نحوه پخش ويديوهاي يوتيوب در پس زمينه اندرويد و iOS

يك‌شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اگر به‌دنبال راهي هستيد تا بتوانيد حتي در حالت خاموش بودن صفحه‌ي موبايلتان و در حالت پس‌زمينه به ويدئوهاي يوتيوب گوش كنيد، تا انتهاي مقاله با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد.
تبليغات

يكي از اشكالات اصلي اپليكيشن پيش‌فرض يوتيوب در اندرويد و iOS، توقف پخش ويدئو در حالتي است كه نمايشگر خاموش باشد. چنين مسئله‌اي به‌خصوص براي زماني كه گوش دادن به محتواي ويدئو برايتان مهم‌تر است و مي‌خواهيد نمايشگر را قفل كنيد و به كارهاي ديگر بپردازيد، آزاردهنده خواهد بود. خوشبختانه راه‌هايي وجود دارند كه با استفاده از آن‌ها مي‌توان بدون پرداخت هزينه‌ي اضافه يا روي آوردن به روش‌هاي روت كردن موبايل، حتي با وجود خاموش بودن نمايشگر، از قطع شدن پخش ويدئوهاي يوتيوب در پس‌زمينه جلوگيري كرد. تا انتهاي مقاله با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد تا راه دور زدن محدوديت اپليكيشن يوتيوب در موبايل‌هاي اندرويدي و آيفون‌ها را با هم مرور كنيم.

پخش ويدئو هاي يوتيوب در پس زمينه اندرويد

بهترين راه براي اينكه بتوانيد در حالت خاموش بودن نمايشگر هم به ويديوهاي يوتيوب گوش كنيد، استفاده از مرورگرهاي كروم و فايرفاكس به‌جاي اپليكيشن پيش‌فرض يوتيوب در اندرويد است. براي پخش ويدئو در مرورگرها، هم مي‌توانيد لينك ويدئو را از اپليكيشن كپي كرده و به مرورگر منتقل كنيد و هم مي‌توانيد از همان ابتدا به سراغ باز كردن يوتيوب و جست‌وجوي ويدئوي مدانديشه متخصصينتان در مرورگر برويد.

پخش ويدئوهاي يوتيوب در گوگل كروم و فايرفاكس

  • اپليكيشن گوگل كروم را باز كنيد.
  • در نوار آدرس، آدرس يوتيوب يعني Youtube.com را وارد كنيد.
  • ويديوي مدانديشه متخصصينتان را در يوتيوب پيدا و پخش كنيد.
  • روي گزينه‌ي منو (سه نقطه در قسمت بالاي سمت راست كروم يا سه نقطه‌ي بخش پايين سمت راست فايرفاكس) بزنيد.
  • گزينه‌ي Desktop Site را فعال كنيد تا ويدئو مجدداً در نسخه‌ي دسكتاپ سايت لود شود. سپس دكمه‌ي پخش را بزنيد و نمايشگر را قفل كنيد.
مرجع متخصصين ايران پخش ويديوهاي يوتيوب در حالت قفل بودن نمايشگر موبايل‌هاي اندرويدي

در صورتي كه مرورگرتان فايرفاكس باشد، تنها با انجام دادن قدم‌هاي بالا مي‌توانيد از پخش ويدئو در حالت قفل بودن نمايشگر لذت ببريد، اما متخصصان كروم بايد يك قدم اضافه‌تر بردارند؛ چراكه با قفل كردن نمايشگر براي اولين بار در حين پخش ويدئو، پخش متوقف مي‌شود. در اين حالت كافي است مجدداً يك‌بار دكمه‌ي پخش در پلير روي صفحه‌ي قفل يا پلير منوي اعلانات را بزنيد و بعد نمايشگر را قفل كنيد. با اين ترفند ساده، پخش ويدئو حتي با قفل شدن نمايشگر هم ادامه خواهد يافت و مي‌توانيد به صداي ويدئو گوش كنيد.

اگر از همان ابتدا به جاي استفاده از مرورگر، ويدئو را در اپليكيشن يوتيوب پيدا كرده‌ايد، كافي است گزينه‌ي Share در منوي پايين ويدئو را انتخاب كنيد و سپس گزينه‌ي Copy link را بزنيد. با اين كار، لينك ويدئو كپي مي‌شود و مي‌توانيد آن را در نوار آدرس مرورگر كپي كنيد تا مستقيماً وارد صفحه‌ي ويدئو در يوتيوب شويد و مراحل بالا را انجام دهيد.

متأسفانه استفاده از فايرفاكس و كروم در iOS كمكي به ادامه‌ي پخش ويدئوهاي يوتيوب در حالت خاموش بودن نمايشگر نمي‌كند. راه چاره براي متخصصان iOS، استفاده از مرورگر داخلي اپل يعني Safari است.

  • مرورگر Safari را باز كنيد.
  • در نوار آدرس، آدرس يوتيوب يعني Youtub.com را وارد كنيد.
  • ويدئوي مدانديشه متخصصينتان را در يوتيوب پيدا و پخش كنيد.
  • در نوار آدرس Safari، روي دكمه‌ي AA بزنيد.
  • روي گزينه‌ي Request Desktop Site بزنيد تا نسخه‌ي دسكتاپ سايت لود شود و مجدداً ويدئو را پخش كنيد.
مرجع متخصصين ايران پخش ويديوهاي يوتيوب در حالت قفل بودن نمايشگر موبايل‌هاي آيفون
  • با قفل كردن نمايشگر براي اولين بار، پخش ويدئو متوقف مي‌شود. براي از سرگيري پخش، كافي است يك بار از صفحه‌ي قفل مجدداً ويدئو را پخش كنيد تا با قفل شدن نمايشگر، پخش ويدئو همچنان ادامه پيدا كند.

در صورتي كه براي پيدا كردن ويدئو از اپليكيشن يوتيوب و نه Safari استفاده كرده باشيد، كافي است با زدن گزينه‌ي Share و اتنخاب Copy link، لينك ويدئو را كپي كرده و در نوار آدرس مرورگر Paste كنيد تا در مرورگر هم مستقيماً به صفحه‌ي ويدئو منتقل شويد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات