هواوي و ZTE از برنامه توسعه شبكه 5G هند كنار گذاشته مي‌شوند

شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
با ادامه تنش‌ها ميان دو كشور همسايه هند و چين، دولت هند تصميم گرفته است شركت‌هاي هواوي و زدتي‌اي را از برنامه توسعه 5G كشورش كنار بگذارد.
تبليغات

به گزارش بلومبرگ، دولت هندوستان تصميم دارد كه شركت‌هاي چيني هواوي و زدتي‌اي را از برنامه توسعه شبكه 5G كشورش حذف كند. اين تصميم در حالي گرفته شده است كه در ماه‌هاي اخير، تنش‌هايي در مرز دو كشور همسايه رخ داده است.

براساس اين گزارش، دولت هند تمام پيشنهادهاي سرمايه‌گذاري از كشورهايي كه با آن‌ها مرز مشترك دارد را محدود كرده است. اين تصميم در پي اصلاح قوانين سرمايه‌گذاري باتوجه‌به مسائل و تصميمات امنيتي در اين كشور پرجمعيت جنوب آسيا اتخاذ شده است. تصميم‌گيري در مورد ممنوعيت فعاليت هواوي در گرو تأييد دفتر نخست وزيري هند است و انتظار مي‌رود تا يك يا دو هفته آينده اعلام شود.

در صورت تأييد اين تصميم، هند به فهرست كشور‌هايي مي‌پيوندد كه هواوي را از برنامه‌هاي مربوط به توسعه تكنولوژي 5G در شبكه‌هاي بي‌سيم منع كرده‌اند. از جمله اين كشور‌ها مي‌توان به آمريكا، انگلستان و استراليا اشاره كرد. ممنوعيت به‌كارگيري فناوري اين غول‌ حوزه مخابرات به دليل نگراني از احتمال جاسوسي آن‌ براي حكومت كمونيستي چين، گرفته شده است. هواوي بار‌ها اين اتهامات امنيتي را رد كرده است. در ماه ژوئن (خرداد) سنگاپور نيز براي توسعه شبكه اصلي 5G خود، شركت‌هاي اروپايي نوكيا و اريكسون را به هواوي ترجيح داد.

مرجع متخصصين ايران تحريم كامل هواوي تسط ايالات متحده آمريكا

اخبار اين ممنوعيت احتمالي، از احساسات ضدچيني مردم در هند سرچشمه مي‌گيرد؛ احساساتي كه پيامد درگيري خونبار ماه ژوئن ۲۰۲۰ (خرداد ۱۳۹۹) در منطقه مورد مناقشه كوهستاني هيماليا، در مرز دو كشور است. در اين درگيري بيش از ۲۰ سرباز هندي كشته شدند. از پيامدهاي اين تنش مي‌توان به ممنوع‌شدن ۵۹ برنامه اپليكيشن چيني، از جمله تيك‌تاك درهند اشاره كرد.

هواوي و زدتي‌اي هنوز به خبر اين ممنوعيت احتمالي واكنشي نشان نداده‌اند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات