افزايش فروش با روش بازاريابي ميكرو اينفلوئنسرها

شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نفوذ بالاي ميكرو اينفلوئنسرها در ميان قشرهاي مختلف مردم جامعه، باعث مي‌شود تبليغات آن‌ها تأثيرات روشن و قابل‌ توجهي در نرخ فروش محصولات داشته باشد.
تبليغات

در طول يك سال گذشته، ‌بازاريابي با ميكرو اينفلوئنسرها (ميكرو اينفلوئنسر ماركتينگ) رواج بيشتري پيدا كرده كه عمدتاً به دليل توانايي اين افراد در برقراري ارتباط است. نتيجه‌ي دو مطالعه‌ي جداگانه كه توسط مؤسسات HelloSociety و Markerly صورت گرفته، نشان مي‌دهد اينفلوئنسرهايي كه طرفداران كمتري دارند، نسبت به افرادي كه ده‌ها هزار فالوئر دارند، نرخ مشاركت بيشتري به وجود مي‌آورند.

از طرف ديگر همكاري با ميكرو اينفلوئنسرها هزينه‌ي بسيار كمتري خواهد داشت؛ به همين دليل برخي از برندها و استارتاپ‌ها ترجيح مي‌دهند با اينفلوئنسرهايي كار كنند كه از طرفداران كمتر، ولي فعال‌تري بهره مي‌برند.

مرجع متخصصين ايران Micro-influencer Marketing

ميكرو اينفلوئنسرها چه كساني هستند؟

ميكرو اينفلوئنسرها، افرادي هستند كه در يك زمينه‌ي تخصصي، طرفداران زيادي را در شبكه‌هاي اجتماعي به خود جذب كرده‌اند. به‌طور كلي تعداد طرفداران و فالوئرهاي اين افراد در شبكه‌هاي اجتماعي، بين هزار تا صد هزار نفر هستند. شين پاركر، مشاور بازاريابي ديجيتال، معتقد است ازآنجايي‌كه اين افراد دسترسي مؤثري به مخاطبان محدود خود دارند، مي‌توانند پيام كمپين‌هاي بازاريابي را با اطمينان از اينكه شنيده مي‌شود، به گروه‌هاي مختلف مردم برسانند. ميكرو اينفلوئنسرها داستاني براي مخاطبان خود تعريف مي‌كنند كه مورد پذيرش و استقبال قرار مي‌گيرد و آن‌ها را به خريد تشويق مي‌كند.

شين پاركر به كسب‌وكارها توصيه مي‌كند از قدرت نفوذ اين افراد استفاده كنند و نرخ فروش خود را افزايش دهند.

ميكرو اينفلوئنسرها يك داستان شخصي در مورد محصولات و خدمات شما تعريف مي‌كنند

پاركر مي‌گويد ميكرو اينفلوئنسرها شبيه مردم عادي هستند؛ اما در برخي موارد دسترسي بيشتري به ساير افراد دارند. درعين‌حال تحقيقات نشان مي‌دهد اين افراد، معتبرتر و قابل‌ اطمينان‌تر از قشر متوسط جامعه‌اند. ازآنجاكه مصرف‌كنندگان مي‌توانند به‌راحتي با آن‌ها رابطه برقرار كنند، هم انديشي ها و تجربياتشان روي تصميم‌گيري‌هاي مردم تأثيرگذار خواهد بود.

بنابراين هنگامي‌كه ميكرو اينفلوئنسرها تجربياتشان را در مورد يك محصول به اشتراك مي‌گذارند، طرفدارانشان با توجه به اين تجربه، محصول مورد انديشه متخصصين را قضاوت مي‌كنند. كمپين‌هاي بازاريابي مي‌توانند از اين ويژگي استفاده كنند. اگر ميكرو اينفلوئنسرها داستاني منحصربه‌فرد و مثبت در مورد يك محصول يا خدمات خاص نقل كنند، تأثير بسيار بيشتري روي فروش آن خواهند گذاشت؛ تا زماني كه صرفاً عكس محصول را به اشتراك بگذارند.

يك مثال عيني از اين استراتژي، ناتالي كي است كه در معرفي و تبليغ صابون دست Enviroklenz، از زماني تعريف كرد كه به يك بيماري خودايمني مبتلا شده و چه بهره‌اي از اين محصول برده است.

