اعمال قوانين سختگيرانه‌تر در ژاپن براي فعاليت غول‌هاي اينترنتي

شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در ادامه‌ي روند جهاني، ژاپن هم قصد دارد فعاليت شبكه‌هاي اجتماعي بزرگ را قانون‌مندتر كند.
تبليغات

يكي از مقام‌هاي رسمي ژاپن اعلام كرده‌ است اين كشور قصد دارد مقررات مربوط به فعاليت غول‌هاي تكنولوژي مانند فيسبوك و گوگل را سخت‌تر كند تا اين شركت‌ها نتوانند با استفاده از قدرت تجاري‌شان، مزاياي غيرمنصفانه‌اي براي خود قائل شوند؛ مزايايي كه باعث آسيب به شركت‌هاي كوچك مي‌شود. بر‌اين‌اساس، شركت‌هاي گوگل، اپل، فيسبوك و آمازون بايد مفاد قراردادهاي خود با مشتريانشان در ژاپن را اعلام كنند و گزارش عملكرد خود را به دولت اين كشور ارائه دهند.

تصميم گفته‌شده درادامه‌ي روندي محسوب مي‌شود كه در كل جهان شروع شده است. اين روند از آمريكا تا اروپا و استراليا دنبال شده‌ و هدفش اعمال قوانين سرسختانه‌تر براي پلتفرم‌هاي الكترونيك است تا برخي عملكردهاي شركت‌هاي مذكور مانند فعاليت‌هاي نامطمئن و نشر اخبار دروغين و انتشار نفرت عمومي را كنترل كند.

گوگل و فيسبوك با اعمال قوانين سخت‌تر مخالفت‌ كرده‌اند؛ اما صاحبان شركت‌هاي قديمي‌تر مانند Rupert Murdoch News Corp از اين اصلاحات حمايت كرده‌اند.

ياسوتوشي نيشي‌مورا، وزير اقتصاد ژاپن، دراين‌زمينه گفته‌ است:

مي‌خواهيم قوانين جديدي اعمال كنيم كه بدون ايجاد زحمت اضافه يا از‌بين‌رفتن خلاقيت در اين شركت‌ها، باعث شود تبادلات تجاري آن‌ها شفاف‌تر باشد. اين قوانين جديد از چهارچوب‌هايي تشكيل شده‌ است كه صاحبان پلتفرم‌هاي مذكور را ملزم مي‌كند به‌صورت خودجوش براي ايجاد شفافيت در عملكردشان و اثبات منصفانه‌بودن‌ آن‌ها تلاش كنند.

دولت براي حفظ اطلاعات شخصي متخصصان قوانين مربوط به اين اطلاعات را بازبيني مي‌كند تا آنان بتوانند از شركت‌هاي ديجيتال درخواست كنند استفاده از داده‌هاي مربوط به آن‌ها را به حالت تعليق درآورد. اين قانون در‌حال‌حاضر استفاده از داده‌هاي به‌دست‌آمده ازطريق غيرقانوني را كنترل مي‌كند. علاوه‌براين، كميسيون تجارت منصفانه با هدف اجراي قانون جلوگيري از ايجاد تك‌قطبي تجاري، ازطريق ارزيابي ارزش داده‌هاي مربوط به شركت تجاري اينترنتي در زمان بازرسي قراردادهاي مرتبط، رهيافت پاسخ‌دهي به اين شركت‌ها را بازبيني خواهد كرد.

مسئول مطالعه اين قوانين نهايتا مشخص خواهد كرد آيا پلتفرم‌هاي اينترنتي با استفاده از موقعيتشان در‌آمدهاي غيرعادلانه كسب و از اطلاعات متخصصان سوء‌استفاده كرده‌اند يا خير.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات