پس از تحويل گرفتن ايستگاه شارژ خالي، آن را به سمت ايستگاه‌هاي دائمي تعبيه‌شده مي‌برد و باتري‌هاي آن را براي مشتري بعدي شارژ مي‌كند.

بر اساس گفته‌هاي كريستين لنگ، يكي از مسئولان چارجري، اين شركت در حال حاضر تنها شارژ با جريان متناوب ارائه مي‌دهد كه شامل همراهي از كانكتورهاي Type1 و Type2 است. بر اساس گفته‌هاي لنگ، اين شركت در حال كار روي شارژرهاي با جريان مستقيم است تا بتواند از سيستم‌هاي CCs و CHAdeMO همراهي كند.

مرجع متخصصين ايران ايستگاه شارژ سيار Chargery

چارجري مدعي است كه برق مورد نياز ايستگاه‌هاي سيار خود را به‌طور كامل از منابع تجديدپذير تأمين مي‌كند و هر يك از اين ايستگاه‌ها شامل دوازده باتري ليتيوم يوني ۲ كيلووات ساعتي است كه مي‌تواند خودروهاي الكتريكي را براي پيمودن ۱۶۰ كيلومتر شارژ كند. اين شركت در انديشه متخصصين دارد ظرفيت ايستگاه‌هاي سيار خود را به ۵۰ كيلووات ساعت افزايش دهد. از ديگر ويژگي‌هاي اين ايستگاه سيار مي‌توان به همراهي از شارژ سريع تا ۳۵ كيلووات و استاندارد ساخت IP67 (براي محافظت در شرايط جوي نامساعد و صدمات احتمالي) اشاره كرد. علاوه بر اين موارد، ايستگاه‌هاي سيار چارجري به سيستم 4G مجهز شده‌اند تا امكان كنترل شارژ از راه دور نيز فراهم شود.

در حال حاضر طرح اين شركت با همكاري شركت اشتراك خودروي DriveNow، مراحل تست را مي‌گذراند و انتظار مي‌رود از فروردين سال آينده در ديگر شركت‌ها نيز مورد استفاده قرار گيرد. اين شركت اميدوار است در سال ۲۰۲۱، در سيزده شهر اروپايي با ۳۵۰ ايستگاه شارژ سيار به مشتريان خدمات ارائه دهد.

انديشه متخصصين شما در رابطه با اين ايده چيست؟ آيا اين طرح مي‌تواند راه‌ حلي براي اين بازار رو به گسترش باشد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات