معرفي ۱۰ يوتيوبر پر درآمد سال ۲۰۱۸

شنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
ستاره‌هاي يوتيوب در زمينه‌هاي مختلفي فعاليت مي‌كنند، از گيمرهاي معروف و شناخته‌شده گرفته تا پسربچه‌ي هفت‌ساله‌اي كه اسباب‌بازي‌ها را نقد و مطالعه مي‌كند.
تبليغات

يوتيوب شبكه‌ي اجتماعي براي اشتراك‌گذاري ويدئو است و نقش آن را در فرهنگ عامه‌پسند (پاپيولار كالچر) نمي‌توان ناديده گرفت. ستاره‌هاي يوتيوب، اينفلوئنسرهاي جهاني هستند و از آنجايي كه ميليون‌ها نفر در سراسر دنيا ويدئوهاي آن‌ها را تماشا مي‌كنند، بازارياب‌ها حاضرند مبلغ زيادي بابت تبليغ محصولاتشان به آن‌ها بپردازند. البته كسب‌وكار يوتيوبرها تنها به درست كردن ويدئو در يوتيوب محدود نمي‌شود و اغلب آن‌ها بعد از مدتي برند شخصي خود را به كسب‌وكار ميليون دلاري تبديل مي‌كنند.

فرمول موفقيت يوتيوبرها متفاوت است اما موفق‌ترين آن‌ها كساني هستند كه روش خلاقانه‌اي دارند و با روشي جديد از طريق تبليغات درآمد كسب مي‌كنند. برخي از يوتيوبرها بعد از موفقيت، خط توليد لباس‌هاي شخصي خودشان را راه‌اندازي كرده‌اند، بسياري از آن‌ها در تلويزيون فعاليت مي‌كنند، برخي ديگر بليت اجرايشان تنها بعد از چند ثانيه به‌طور كامل فروخته مي‌شود و تعدادي از آن‌ها اسباب‌بازي‌هاي سفارشي از برندهاي مختلف دريافت مي‌كنند.

فوربز به‌تازگي ليستي از پردرآمدترين يوتيوبرها را براساس ميزان درآمدشان از ۱۱ خرداد سال ۱۳۹۶ تا ۱۱ خرداد ۱۳۹۷ منتشر كرده است. در ادامه‌ي اين مقاله‌ي اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به معرفي آن‌ها مي‌پردازيم و با روش كارشان آشنا مي‌شويم.

۱۰- لوگان پاول (Logan Paul)، درآمد ۱۴.۵ ميليون دلاري

مرجع متخصصين ايران Logan Paul

ولاگ يا ويدئوبلاگ، بلاگ كوتاهي براي وبلاگ است كه محتواي آن ويدئو است و به سازنده‌ي آن ولاگر گفته مي‌شود. لوگان پاول، ولاگر معروفي است كه سال گذشته به‌عنوان چهارمين يوتيوبر پردرآمد معرفي شده بود؛ اما درآمد برند شخصي او بعد از انتشار ويدئويي از جنازه‌اي كه در جنگل‌ آئوكيگاهارا (جنگل خودكشي ژاپن) پيدا كرده بود، به‌شدت كاهش پيدا كرد.

بعد از اين اتفاق، يوتيوب پاول را از برنامه‌ي Google Preferred كنار گذاشت و همين باعث كاهش درآمد او در سال جاري شد. اين برنامه به بازاريابان اجازه مي‌دهد تبليغات خود را در ويدئوهاي پرطرفدار درج كنند. با اين حال او توانست با فروش محصولات و چهره‌ي شناخته‌شده‌اي كه دارد، تعداد دنبال‌كنندگان كانال خود را در يوتيوب افزايش دهد.

پاول علي‌رغم رسوايي كه در ژاپن داشت، درآمد خود را در سال جاري دو ميليون دلار افزايش داد. يكي از پرطرفدار‌ترين ويدئوهاي او در سال جاري، ويدئوي مسابقه‌ي بوكسي بود كه در آن با رقيب انگليسي خود KSI مبارزه كرده بود. نتيجه‌ي رقابت مساوي بود و اين دو نفر سال آينده مجددا با يكديگر مسابقه خواهند گذاشت.

۹- پيودي‌پاي (PewDiePie)، درآمد ۱۵.۵ ميليون دلاري

مرجع متخصصين ايران PewDiePie

فليكس جلبرگ كه با نام مستعار پيودي‌پاي شناخته مي‌شود، بدون شك سال گذشته موفق‌ترين يوتيوبر دنيا بود. اما رسوايي اخير او يعني متهم كردن يكي از مفسران بازي‌هاي ويدئويي به نژادپرستي و ضديهوديت باعث شد درآمدش در سال جاري كاهش پيدا كند؛ اما پيودي‌پاي نيز توانست مانند لوگان پاول درآمد كلي خود را در عرض يك سال ۳.۵ ميليون دلار افزايش دهد.

پيودي‌پاي هنوز هم با ۷۳ ميليون دنبال‌كننده، پرطرفدارترين حساب تك متخصصي يوتيوب را دارد اما تخمين زده مي‌شود در سال ۲۰۱۹، كانال سري تي باليوود عنوان پردنبال‌كننده‌ترين كانال يوتيوب را از آن خود كند.

۸- جك‌سپتيك‌آي (JackSepticEye)، درآمد ۱۶ ميليون دلاري

مرجع متخصصين ايران JackSepticEye

شان مك‌لافلين، ويدئو گيمر معروف ايرلندي است كه با نام مستعار جك‌سپتيك‌آي شناخته مي‌شود. مك‌لافلين يكي از اولين يوتيوبرهايي بود كه نامش در يكي از ويدئوهاي پيودي‌پاي آورده شد و بعد از اين اتفاق، تعداد دنبال‌كنندگانش چند برابر شد. مك‌لافلين براي يكي از كانال‌هاي تلويزيوني كودكان ديزني به نام Disney XD برنامه مي‌سازد و همچنين به‌عنوان مجري در رويدادهاي زنده و تورهاي اروپا و آمريكاي شمالي برنامه اجرا مي‌كند.

۷- وانوس گيمينگ (VanossGaming)، درآمد ۱۷ ميليون دلاري

مرجع متخصصين ايران VanossGaming

وانوس گيمينگ كانالي است كه توسط ايوان فانگ، گيمر معروف كانادايي مديريت شده و خودش به‌ندرت جلوي دوربين ظاهر مي‌شود. ويرايش خلاقانه‌ي ويدئوها و طنزآميز بودن آن‌ها باعث محبوبيت كانال يوتيوب او شده است. فعاليت فانگ تنها به تهيه‌ي ويدئوهاي يوتيوب محدود نمي‌شود، او همچنين خط توليد لباس شخصي دارد و در زمينه‌ي موسيقي نيز با يك گروه هيپ‌هاپ و تحت نام Rynx نيز فعاليت مي‌كند.

۶- ماركيپلاير (Markiplier)، درآمد ۱۷.۵ ميليون دلاري

مرجع متخصصين ايران Markiplier

مارك ادوارد فيشباك كه با نام مستعار ماركيپلاير فعاليت مي‌كند، بيش از پنج سال است كه به‌عنوان يكي از محبوب‌ترين ويدئو گيمرهاي معروف يوتيوب شناخته مي‌شود و اغلب با ساير توليدكنندگان محتوا همكاري مي‌كند. فيش‌باك در رشته‌ي مهندسي بيومديك تحصيل مي‌كرد اما چندين حادثه‌ي تلخ باعث تغيير مسير زندگي او شد و امروزه به‌عنوان يكي از يوتيوبرهاي معروف شناخته مي‌شود.

او در يكي از مصاحبه‌هاي خود با مجله‌ي فوربز گفته بود پيش از راه‌اندازي كانال يوتيوب، عمل جراحي براي برداشتن تومور غده‌ي فوق كليه انجام داده بود، نامزدي‌اش به هم خورده بود و براي مدتي كارش را ترك كرده بود. او در حال حاضر بيش از ۲۲ ميليون دنبال‌كننده در كانال يوتيوب خود دارد.

۵- جفري استار (Jeffree Star)، درآمد ۱۸ ميليون دلاري

جفري استار محبوب‌ترين و پردنبال‌كننده‌ترين شخص در شبكه‌ي اجتماعي ماي‌اسپيس بود كه در سال ۲۰۱۴ كانال خود را در يوتيوب راه‌اندازي كرد. او خط توليد لوازم آرايشي دارد و ويدئوهايي از نحوه‌ي آرايش و نكات زيبايي را با طرفداران خود به اشتراك مي‌گذارد. او با توليد و بارگذاري ۳۰۰ ويدئو به‌صورت روزانه بيش از ۱۱ ميليون دنبال‌كننده جذب كرد و اغلب يوتيوبرهاي معروف، او را دنبال كرده‌اند.

۴- دن تي‌دي‌ام (DanTDM)، درآمد ۱۸.۵ ميليون دلاري

مرجع متخصصين ايران DanTDM

دنيل ميدلتون ويدئو گيمر استراليايي است كه سال گذشته با ۱۶.۵ ميليون درآمد، به‌عنوان پردرآمدترين يوتيوبر معرفي شد. درآمد او به لطف برگزاري تورهاي جهاني شامل چهار تور در اپراي سيدني كه تمام بليت‌هاي آن فروخته شد و همچنين برند شخصي لباس، كوله‌پشتي و كلاه در سال جاري افزايش پيدا كرده است. او با استريم كردن بازي ماين‌كرافت، طرفداران زيادي پيدا كرده و همچنين در فيلم سينمايي ديزني به نام «رالف اينترنت را خراب مي‌كند» در نقش eBoy بازي كرده است.

۳- دود پرفكت (Dude Perfect)، درآمد ۲۰ ميليون دلاري

مرجع متخصصين ايران Dude Perfect

دود پرفكت يك كانال متمركز بر ورزش است كه صدها عكس و ترفند شگفت‌انگيز را به اشتراك مي‌گذارد. اين كانال توسط يك گروه پنج نفره: دوقلوهاي كوري و كوبي كاتن، گرت هيلبرت، كودي جونز و تايلر توني مديريت مي‌شود. ويدئوهاي آن‌ها هميشه جزو ويدئوهاي پرطرفدار يا وايرال‌شده است و در شوهاي مختلفي برنامه اجرا كرده‌اند.

روزبه‌روز به محبوبيت اين گروه اضافه مي‌شود و تا به حال با همراهي ورزشكاران حرفه‌اي مانند اودل بكام جونيز، درو بريس، كريس پاول و ديل ارن‌هارت جونيور ويدئو توليد كرده‌اند.

۲- جيك پاول (Jake Paul)، درآمد ۲۱.۵ ميليون دلاري

مرجع متخصصين ايران Jake Paul

با اينكه درآمد لوگان پاول (نفر دهم اين ليست) بعد از حادثه‌ي جنگل‌ آئوكيگاهارا كاهش پيدا كرده، اما برادر كوچك‌تر او يعني جيك پاول با توليد ويدئوهاي رپ به‌صورت روزانه بيش از ۱۷ ميليون دنبال‌كننده در يوتيوب دارد. او نيز مانند برادرش شهرت خود را مديون شبكه‌ي اجتماعي Vine است كه بيش از پنج ميليون بازديدكننده داشت و بيش از دو ميليارد نفر از ويدئوهاي او بازديد مي‌كردند.

در حال حاضر پاول ۲۱ ساله به‌دليل شكايت مداوم همسايه‌هايش از سروصدا و استقبال طرفدارانش از محل زندگي او در لس‌آنجلس، توجه ملي را به خود جلب كرده است.

۱- رايان تويزريويو (Ryan ToysReview)، درآمد ۲۲ ميليون دلاري

مرجع متخصصين ايران Ryan ToysReview

كانال رايان تويزريويو به‌عنوان پردرآمدترين كانال يوتيوب در سال ۲۰۱۸ شناخته شده و صاحب آن پسربچه‌ي هفت ساله‌اي به نام رايان است. پدر و مادر رايان از سال ۲۰۱۵ ويدئوهاي نقدومطالعه اسباب‌بازي رايان را در يوتيوب منتشر مي‌كردند و او در حال حاضر بيش از ۱۷ ميليون دنبال‌كننده دارد. اگرچه تعداد دنبال‌كنندگان او از بسياري از يوتيوبرهاي معروف كمتر است اما با تأثيري كه در صنعت اسباب‌بازي گذاشته، درآمد خانواده‌ي خود را از سال گذشته بيش از دو برابر افزايش داده است.

رايان ريويوتويز يكي از نخستين كانال‌هاي يوتيوب بود كه با برندهايي مانند pocket.watch و Bonkers Toys براي راه‌اندازي خط توليد اسباب‌بازي با همراهي ستاره‌هاي يوتيوب همكاري كرد. خط توليد اسباب‌بازي جهاني رايان، اوايل سال ديگر با همكاري والمارت راه‌اندازي خواهد شد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات