برابوس 800 Widestar و 850 4x4² Final Edition رونمايي شدند
هنگامي كه مرسدس بنز اعلام كرد نسل جديد G كلاس ديگر با كد G65 و پيشرانهي ۱۲ سيلندر توليد نخواهد شد، بسياري از طرفداران اين خودرو ناراحت شدند. اما برابوس تصميم گرفت تا با رونمايي از دو محصول جديد در نمايشگاه خودروي ژنو ۲۰۱۹ جاي خالي G65 را براي مرسدس دوستان پر كند. اولين محصول 800 Widestar نام دارد.
در اين مدل كيت بدنهي عريض روي كلاس G سوار شده كه شامل گلگيرهاي پهنتر و رينگهاي بزرگ ۲۳ اينچي ميشود. كيت بدنه عريض، پهناي اين شاسيبلند را به ميزان ۱۰ سانتيمتر افزايش داده است. مشتريان البته امكان انتخاب رينگهاي ۲۰ و ۲۲ اينچي برابوس را نيز براي اين خودرو خواهند داشت. در نماي جلويي نيز سايز وروديهاي هوا هم بزرگتر شده است چون هم پيشرانه و هم ترمزهاي اين مدل به هواي بيشتري نياز دارند.
در نماي عقب اين مدل اولين نكته پوشش محافظ جديد براي لاستيك يدكي است كه كاملا از فيبركربن ساخته شده است. يك بالهي كوچك نيز در بخش عقب روي سقف ديده ميشود و چراغهاي LED جديدي نيز روي سقف G63 نصب شدهاند. در دو سمت خودرو نيز چراغهايي نصب شدهاند كه با باز كردن درها طرفين خودرو را روشن ميكنند.
اصليترين تغييرات Widestar نه در ظاهر، بلكه در پس پيشرانهي ۴ ليتري تويين توربوي V8 آن اعمال شدهاند. برابوس با اعمال تغييراتي توانسته قدرت موتور را ۲۱۲ اسببخار و گشتاور آن را نيز ۱۵۰ نيوتونافزايش دهد. اين يعني قدرت نهايي Widestar به ۷۸۹ اسببخار و گشتاور آن به ۱۰۰۰ نيوتونمتر رسيده است. با چنين مشخصاتي، اين مدل ميتواند در ۴.۱ ثانيه به سرعت ۱۰۰ كيلومتر بر ساعت دست پيدا كند. و حداكثر سرعت آن نيز بهصورت الكترونيكي روي ۲۴۰ كيلومتربرساعت محدود شده است. اصليترين دليل اين محدوديت سرعت را بايد در ارتفاع بسيار بالاي اين خودرو جستوجو كرد كه در سرعت بالا ميتواند موجبات ناپايداري خودرو را فراهم كند.
درون كابين نيز برابوس با تودوزي چرمي Cuoio از بازديدكنندگان ژنو پذيرايي ميكند. اين تودوزي مرغوب و با كيفيت داراي دوختهاي بسيار زيبا و به رنگ مشكي است. روي سقف نيز از پوشش آلكانترا استفاده شده و به سبك محصولات رولزرويس چراغهايي به شكل ستاره در سقف نصب شدهاند.
مدل ديگر برابوس 850 6.0 Biturbo 4x4² Final Edition نام دارد كه تنها ۵ دستگاه از آن توليد خواهد شد. اين مدل ۵۴۶ هزار دلار ارزش دارد. براي ساخت اين محصول از نسل قبلي مرسدس بنز G63 بهعنوان پايه استفاده شده است. مهندسان برابوس حجم موتور V8 اين خودرو را از ۵.۵ ليتر به ۶ ليتر افزايش دادهاند. همچنين سايز توربوها و وروديهاي هوا نيز افزايش يافته و درنهايت سيستم اگزوز با فلاپهاي متحرك اضافه شده است كه ميتوان صداي خروجي آن را كنترل كرد.
قدرت اين مدل ۸۳۵ اسببخار و گشتاور آن ۱۴۵۰ نيوتونمتر است. شتاب صفر تا صد كيلومتر اين مدل ۴.۷ ثانيه و حداكثر سرعت محدود شدهي آن ۲۱۰ كيلومتر بر ساعت است.
با تغييراتي كه برابوس از محورهاي اين مدل اعمال كرده است ارتفاع كف آن از زمين را به ۶۰ سانتيمتر رسانده است. كمك فنرهاي اين خودرو نيز براي افزايش تواناييهاي خارج جادهاي تقويت شدهاند و درنهايت دو صفحهي محافظ كف خودرو در زير جي كلاس نصب شده است. برابوس در مدل 850 6.0 Biturbo 4x4² Final Edition از يك كيت بدنهي اسپرت استفاده كرده است كه شامل ورودي هوا فيبركربن كاپوت، گلگيرهاي برجسته و چراغهاي LED روي سقف ميشود. رينگهاي اين مدل داراي قطر ۲۲ اينچي هستند و روي آنها تايرهاي پيرلي Scorpion ATR ديده ميشوند.
برابوس درون كابين brabus 850 6.0 Biturbo 4x4² Final Edition از چرم مشكي و آبي استفاده كرده است. صندليهاي جلو و عقب همگي از نوع تنظيمشوندهي برقي بوده و حتي صندليهاي عقب نيز به سردكن و حافظه مجهز هستند. جاليوانيهاي Brabus 850 6.0 Biturbo 4x4² Final Edition همانند S كلاس ميتوانند گرم يا خنك شوند. روي كنسول مركزي عقب يك نمايشگر لمسي ۴.۳ اينچي نصب شده تا سرنشينان عقب بتوانند تنظيمات خود را اعمال كنند.
هم انديشي ها