گرندپري سنگاپور ۲۰۱۹؛ پيروزي فتل و فراري

يك‌شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۷
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
گرندپري فرمول يك سنگاپور ۲۰۱۹ با پيروزي سباستين فتل از تيم فراري به پايان رسيد؛ چارلز لكلرك و مكس وشتاپن نيز در رده‌هاي دوم و سوم ايستادند.
تبليغات

رقابت‌هاي فرمول يك فصل ۲۰۱۹ در مرحله‌ي پانزدهم به سنگاپور رسيد. پيروزي در گرندپري فرمول يك سنگاپور ۲۰۱۹، اين‌بار به تيم فراري و سباستين فتل اختصاص يافت. فتل از گرندپري بلژيك در فصل گذشته هيچ پيروزي در مسابقات فرمول يك به دست نياورده بود. چارلز لكلرك هم كه تا دورهاي آخر مسابقه براي سبقت از هم‌تيمي خود و جايگاه نخست تلاش مي‌كرد، در رده‌ي دوم و مكس وشتاپن از تيم ردبول در جايگاه سوم گرندپري سنگاپور ايستاد. رانندگان تيم مرسدس بنز نيز نتوانستند به سكو دست يابند. 

مرجع متخصصين ايران سباستين فتل لوئيس هميلتون

مسابقه بدون تصادف آغاز شد و رانندگان پيشتاز تا دور ۲۰ مسابقه براي تعويض لاستيك به پيت‌لين نرفتند. رانندگان فراري اولين پيشتازاني بودند كه لاستيك‌هاي هارد را به‌جاي نمونه‌هاي سافت استفاده كردند و تأخير پيت‌استاپ لكلرك باعث شد تا راننده موناكويي تا رده‌ي هفتم و پشت سر هم‌تيمي خود پايين بيايد. در ادامه، فتل و لكلرك توانستند از رانندگان جلويي پيشي بگيرند. رانندگان مرسدس بنز نيز فرصت را براي پيت‌استاپ غنيمت شمردند و لاستيك‌هاي هارد استفاده كردند.

مرجع متخصصين ايران سباستين فتل فراري

در حالي كه سباستين فتل و لكلرك پيشتاز مسابقه بودند، برخورد جوويناتزي و ريكياردو باعث شد تا راننده‌ي ايتاليايي آلفارومئو براي تعويض بال جلو به پيت‌لين برود. ريكياردو هم جايگاه خود را از دست داد. در ادامه، برخورد جورج راسل و رومن گروژان باعث شد تا تيم ويليامز براي اولين‌بار در فصل جاري يكي از خودروهايش را در طول مسابقه از دست بدهد. تصادف دو راننده باعث شد تا خودروي ايمني وارد پيست شود و گرندپري فرمول يك سنگاپور بدون حادثه دنبال نشود. 

مرجع متخصصين ايران چارلز لكلرك فراري

ورود خودروي ايمني شرايط خوبي براي فتل و لكلرك به وجود آورد تا بتوانند لاستيك‌هاي خود را تعويض كنند؛ اما آن‌ها از اين فرصت استفاده نكردند. در چنين شرايطي، تيم فراري از فتل درخواست كرد كه خطر نكند و مسابقه را با همان شرايط ادامه دهد. در ادامه، برخورد پير گسلي و لنس استرول نيز باعث پنچري و شكستن بال جلوي خودروي استرول شد و او هم به پيت‌لين رفت. همچنين اشكال مكانيكي خودروي سرجيو پرز بار ديگر خودروي ايمني را به پيست فرا خواند.

دنيل كويات كه تلاش مي‌كرد از كيمي رايكونن سبقت بگيرد، در نهايت با او برخورد كرد؛ اتفاقي كه باعث شد تا كيمي رايكونن از مسابقه خارج شود و در عين حال مي‌توانست شرايط را براي ورود سوم خودروي ايمني به پيست فراهم كند. با وجود اين اتفاق به‌خصوصي در دورهاي پاياني رخ نداد و در نهايت سباستين فتل توانست براي نخستين بار در فصل جاري به پيروزي دست يابد. 

مرجع متخصصين ايران مكس وشتاپن ردبول

به اين ترتيب، سباستين فتل توانست با ثبت زمان يك ساعت و ۵۸ دقيقه و ۳۳/۶۶۷ ثانيه در گرندپري فرمول يك سنگاپور ۲۰۱۹ به پيروزي برسد. چارلز لكلرك با اختلاف ۲/۶۴۱ ثانيه در رده‌ي دوم قرار گرفت و مكس وشتاپن نيز با ۳/۸۲۱ ثانيه اختلاف نسبت به پيشتاز مسابقه، سوم شد. لوئيس هميلتون، والتري بوتاس، الكس آلبون، لندو نوريس، پير گسلي، نيكو هالكنبرگ و آنتونيو جوويناتزي هم در رده‌هاي چهارم تا دهم ايستادند. سباستين فتل نيز با راي بينندگان به‌عنوان راننده روز مسابقه انتخاب شد.

هم‌اكنون در جدول رانندگان، لوئيس هميلتون، والتري بوتاس و چارلز لكلرك به ترتيب با ۲۹۶ و ۲۳۱ و ۲۰۰ امتياز در رده‌هاي اول تا سوم قرار دارند. در جدول تيمي نيز مرسدس‌ AMG پتروناس با ۵۲۷ امتياز پيشتاز است؛ درحالي‌ كه فراري و ردبول با ۳۹۴ و ۲۸۹ امتياز، آن را تعقيب مي‌كنند.

رتبه

راننده

امتياز

۱

لوئيس هميلتون 

۲۹۶

۲

والتري بوتاس

۲۳۱

۳

چارلز لكلرك  

۲۰۰

۴

 مكس وشتاپن

۲۰۰

۵

سباستين فتل

۱۹۴

۶

پير گسلي

۶۹

۷

كارلوس ساينز

۵۸

۸

 الكس آلبون  

۴۲

۹

دنيل ريكياردو

۳۴

۱۰

دنيل كويات

۳۳

مرحله‌ي شانزدهم از فصل ۲۰۱۹ فرمول يك، روز يك‌شنبه ۷ مهر ماه امسال در روسيه برگزار مي‌شود.

رتبه

تيم

امتياز

۱

مرسدس AMG پتروناس

۵۲۷

۲

فراري

۳۹۴

۳

ردبول

۲۸۹

۴

مك‌لارن

۸۹

۵

رنو 

۶۷

۶

تورو روسو

۵۵

۷

ريسينگ پوينت 

۴۶

۸

آلفا رومئو

۳۵

۹

هاس

۲۶

۱۰

ويليامز

۱

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات