فهرست ارزشمندترين خودروسازان جهان منتشر شد
در رتبهبندي سالانه ارزشمندترين برندهاي جهان كه توسط موسسه اينتربرند (Interbrand) انجام ميشود، بيامو (BMW) به عنوان سومين خودروسازي دنيا انتخاب شد. در اين رتبهبندي براي سال ۲۰۱۸، تويوتا با ارزش برند ۵۳ ميليارد دلاري و افزايش ۶ درصدي در مقايسه با سال ۲۰۱۷ همچنان در صدر قرار دارد. مرسدس بنز با ارزش برند ۴۸ ميليارد دلار و افزايش ۲ درصدي نسبت به سال قبل در جايگاه دوم ارزشمندترين خودروسازان جهان قرار گرفته است. بيامو نيز با كاهش ۱ درصدي نسبت به سال گذشته و ارزش برند ۴۱ ميليارد دلاري جايگاه سوم را به خود اختصاص داد. پس از بيامو، هوندا (۲۳ ميليارد دلار، افزايش ۲ درصدي) و فورد (۱۳ ميليارد دلار، افزايش ۳ درصدي) در جايگاه چهارم و پنجم قرار گرفتهاند. سوبارو (ارزش برند ۴ ميليارد دلار) نيز براي اولين بار در فهرست ۱۰۰ برند ارزشمند جهان قرار گرفت.
داگ كارنس، مدير ارشد بخش خودرو در موسسه اينتربرند گفت:
در ميان اشكالات بيسابقه، برندهاي خودروساز در حال تبديل شدن از شركتهاي سودگرا به سمت رابطهگرا هستند. برندهاي امروزي براي بهبود تجربه مشتري، در زمينه فناوريهاي جديد سرمايهگذاري ميكنند و اين باعث ميشود كه علاوه بر زنده ماند، رشد بسيار خوبي را نيز تجربه كنند. آينده صنعت خودرو در مورد ايجاد ارزش برند از طريق تشكيل اكوسيستمهاي برند است كه ميتواند تجارب مشتريان عالي را در هر فرصتي ارائه دهد. ما هم از رويكرد سودگرا به سمت رويكرد رابطهگرا حركت ميكنيم. امروزه برندهاي خودروسازي كه اين مسئله را درك كنند و بتوانند به نيازهاي مشتريان خود توجه داشته باشند، در آينده رشد خواهند كرد و فردا ارزش برند بالاتري خواهند داشت؛ مسابقه در زمينه ارزش برند جريان دارد.
هم انديشي ها