مرجع متخصصين ايران Micro-influencer Marketing

ميكرو اينفلوئنسرها براي كدها و لينك‌هاي تخفيف، تبليغ مي‌كنند

يكي از استراتژي‌هاي عالي فروش، ارائه‌ي پيشنهادات تخفيف به يك گروه خاص (مخاطب هدف) است. وقتي ميكرو اينفلوئنسرها كدها يا لينك‌هاي تخفيف محصول شما را در پست‌هاي خود به اشتراك مي‌گذارند، بسياري از مخاطبان آن‌ها تشويق مي‌شوند اين محصولات را امتحان كنند. مؤسسه‌ي ارتباطات Valassis در تحقيقات خود دريافته است كه ۸۶ درصد از مصرف‌كنندگان، اگر كوپن تخفيف يك كالاي جديد را در اختيار داشته باشند، آن را امتحان مي‌كنند. بيش از دوسوم مردم تنها در صورتي يك كالا يا محصول جديد را خريداري مي‌كنند كه شركت توليدكننده، به آن‌ها تخفيف يا پاداش خاصي پيشنهاد كند.

پاركر معتقد است اگر ميكرو اينفلوئنسرها همزمان با تعريف كردن تجربه‌ي شخصي خود از يك محصول، كد تخفيف آن را هم در پست خود به اشتراك بگذارند، بسياري از مخاطبان خود را به‌صورت جدي‌تر به خريد محصول ترغيب مي‌كنند. در درجه‌ي اول، داستان آن‌ها كنجكاوي مردم را در مورد محصول تحريك مي‌كند و در درجه‌ي بعد، كد يا لينك تخفيف تمايل آن‌ها را به خريد محصول افزايش مي‌دهد.

تبليغ نمونه‌ي رايگان محصول

بسياري از مردم، با ديده‌ي ترديد به محصولات برندهاي جديد و ناآشنا نگاه مي‌كنند. ميكرو اينفلوئنسرها با ارائه‌ي نمونه‌هاي رايگان محصول مي‌توانند نقش مهمي در رفع اين ترديدها داشته باشند. هدف اصلي اين است كه مردم ارزش واقعي محصول را درك كنند و به مشترياني تبديل شوند كه حاضرند براي خريد، پول پرداخت كنند.

برخي از كمپين‌هاي بازاريابي، در كنار اين استراتژي جوايزي نيز در قالب اعتبار فروشگاه، براي مصرف‌كنندگان در انديشه متخصصين مي‌گيرند كه باعث مي‌شود اشتياق مردم به خريد محصولات جديد بيشتر شود. برند Boomdash با كمك ميكرو اينفلوئنسري به نام كيم واتسون، نمونه‌ي موفقي از اين راهكار نشان داد.

مرجع متخصصين ايران Micro-influencer Marketing

آن‌ها را به صداقت تشويق كنيد

شين پاركر برخي از تجربيات حرفه‌اي خود را يادآوري مي‌كند كه نمونه‌ي رايگان محصولات را براي تعدادي از ميكرو اينفلوئنسرها ارسال كرده و از آن‌ها خواسته بود داستان مثبتي در مورد اين محصولات تعريف كنند. اما اشتباه او اين بود كه فراموش كرد از اينفلوئنسرها بخواهد صداقت را در داستان‌هايشان رعايت كنند.

درنتيجه اينفلوئنسرها تلاش مي‌كردند با محتوايي غير واقعي و غير جذاب، روايتي را به اشتراك بگذارند كه با شخصيت واقعي آن‌ها همخواني نداشت.

برخي از ميكرو اينفلوئنسرها نظير Adri، تنها تبليغات شركت‌هايي را مي‌پذيرند كه شرط و انتظارات خاصي براي اين پروسه مطرح نمي‌كنند. به‌ اين‌ ترتيب آن‌ها مي‌توانند به شيوه‌ي خودشان و با شور و اشتياق واقعي، در مورد يك محصول صحبت كنند. بهترين روش بازاريابي با كمك ميكرو اينفلوئنسرها همين است كه اجازه بدهيد روند كار را به شيوه‌ي خودشان پيش ببرند.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات