نصب ويندوز 10 ايكس قبل از انتشار رسمي روي مك‌ بوك و سرفيس گو

سه‌شنبه ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت مهرماه هم‌زمان با معرفي سرفيس نئو، ويندوز 10 ايكس را هم رونمايي كرد. حال ردموندي‌ها امولاتور اين سيستم‌عامل را دردسترس برنامه‌نويسان و توسعه‌دهندگان قرار داده‌اند.
تبليغات

شايد خبر نصب ويندوز روي دستگاه‌هايي مانند مك‌بوك خبر چندان عجيبي نباشد، اما اين بار، سيستم‌عامل ويندوز ۱۰ ايكس هنوز به‌طوررسمي منتشر نشده است و خبر از نصب آن روي مك‌بوك و سرفيس گو مي‌رسد. هفته‌ي گذشته، مايكروسافت امولاتور (شبيه‌ساز) ويندوز ۱۰ ايكس را منتشر كرد؛ اما متخصصان از اين فرصت استفاده كردند و ضمن استخراج سيستم‌عامل، توانستند آن را روي سخت‌افزار واقعي نصب كنند.

مرجع متخصصين ايران macwin1

يكي از توسعه‌دهندگان ويدئويي منتشر كرده است كه در آن نشان مي‌دهد توانسته ويندوز ۱۰ ايكس را روي مك‌بوك نصب كند كه ازقضا بسيار روان هم كار مي‌كند. مايكروسافت ويندوز ۱۰ ايكس را براي اجرا روي دستگاه‌هاي مجهز به صفحه‌نمايش دوگانه طراحي كرده است؛ ولي مك‌بوك را به‌عنوان يك صفحه‌نمايش در انديشه متخصصين مي‌گيرد و آن را به دو قسمت تقسيم مي‌كند كه در هر دو قسمت، امكان اجراي اَپ‌ را دارد و به‌انديشه متخصصين مي‌رسد از قابليت اجرا روي نمايشگرهاي خارجي هم همراهي مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران surwin2

توسعه‌دهنده‌اي ديگر توانسته است ويندوز ۱۰ ايكس را روي سرفيس گو نصب كند؛ هرچند همراهي از درايوها در آن چندان رضايت‌بخش نيست. راهنماي كامل براي نصب ويندوز ۱۰ ايكس روي سخت‌افزار واقعي وجود دارد؛ اما بايد قبل از نصب با دستورهاي Power Shell و پارتيشن‌بندي و سخت‌افزار آشنا باشيد. بااين‌همه، بازهم توصيه‌ي ما اين است كه اين كار را انجام ندهيد و تا آمدن نسخه‌ي اصلي صبر كنيد.

مايكروسافت در انديشه متخصصين دارد ويندوز ۱۰ ايكس را تا آخر سال براي دستگاه‌هاي داراي صفحه‌نمايش دوگانه منتشر كند كه در ابتدا، همراه‌با سرفيس نئو منتشر خواهد شد. در‌حال‌حاضر، مايكروسافت اين امولاتور را منتشر كرده است تا برنامه‌نويسان و توسعه‌دهندگان بتوانند برنامه‌هاي خود را روي آن بيازمايند.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات