گرندپري ايتاليا ۲۰۱۹؛ پيروزي لكلرك و فراري در مونزا

يك‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گرندپري فرمول يك ايتاليا ۲۰۱۹ با پيروزي چارلز لكلرك از تيم فراري به پايان رسيد؛ والتري بوتاس و لوئيس هميلتون از مرسدس در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند.
تبليغات

رقابت‌هاي فرمول يك فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ي چهاردهم به پيست مونزا ايتاليا رسيد و امروز شاهد رقابتي جذاب بين رانندگان تيم‌هاي حاضر بوديم. پيروزي در گرندپري فرمول يك ايتاليا ۲۰۱۹، اين‌بار به تيم فراري و چارلز لكلرك اختصاص يافت. والتري بوتاس هم كه تا دورهاي آخر مسابقه براي سبقت از لكلرك و جايگاه نخست تلاش مي‌كرد، در رده‌ي دوم و لوئيس هميلتون از تيم مرسدس بنز در جايگاه سوم گرندپري ايتاليا ايستاد.

مرجع متخصصين ايران 2019 italian formula one grand prix / گرندپري فرمول يك ايتاليا

مسابقه در دورهاي ابتدايي با اشتباه سباستين فتل همراه شد و راننده‌ي آلماني فراري پس از خروج از پيست، ورود غيرايمن به پيست مسابقه داشت كه با برخورد به خودروي عبوري، بال جلوي خود را از دست داد؛ پس از مطالعه صحنه توسط متخصص كارشناسان فرمول يك، جريمه‌ي ده ثانيه‌اي شامل توقف و شروع حركت در پيت‌لين دريافت كرد. همين موضوع باعث شد تا فتل كه از رده‌ي چهارم استارت زده بود، در ادامه‌ي مسابقه نتواند خود را به رده‌هاي بالايي برساند.

مرجع متخصصين ايران 2019 italian formula one grand prix / گرندپري فرمول يك ايتاليا

پس از فتل رانندگاني مانند لنس استرول و الكساندر آلبون نيز جريمه‌هايي دريافت كردند. كارلوس ساينز، دنيل كويات و كوين مگنوسن نيز رانندگاني بودند كه نتوانستند به مسابقه ادامه دهند و از گرندپري فرمول يك ايتاليا كنار كشيدند. مكس وشتاپن از تيم ردبول نيز كه مسابقه را از رده‌هاي پاياني استارت زده بود، در اين مسابقه با رده‌ي هشتم به كار خود پايان داد.

مرجع متخصصين ايران 2019 italian formula one grand prix / گرندپري فرمول يك ايتاليا

استراتژي تيم فراري براي چارلز لكلرك پيشتاز در اواسط مسابقه روي استفاده از تاير هارد قرار گرفت، ولي رانندگان مرسدس بنز استفاده از تايرهاي مديوم را ترجيح دادند. در حالي كه لوئيس هميلتون به تعقيب و ايجاد فشار روي راننده‌ي موناكويي فراري ادامه مي‌داد، ترمزهاي خودرويش قفل كرد و يك رده عقب افتاد تا نتواند بر لكلرك پيروز شود. تلاش والتري بوتاس براي تعقيب و پيش افتادن از لكلرك در دورهاي پاياني مسابقه نيز مؤثر واقع نشد و در نهايت راننده‌ي جوان فراري با موفقيت از خط پايان عبور كرد.

مرجع متخصصين ايران 2019 italian formula one grand prix / گرندپري فرمول يك ايتاليا

به اين ترتيب، چارلز لكلرك توانست با ثبت زمان يك ساعت و ۱۵ دقيقه و ۲۶/۶۶۵ ثانيه در گرندپري فرمول يك ايتاليا ۲۰۱۹ به پيروزي برسد. والتري بوتاس با اختلاف ۰/۸۳۵ ثانيه در رده‌ي دوم قرار گرفت و لوئيس هميلتون نيز با ۳۵/۱۹۹ ثانيه اختلاف نسبت به پيشتاز مسابقه، سوم شد. دنيل ريكياردو، نيكو هالكنبرگ، الكس آلبون، سرجيو پرز، مكس وشتاپن، آنتونيو جوويناتزي و لندو نوريس هم در رده‌هاي چهارم تا دهم ايستادند.

هم‌اكنون در جدول رانندگان، لوئيس هميلتون، والتري بوتاس و مكس وشتاپن به ترتيب با ۲۸۴ و ۲۲۱ و ۱۸۵ امتياز در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند. در جدول تيمي نيز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۵۰۵ امتياز پيشتاز است؛ درحالي‌ كه فراري و ردبول با ۳۵۱ و ۲۶۶ امتياز، آن را تعقيب مي‌كنند.

رتبه

راننده

امتياز

۱

لوئيس هميلتون 

۲۸۴

۲

والتري بوتاس

۲۲۱

۳

مكس وشتاپن 

۱۸۵

۴

چارلز لكلرك 

۱۸۲

۵

سباستين فتل

۱۶۹

۶

پير گسلي

۶۵

۷

كارلوس ساينز

۵۸

۸

 دنيل ريكياردو

۳۴

۹

الكس آلبون

۳۴

۱۰

دنيل كويات

۳۱

مرحله‌ي پانزدهم از فصل ۲۰۱۹ فرمول يك، روز يك‌شنبه ۳۱ شهريور ماه امسال در سنگاپور برگزار مي‌شود.

رتبه

تيم

امتياز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۵۰۵

۲

فراري

۳۵۱

۳

ردبول

۲۶۶

۴

مك‌لارن

۸۳

۵

رنو 

۶۵

۶

تورو روسو

۵۱

۷

ريسينگ پوينت 

۴۶

۸

آلفا رومئو

۳۴

۹

هاس

۲۶

۱۰

ويليامز

۱

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات