اكسپلور اينستاگرام چيست و چگونه در آن ديده شويم؟

دوشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 8 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام بخشي از اين پلتفرم است كه در آن پست‌هاي افرادي كه دنبال نمي‌كنيد و به اعتقاد اينستاگرام ممكن است براي شما جالب باشد، نمايش داده مي‌شوند.
تبليغات

اينستاگرام، اپليكيشني محبوب براي آپلود و به اشتراك گذاشتن عكس و فيلم متخصصان است كه از قابليت‌هايي مانند استفاده از فيلترهاي مختلف، هشتگ‌‌گذاري و مشخص كردن اطلاعات مكاني فايل‌ها بهره مي‌برد. اين پلتفرم علاوه بر حساب شخصي افراد، بخش ديگري به نام اكسپلور دارد كه ديده‌شدن در آن مي‌تواند يكي از بهترين روش‌ها براي افزايش فالوور، بازديد، كامنت و محبوبيت در اينستاگرام باشد. در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا با اكسپلور اينستاگرام، نحوه‌ي عملكرد الگوريتم آن، مزاياي ورود و راه‌هاي ديده شدن در آن بيشتر آشنا شويم.

عناويني كه در اين مطلب مي‌خوانيد:

فهرست مطالب

اكسپلور اينستاگرام چيست؟

اكسپلور اينستاگرام (Instagram Explorer) بخشي از اين شبكه‌ي اجتماعي است كه در آن تصاوير و ويدئوهايي افرادي كه دنبال نمي‌كنيد به شما نمايش داده مي‌شوند. اين بخش روزانه حدود ۲۰۰ ميليون بازديد‌كننده دارد و محتواي آن براي هر متخصص متفاوت است؛ اينستاگرام براي هر متخصص بسته به پيج‌هايي كه فالو دارد و پست‌ها و هشتگ‌هايي كه مي‌گذارد يا لايك مي‌كند، محتواي متفاوتي نسبت به ديگران نشان مي‌دهد. درواقع اينستاگرام در بخش اكسپلور خود با به‌كار‌گيري الگوريتم يادگيري ماشيني، محتوايي را به شما نشان مي‌دهد كه گمان مي‌كند براي شما جالب است و به آن‌ علاقه داريد.

براي مشاهده‌ي بخش اكسپلور اينستاگرام خود كافي است تا بعد از باز كردن اين برنامه در منوي پاييني روي گزينه‌اي شبيه به ذره‌بين ضربه بزنيد. اين قسمت، صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام شما است كه در آن مي‌توانيد انواع تصاوير و ويدئو‌هايي كه از انديشه متخصصين اينستاگرام براي شما جالب است، مشاهده كنيد. با پايين كشيدن صفحه، محتويات اكسپلور شما تغيير مي‌كند و يك سري تصوير و ويدئوي ديگر تقريباً مشابه محتواي قبلي نمايش داده مي‌شود.

راه يافتن هركدام از پست‌‌هاي هر متخصص به صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام مي‌تواند تعداد لايك‌هاي آن پست‌ را افزايش دهد و به بهتر ديده شدن آن متخصص و بالا رفتن تعداد فالوورهاي او در اين شبكه اجتماعي كمك كند.

الگوريتم اكسپلور اينستاگرام چگونه كار مي‌كند؟

اينستاگرام با استفاده از الگوريتم خاصي و فناوري يادگيري ماشيني علايق هر متخصص را مطالعه كرده و در صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام او محتوايي متناسب با اين علائق را نشان مي‌دهد.

مرجع متخصصين ايران الگوريتم اكسپلور اينستاگرام

در ابتدا بايد توجه كنيد كه البته تنها پست‌هايي در صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام نمايش داده مي‌شود كه به پيج‌هاي عمومي (Public) تعلق داشته باشند و محتواي پيج‌هاي خصوصي به اين صفحه را پيدا نمي‌كنند؛ پس در درجه‌ي اول براي ديده شدن پست‌هاي شما در صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام لازم است تا پيج شما عمومي باشد. در ادامه برخي از معيارهاي اينستاگرام براي نمايش پست‌ها در بخش اكسپلور اين پلتفرم را معرفي مي‌كنيم:

  • پست‌هايي كه لايك يا ذخيره مي‌كنيد: پست‌ها و محتواي مورد علاقه شما يكي از معيارهاي اصلي الگوريتم اينستاگرام براي نمايش محتوا در بخش اكسپلور است.
  • زماني كه براي مشاهده‌ي هر پست صرف مي‌كنيد: زمان صرف‌شده براي ديدن هر پست مي‌تواند نشان‌دهنده‌ي علاقه‌ي شما به آن محتوا باشد و باعث مي‌شود تا اينستاگرام پست‌هايي مشابه آن‌ را بيشتر به شما نمايش دهد.
  • پست‌هايي كه با ديگران به اشتراك مي‌گذاريد: به اشتراك گذاشتن يا فوروراد كردن پست‌ها يكي ديگر از نشانه‌هاي علاقه‌ي شما به آن پست است و اينستاگرام با مطالعه اين پست‌ها مي‌تواند به محتواي مورد علاقه‌ي شما پي ببرد.
  • پيج‌ها يا هشتگ‌هايي كه فالو يا دنبال مي‌كنيد: دنبال كردن هر پيج يا هشتگ مانند لايك كردن پست‌ها، مي‌تواند نشانه‌ي علاقه‌ي شما به محتوا آن پيج باشد. براي مثال اگر شما هشتگ خانه‌هاي قديمي (#خانه‌هاي_قديمي) را دنبال كنيد، به احتمال خيلي زياد بعد از مدتي در صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام خود، عكس‌هايي مرتبط با اين هشتگ مشاهده خواهيد كرد.
  • پست‌هايي كه در كل بيشتر فوروارد يا لايك مي‌شوند: تعامل بالاي هر محتوا، يكي ديگر از معيارهاي اينستاگرام براي نمايش آن در صفحه‌ي اكسپلور است.
  • فعاليت پيج‌هايي كه فالو يا دنبال مي‌كنيد: فعاليت‌هايي مانند لايك‌ها، هشتگ‌گذاري‌ها و… پيج‌هايي كه فالو مي‌كنيد در قضاوت اينستاگرام در مورد علايق شما نقش مهمي ايفا مي‌كنند. در واقع محتواي مورد علاقه‌ي افرادي كه همديگر را فالو دارند، ممكن است در بخش اكسپلور هركدام به ديگري نمايش داده شود.
  • منطقه‌ي جغرافيايي‌اي كه در آن قرار داريد: مؤثرترين معيار اينستاگرام براي محتوايي كه در صفحه‌ي اكسپلور به شما نشان مي‌دهد، منطقه‌ي جغرافيايي‌‌اي است كه در آن قرار داريد. اين پلتفرم با در انديشه متخصصين گرفتن تمام موارد بالا، محتوايي را به شما نشان مي‌دهد كه متخصصان در منطقه‌ي جغرافيايي مشابه با شما منتشر كرده‌ يا به اشتراك گذاشته‌اند.

ديده شدن در صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام چه مزايايي دارد؟

آمار نشان مي‌دهد كه روزانه بيش از نيمي از متخصصان اينستاگرام از صفحه‌ي اكسپلور اين پلتفرم بازديد مي‌كنند، از طرفي همان‌طوركه گفته شد، راه يافتن هركدام از پست‌‌هاي شما به صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام مي‌تواند باعث بهتر ديده شدن محتوا و بالا رفتن تعداد دنبال‌كنندگان پيج شما شود. در ادامه برخي از مزيت‌هاي راه يافتن پست‌هاي شما به اكسپلور اينستاگرام و بيشتر ديده‌ شدن اين محتوا را معرفي مي‌كنيم:

تعامل بيشتر با ديگر متخصصان

وقتي پست شما به صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام راه پيدا مي‌كند، افراد بيشتري ممكن است آن را ببينند و با لايك و كامنت به آن واكنش نشان دهند، درنتيجه تعامل شما به ميزان قابل‌توجهي افزايش پيدا مي‌كند. اين تعامل بيشتر براي پيج‌هايي كه محصولي را به فروش مي‌رسانند، اهميت بسيار زيادي دارد و به برندسازي و فروش محصولات كمك شاياني مي‌كند.

افزايش فالوورها

تعامل بالاتر با متخصصان در اينستاگرام در نهايت مي‌تواند به افزايش دنبال‌كنندگان شما در اين شبكه‌ي اجتماعي منجر شود. در واقع اگر محتواي شما به اكسپلور اينستاگرام راه پيدا كند و مورد استقبال متخصصان قرار گيرد، ممكن است باعث شود تا آن‌ها براي ديدن محتواي بيشتر به پيج شما وارد شوند و حتي پيج شما را دنبال كنند.

چگونه در صفحه اكسپلور اينستاگرام ديده شويم؟

حال كه با مزاياي ديده شدن پست‌هايتان در صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام آشنا شديد، اين سؤال مطرح مي‌شود كه براي راه يافتن به اين بخش، چه راهكارهايي وجود دارند؟

عمومي بودن پيج

مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران
مرجع متخصصين ايران

در ابتدا اطمينان حاصل كنيد كه پيج شما خصوصي يا پرايوت (Private) نباشد. براي اين كار از گوشه‌ي بالا سمت راست صفحه‌ي اصلي حساب متخصصي خود به تنظيمات برويد؛ در قسمت حريم خصوصي، گزينه‌ي خصوصي بودن حساب متخصصي را (در صورت فعال بودن) غيرفعال كنيد. اين گزينه در ابتداي راه‌اندازي حساب به صورت پيش‌فرض براي همه‌ي متخصصان غيرفعال است.

محتواي جذاب براي عموم مخاطبان

پست‌هايي كه براي اكثر متخصصان جالب و مورد علاقه آن‌ها باشند توسط افراد بيشتري لايك و فوروارد مي‌شوند. براي اينكه بتوانيد چنين پست‌هايي به اشتراك بگذاريد بايد ابتدا جامعه‌ي هدف خود را بشناسيد و بدانيد كه آن‌ها به‌دنبال چه سبك عكس يا ويدئويي هستند يا چه فيلتر و گرافيكي را مي‌پسندند يا چه مدل كپشن و توضيحي ‌آن‌ها را مجاب به ديدن باقي پست‌هاي شما مي‌كند. تنوع بالاي محتوا (استفاده از تصوير، ويدئو، IGTV يا استوري)، كيفيت بالاي اين محتوا و تلاش براي برقراري ارتباط با مخاطب از راه‌هاي مختلف (درخواست براي به‌اشتراك‌گذاري، سؤال و درخواست براي پاسخ در كامنت‌ها يا تگ كردن ديگران زير پست‌ها، استفاده از قابليت‌ كال تو اكشن در استوري‌ها و‌…) نيز مي‌تواند به جذاب‌تر شدن محتوا و تعامل بيشتر متخصصان كمك كنند.

استفاده از بخش آناليز اينستاگرام

بخش آناليز (Insight) اينستاگرام مي‌تواند انديشه متخصصينات مناسبي در خصوص ميزان تعامل افراد با پست‌هايي كه مي‌گذاريد (لايك، كامنت، به‌اشتراك‌گذاري و ذخيره) دراختيار شما بگذارد. توجه به تجزيه و تحليل‌هاي اين قسمت از اينستاگرام مي‌تواند به شما كمك كند تا كيفيت محتواي خود را بهبود داده و بازخورد مناسبي از نحوه‌ي عملكردتان در اين شبكه‌ي اجتماعي در اختيارتان بگذارد.

انتخاب هشتگ‌هاي مناسب براي محتوا

استفاده از هشتگ‌هاي مرتبط و ترند روز مي‌تواند در راه يافتن محتواي شما به اكسپلور اينستاگرام نقش مهمي ايفا كند. هشتگ‌هاي درست باعث مي‌شوند تا مخاطبان مورد انديشه متخصصينتان، راحت‌تر محتواي شما را پيدا كنند و تعامل بيشتري با آن داشته باشند. تعداد هشتگ‌هاي مجاز در اينستاگرام ۳۰ عدد است، اما توجه داشته باشيد هشتگ‌هاي زياد هم مي‌توانند زيبايي و مرتب بودن كپشن‌هاي شما را از بين ببرند.

انتخاب زمان مناسب براي انتشار محتوا

انتخاب زمان مناسب براي انتشار محتوا يكي از مؤثرترين راهكارها براي بيشتر ديده شدن است. منظور از زمان مناسب، زماني است كه جامعه‌ي هدف شما (آن دسته از متخصصاني كه مي‌خواهيد محتواي شما را مشاهده كنند) حضور فعالي در اينستاگرام دارند. ازآنجاكه الگوريتم اينستاگرام به موقعيت مكاني و منطقه‌ي جغرافيايي‌ شما اهميت مي‌دهد، انتخاب زمان مناسب براي انتشار محتوا مي‌تواند تعامل متخصصان را با محتواي شما افزايش دهد. بخش آناليز (Insight) اينستاگرام اطلاعات مناسبي از رفتار متخصصان و زمان‌هاي الكترونيك بودن آن‌ها در اختيارتان مي‌گذارد. اگر فردي امكان الكترونيك شدن در زمان‌هاي پوياي منطقه‌ي جغرافيايي خود را نداشته باشد، مي‌تواند از ابزارهاي برنامه‌ريزي كه به اين منظور توسعه داده‌ شده‌اند استفاده كرده و مسئوليت انتشار محتوا را به عهده‌ي اين ابزارها بگذارد.

مطالعه محتواهاي موجود در صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام

شما مي‌توانيد با مطالعه و تحليل محتواهاي پيج‌هايي كه زمينه فعاليت مشابه با شما دارند و به صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام راه پيدا كرده‌اند و ايده گرفتن از آن‌ها كيفيت محتواهاي خود را بهبود داده و به ديده شدن آن‌ها كمك كنيد.

انتشار ويديوهاي طولاني IGTV

امروزه ويديوهاي IGTV محبوبيت بسياري در ميان متخصصان اينستاگرام دارند؛ اين ويدئو‌ها براي انتشار محتواهاي طولاني استفاده مي‌شوند و براي معرفي محصول، يادگيري و آگاهي دادن به مخاطب درباره‌ي حوزه‌ي كاري شما مناسب هستند.

استفاده از ويدئو‌هاي ريلز

ريلز (Reels) يكي از قابليت اينستاگرام است كه براي رقابت مستقيم با تيك‌تاك معرفي شد. اين قابليت امكان توليد محتواي ويدئويي كوتاه و خلاقانه‌تري نسبت به ويدئوهاي IGTV را براي شما فراهم مي‌كند و طرفداران زيادي نيز در اين پلتفرم دارد. براي توليد محتوا با اين فرمت، لازم است اپليكيشن اينستاگرام خود را آپديت كنيد.

فعال كردن بخش فروشگاه اينستاگرام براي پيج‌هاي فروش

مرجع متخصصين ايران فروشگاه اينستاگرام

انتشار محتواهاي فروشگاهي و رونمايي از محصولات پيج‌هاي فروش در قالب پست‌ باعث مي‌شود تا اين محتوا‌ها در بخش خريد (Shop) اينستاگرام نمايش داده شوند. محبوبيت اين دست از محتواها حتي از ويدئو‌هاي IGTV نيز بيشتر است، چراكه عموم متخصصان حتي اگر قصد خريد نداشته باشند، بازهم تمايل دارند مانند گردش در بازار، محصولات بخش خريد اين شبكه‌ي اجتماعي را مشاهده كنند. ناگفته نماند دسترسي به حالت فروشگاه درحال‌حاضر براي متخصصان ايراني ممكن نيست.

همكاري با اينفلوئنسرها و برندها

دنبال كردن و ارتباط داشتن با اينفلوئنسرها و متخصصان فعال در حوزه‌‌هاي مورد انديشه متخصصين شما، راه ديگري براي افزايش تعامل و ديده شدن در صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام است. منشن كردن اين افراد يا محصولاتي كه به فروش مي‌رسانند در استوري‌هاي خود نيز يكي از روش‌هاي همكاري با آن‌ها محسوب مي‌شود.

پيروي از الگوريتم اينستاگرام

رعايت كردن قوانين اينستاگرام، هماهنگ بودن با الگوريتم آن و دنبال كردن تغييرات اين پلتفرم مي‌تواند به ورود محتواي شما به صفحه‌ي اكسپلور كمك كند. الگوريتم اين پلتفرم عملكرد هوشمندانه‌اي دارد و در درازمدت مدت مي‌تواند با تحليل فعاليت‌هاي شما به كمك يادگيري ماشيني فعاليت‌هاي غيرواقعي مانند خريد فالوور يا لايك را تشخيص داده و درنتيجه از ورود محتواي شما به صفحه‌ي اكسپلور اين شبكه‌ي اجتماعي جلوگيري كند.

سوالات متداول اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران

  • راه يافتن محتوا به صفحه اكسپلور اينستاگرام چه مزايايي دارد؟

    ديده شدن پست‌هاي شما از هر نوعي (پست معمولي، استوري، IGTV يا Reels) مي‌تواند به تعامل بيشتر شما با متخصصان اين پلتفرم كمك كند و باعث شود تا افراد بيشتري به پيج شما سر بزنند، پست‌هاي شما را لايك كرده يا شما را فالو كنند.

  • چگونه محتواي خود را به صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام برسانيم؟

    ديده شدن پست هاي شما از هر نوعي (پست معمولي، استوري، IGTV يا Reels) مي‌تواند به تعامل بيشتر شما با متخصصان اين پلتفرم كمك كند و باعث شود تا افراد بيشتري به پيج شما سر بزنند، پست‌هاي شما را لايك كرده يا شما را فالو كنند.چگونه محتواي خود را به صفخه‌ي اكسپلور اينستاگرام برسانيم؟ براي اينكه متخصصاني كه شما را دنبال نمي‌كنند بتوانند محتواي شما را در صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام مشاهده كنند، اول از همه بايد پيج عمومي داشته باشيد. انتخاب محتواي جذاب، با كيفيت و متنوع، استفاده از هشتگ‌هاي مناسب، مطالعه بخش آناليز اين پلتفرم و اطلاعاتي كه از رفتار مخاطبان دراختيار شما مي‌گذارد و به‌روز نگه داشتن دانش خود از قوانين و تغييرات اينستاگرام در الگوريتم خود، از راهكارهايي محسوب مي‌شوند كه در ديده شدن محتواي شما در صفحه‌ي اكسپلور اينستاگرام نقش مهمي ايفا مي‌كنند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات