گرندپري آلمان ۲۰۱۹؛ پيروزي وشتاپن در روز پرحادثه فرمول يك

يك‌شنبه ۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۶
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گرندپري فرمول يك آلمان ۲۰۱۹ در روزي پرحادثه و جذاب با قهرماني مكس وشتاپن از تيم استون مارتين ردبول ريسينگ به پايان رسيد؛ فتل و كويات در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند.
تبليغات

رقابت‌هاي فرمول يك فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ي يازدهم به پيست هاكن‌هايم آلمان رسيد و امروز شاهد رقابتي پرحادثه و بسيار جذاب بين رانندگان تيم‌هاي حاضر بوديم. شايد بتوان اين مسابقه را جذاب‌ترين رقابت فصل نام‌گذاري كرد؛ رقابتي پر از پيت‌استاپ، برخورد و خروج رانندگان مختلف كه در نهايت با پيروزي تيم ردبول ريسينگ به پايان رسيد.

مرجع متخصصين ايران 2019 Formula 1 German Grand Prix / گرندپري فرمول يك آلمان

پيروزي در گرندپري فرمول يك آلمان ۲۰۱۹ اين‌بار به تيم استون مارتين ردبول ريسينگ و مكس وشتاپن اختصاص يافت. سباستين فتل كه در تعيين خط در رده‌ي آخر قرار گرفته بود، توانست در جايگاه دوم بايستد. پس از وشتاپن و فتل، دنيل كويات از تيم تورو روسو در جايگاه سوم گرندپري آلمان ايستاد.

مرجع متخصصين ايران 2019 Formula 1 German Grand Prix / گرندپري فرمول يك آلمان

مسابقه با بارش باران در پيست هاكن‌هايم آغاز شد و از همان ابتدا نويد مسابقه‌اي دلچسب و پرحادثه را مي‌داد. سرجيو پرز اولين راننده‌اي بود كه در پي حادثه از پيست خارج شد و نتوانست به مسابقه بازگردد. تا اواسط مسابقه تيم‌ها از لاستيك مخصوص باران براي خودروهاي خود استفاده مي‌كردند اما كوين مگنوسن براي اولين‌بار از لاستيك سافت براي ادامه‌ي مسابقه استفاده كرد تا پس از آن چارلز لكلرك و ساير رانندگان نيز به اين استراتژي روي بياورند. چارلز لكلرك با خروج از مسير و برخورد به كناره‌ي پيست، از مسابقه كنار رفت و پس از آن نيز نوبت لوئيس هميلتون بود كه با ديواره‌ي پيست برخورد كند. البته هميلتون با شانس زياد توانست به رقابت بازگردد اما هنگام ورود به پيت‌‌لين خطا كرد و با جريمه‌ي پنج ثانيه‌اي روبه‌رو شد. هميلتون در ادامه نتوانست به جايگاهي بهتر از يازدهمي دست يابد.

مرجع متخصصين ايران 2019 Formula 1 German Grand Prix / گرندپري فرمول يك آلمان

والتري بوتاس نيز با برخورد به ديواره‌ي پيست نتوانست به مسابقه ادامه دهد تا تمام اميدهاي مرسدس بنز براي كسب سكو و حتي امتياز از گرندپري فرمول يك آلمان بر باد رود. اما راننده‌ي آلماني فراري كه در تعيين خط به جايگاه بيستم رضايت داده بود، با تلاش فراوان خود را به سكوي دوم رساند.

مرجع متخصصين ايران 2019 Formula 1 German Grand Prix / گرندپري فرمول يك آلمان

از موارد جالب در مسابقه‌ي فرمول يك امروز مي‌توان به كسب سكوي سوم توسط دنيل كويات و خروج هر دو راننده تيم رنو (دنيل ريكياردو و نيكو هالكنبرگ) اشاره كرد. پس از پايان رقابت، هر دو راننده ي آلفا رومئو، ۳۰ ثانيه پنالتي دريافت كردند كه مربوط به تنظيمات كلاچ و كنترل گشتاور در ابتداي مسابقه بود. ناظران معتقدند اين ترفند در شرايط باراني، به سيستم كنترل كشش كمك كرده است. با اين شايط هميلتون با قرارگيري در رده هشتم، دو امتياز كسب كرده و ويليامز نيز با رابرت كوبيتسا به اولين امتياز فصل دست رسيد.

به اين ترتيب مكس وشتاپن از تيم استون مارتين ردبول ريسينگ توانست با ثبت زمان يك ساعت و ۴۴ دقيقه و ۳۱/۲۷۵ ثانيه در گرندپري فرمول يك آلمان ۲۰۱۹ به پيروزي برسد. سباستين فتل با اختلاف ۷/۳۳۳ ثانيه در رده‌ي دوم قرار گرفت و دنيل كويات نيز با ۸/۳۰۵ ثانيه اختلاف نسبت به پيشتاز مسابقه، سوم شد. مكس وشتاپن، علاوه بر كسب پيروزي توانست ركورد سريع‌ترين دور مسابقه را هم به نام خود ثبت كند.

رتبه

راننده

امتياز

۱

لوئيس هميلتون

۲۲۴

۲

والتري بوتاس

۱۸۴

۳

مكس وشتاپن

۱۶۲

۴

سباستين فتل

۱۴۱

۵

شارلز لكلرك

۱۲۰

۶

پير گسلي

۵۵

۷

كارلوس ساينز

۴۸

۸

كيمي رايكونن

۳۱

۹

دنيل كويات

۲۷

۱۰

لندو نوريس

۲۲

هم‌اكنون در جدول رانندگان، لوئيس هميلتون، والتري بوتاس و مكس وشتاپن به ترتيب با ۲۲۴ و ۱۸۴ و ۱۶۲ امتياز در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند. در جدول تيمي نيز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۴۰۷ امتياز پيشتاز است؛ درحالي‌كه فراري و ردبول با ۲۶۱ و ۲۱۷ امتياز، آن را تعقيب مي‌كنند.

رتبه

تيم

امتياز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۴۰۷

۲

فراري

۲۶۱

۳

ردبول

۲۱۷

۴

مك‌لارن

۷۰

۵

تورو روسو

۴۲

۶

رنو

۳۹

۷

آلفا رومئو

۳۶

۸

ريسينگ پوينت

۳۱

۹

هاس

۱۹

۱۰

ويليامز

۰

مرحله‌ي دوازدهم از فصل ۲۰۱۹ فرمول يك، روز ۱۳ مردادماه در مجارستان برگزار مي‌شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات