نمايش قابليت‌هاي اولين نمونه آزمايشي از فناوري خودران سطح چهار بي ام و

چهارشنبه ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۱۵
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
بي‌ام‌و در كنفرانس NextGen نمونه‌ي اوليه‌ي فناوري خودران سطح چهار در مدل سري ۷ و قابليت‌هاي آن را رونمايي كرد.
تبليغات

بي‌ام‌و پيش‌نمايشي از نسل آينده سيستم‌هاي رانندگي خودران خود را در كنفرانس NextGen در مونيخ به نمايش گذاشت. ويدئو پايين نشان مي‌دهد كه بي‌ام‌و سري ۷ به‌صورت كاملا خودران حركت مي‌كند و اين يكي از چند صد دستگاه خودرويي به شمار مي‌رود كه مدت زمان طولاني در حال انجام آزمايش‌هايي در جاده‌هاي عمومي برخي شهرهاي جهان هستند. خودرويي كه به انديشه متخصصين مي‌رسد در آينده مبنايي براي سيستم‌هاي خودران سطح چهار و پنج خواهد بود و در مدل بي‌ام‌و آي‌نكست (BMW iNext) دردسترس قرار مي‌گيرد.

مرجع متخصصين ايران

ويدئو درواقع نشان مي‌دهد چگونه برنامه‌ي حمل‌ونقل خودران توسعه‌يافته‌ي بي‌ام‌و استفاده مي‌شود و خودرو چگونه در حالت خودران عمل مي‌كند. بي‌ام‌و به‌همراه دايملر به‌دنبال روش‌هاي جديدي در تاكسي خودران در است كه احتمالا در آينده‌ي نزديك، به واقعيت تبديل خواهند شد. با اين حال، چنين سيستم‌هايي هنوز به تحقيق و توسعه زيادي نياز دارند تا اطمينان حاصل شود كه آن‌ها كاملا ايمن هستند. مدل ارائه‌شده‌ي اخير تنها نمايشي است، نه محصولي كاملا كارآمد كه بتوان روي آن حساب كرد.

مرجع متخصصين ايران

در سطح چهار خودران، از آنجا كه سرنشينان ديگر نبايد مستقيما در روند رانندگي دخالت كنند، حركت ازطريق تبلت ODM در كنسول مركزي آغاز مي‌شود. آدرس مقصد به‌وسيله‌ي اپليكيشن روي موبايل هوشمند به خودرو خودران منتقل مي‌شود و صندلي راننده بدون استفاده باقي مي‌ماند. با توجه به مكانيزم ايمني كه در خودرو اجرا مي‌شود، حركت فقط زماني مي‌تواند آغاز شود كه همه‌ي سرنشينان كمربند ايمني خود را ببندند. سرنشينان مي‌توانند ازطريق سيستم سرگرمي و اطلاعاتي و تبلت‌هاي متعدد، وقت خود را هر طور كه دوست دارند، در داخل خودرو بگذرانند. 

مرجع متخصصين ايران

بي‌ام‌و با تصاحب سهام شركت HERE در سال ۲۰۱۴ و همكاري با موبايل‌آي (Mobileye) اينتل از سال ۲۰۱۶ تاكنون و ساير شركا، فرايند توسعه‌ي فناوري خودران را آغاز كرد. در سال ۲۰۲۱، بي‌ام‌و آي‌نكست اولين‌بار قابليت سطح سه خودران را ارائه مي‌دهد. خودروساز آلماني و شركا با تقويت همكاري‌ها قصد دارند پلتفرم مقياس‌پذيري درزمينه‌ي فناوري خودران توليد كنند كه رؤياي رانندگي كاملا خودران و ايمن براي انسان‌ها محقق شود.

مرجع متخصصين ايران

با معرفي نمونه‌ي اوليه از بي‌ام‌و سري ۷ مجهز به سيستم رانندگي سطح چهار خودران، راننده در پشت فرمان مي‌تواند به گذشته بپيوندد. در حالي كه خودرو خودران بي‌ام‌و هنوز به سطح پنج نرسيده است، مي‌تواند در بيشتر شرايط به‌صورت خودكار رانندگي كند و به راننده نيازي ندارد؛ درنتيجه، راننده فقط مي‌تواند نظارت كند كه اتفاقي نيفتد يا براي كنترل خودرو در شرايط خاص آماده باشد.

اين خودرو فقط نمونه‌ي اوليه است؛ اما بي‌ام‌و تأييد كرده است كه روي امكانات و قابليت‌هاي پيشرفته‌تر رانندگي نيمه‌خودران سطح دو كار مي‌كند. ازجمله امكانات سيستم رانندگي نيمه‌خودران بي‌ام‌و مي‌توان به توانايي شناسايي چراغ راهنمايي اشاره كرد.

مرجع متخصصين ايران

سيستم جديد كه به‌عنوان نمونه‌ي پيشرفته‌تر و تكامل‌يافته از كروزكنترل هوشمند اين شركت مجهز به قابليت توقف و حركت (Stop & Go) شناخته مي‌شود، از حسگرهاي دوربين و يادگيري ماشين و پردازنده‌ي قدرتمند براي شناسايي و تفسير علائم ترافيكي استفاده مي‌كند. استفاده از سيستم جديد باعث مي‌شود خودرو به‌طور خودكار در چراغ قرمز توقف كند. گفته مي‌شود اين سيستم مي‌تواند چراغ زرد را نيز تشخيص و سرعت خودرو را قبل از توقف كامل كاهش دهد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات