سرمايه گذاري ۲ ميليارد دلاري جيلي براي توسعه لوتوس

شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
جيلي پس از بازسازي و افزايش سودآوري ولوو در سال‌هاي اخير، قصد دارد روند مشابهي را براي لوتوس اجرا كند؛ بازسازي لوتوس با سرمايه‌گذاري ۲ ميليارد دلاري انجام خواهد شد.
تبليغات

از زماني كه ولوو تحت سرپرستي جيلي (Geely) قرار گرفت، رشد قابل توجهي را نسبت به گذشته تجربه كرد؛ جيلي علاوه بر ولوو، مالكيت خودروساز بريتانيايي لوتوس (Lotus) را نيز در اختيار دارد و به انديشه متخصصين مي‌رسد كه طرح مشابهي را براي آن در انديشه متخصصين گرفته است. به گزارش بلومبرگ، جيلي قصد دارد حداقل ۲ ميليارد دلار براي توسعه لوتوس اختصاص دهد. اين سرمايه‌گذاري علاوه بر افزايش توليد محصولات، در زمينه تحقيق و توسعه نيز اهدافي را دنبال مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران Lotus Exige / لوتوس اكسيج

سرمايه‌گذاري جيلي در لوتوس با احداث دومين كارخانه در بريتانيا، استخدام ۲۰۰ متخصص متخصص، ايجاد مركز طراحي و فناوري جديد آغاز خواهد شد. جاه‌طلبي خودروساز بزرگ چيني به اين موارد محدود نمي‌شود و جيلي قصد دارد با سرمايه‌گذاري روي لوتوس، آن را در مقابل برندهايي مانند پورشه و فراري قرار دهد. جيلي اعتقاد دارد كه موفقيت روند بازسازي ولوو، مي‌تواند الگوي خوبي براي لوتوس و تبديل شدن به رقيبي جدي در عرصه توليد محصولات باكيفيت باشد.

مرجع متخصصين ايران Lotus Evora GT430 Sport

جيلي براي بازسازي و افزايش بهره‌وري ولوو، مبلغي بيش از ۱۰ ميليارد دلار هزينه كرد و به همين دليل، خودروساز سوئدي در حال حاضر محصولات بسيار خوبي توليد مي‌كند. اين پيشرفت قابل توجه باعث شده است تا جيلي به دنبال بلندپروازي بيش‌تري براي لوتوس نيز باشد. به انديشه متخصصين مي‌رسد كه هزينه كردن ۲۰ درصد از مبلغ اختصاص داده شده براي ولوو، مي‌تواند لوتوس را به خوبي بازسازي كند. اختصاص دادن ۲ ميليارد دلار براي خودروساز قديمي بريتانيايي، مي‌تواند نقطه عطفي در پيشرفت و افزايش رقابت‌پذيري در مصاف با خودروسازان بزرگ جهاني باشد.

مرجع متخصصين ايران Lotus concept

علاوه بر سرمايه‌گذاري هنگفت براي توسعه فعاليت‌هاي لوتوس، جيلي به فكر افزايش سهم خود اين شركت نيز هست. در حال حاضر، جيلي ۵۱ درصد از سهام لوتوس را در اختيار دارد و مابقي در اختيار تاجر مالزيايي، سيد مختار البخاري است. البخاري از طريق شركت اتيكا اتوموتيو (Etika automotive) اين ميزان سهام را خريداري كرد. 

مرجع متخصصين ايران Lotus Evora / لوتوس اِوورا

در حال حاضر، لوتوس سه محصول توليد مي‌كند كه شامل نسل سوم اليزه و اگزايج از سال ۲۰۱۱ و لوتوس اِوورا (Evora) از سال ۲۰۰۹ مي‌شود. از آن زمان تاكنون، اين سه مدل در قالب نسخه‌هاي ويژه و با تمركز بر عملكرد و مصرف سوخت بهينه‌سازي شده‌اند. اين بهينه‌سازي‌ها با افزايش قدرت و كاهش وزن خودروهاي لوتوس همراه هستند، كه از جمله آن‌ها مي‌توان به لوتوس اِوورا GT430 اشاره كرد.

مرجع متخصصين ايران Lotus concept

پيش از اين، لوتوس از توليد دو مدل خودروي اسپرت تا سال ۲۰۲۰ و عرضه اولين كراس‌اور تحت برند لوتوس خبر داده بود. اگرچه وضعيت خودروسازان در سال‌هاي اخير با بهبود مواجه بود، اما فروش لوتوس با كاهش ۲۵ درصدي در سال جاري روبرو شد. لوتوس از ابتداي سال جاري تاكنون توانست تنها ۱۴۵ دستگاه از محصولات خود را به فروش برساند. 

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات