اينستاگرام با تقليد از تيك تاك، قابليت جديدي را به‌نام Reels عرضه كرد

پنج‌شنبه ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مطالعه 3 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اينستاگرام و فيسبوك، برنامه‌هايي جدي براي رقابت با تيك‌تاك دارند و عرضه‌ي قابليت جديد Reels با عملكردي شبيه به سرويس رقيب، يكي از اقدام‌هاي مهم اين دو خواهرخوانده در اين راستا است.
تبليغات

اينستاگرام قابليت جديدي را به اپليكيشن خود اضافه كرد كه احتمالا رقابت بين بازيگران بزرگ دنياي شبكه‌هاي اجتماعي را بسيار جدي‌تر مي‌كند. قابليتي كه به‌نام Reels معرفي شد، دردسترس متخصصان اينستاگرام در ۵۰ كشور جهان قرار مي‌گيرد و روي ساخت ويديوهاي كوتاه سرگرم‌‌‌كننده شبيه تيك‌تاك متمركز است.

تيك‌تاك اكنون در وضعيت مناسبي قرار ندارد و خطر تحريم يا اجبار به فروش به يك شركت آمريكايي آن‌ها را تهديد مي‌كند. دراين‌ميان اينستاگرام با عرضه‌ي قابليتي كاملا شبيه به اپليكيشن رقيب، ميليون‌ها متخصص آن‌ را نشانه رفته است. قابليت جديد Reels در اينستاگرام با استوري در اين شبكه‌ي اجتماعي تفاوت دارد. در قابليت جديد، متخصصان در محدوديتي ۱۵ ثانيه‌اي و با استفاده از انواع ابزارهاي خلاقانه مي‌توانند كليپ‌هاي كوتاه ويديويي توليد كنند. البته مي‌توان با تركيب همين كليپ‌هاي كوتاه، ويديوهاي بلندتر هم توليد كرد. به‌علاوه، ابزارهاي جديد متمركز بر توليد محتواي خلاقانه هم دراختيار متخصصان قرار مي‌گيرد. همچنين در بخش Explore نيز گزينه‌اي براي نمايش بهتر كليپ‌ها در انديشه متخصصين گرفته مي‌شود.

اينستاگرام قابليت جديد Reels را اين‌گونه توضيح مي‌دهد: «ريلز شما را دعوت مي‌كند تا ويديوهاي جذاب و سرگرم‌كننده بسازيد و آن‌ها را با دوستان خود يا هر متخصص ديگر در اينستاگرام به اشتراك بگذاريد. كليپ‌هاي كوتاه و ويديوهاي شامل چندين كليپ ۱۵ ثانيه بسازيد و از قابليت‌هاي صدا و جلوه‌هاي خاص و ابزارهاي ويرايش خلاقانه استفاده كنيد. مي‌توانيد ويديوهاي ريلز را در فيد با دوستان‌تان به اشتراك بگذاريد و اگر حساب متخصصي عمومي داريد، در بخش جديدي در تب Explore آن را به همه‌ي جامعه‌ي اينستاگرام نشان دهيد. بخش Reels در Explore اين امكان را براي شما فراهم مي‌كند كه يك توليدكننده‌ي محتوا شويد و مخاطبان جديدي در سطح جهاني پيدا كنيد».

قابليت Reels به‌صورت يك گزينه‌ي جديد دركنار Story در دوربين اينستاگرام دردسترس قرار مي‌گيرد. درحال‌حاضر، ابزارهاي زير براي متخصصان در ريلز ارائه مي‌شوند:

Audio: جست‌وجو در ميان جزوه رايگانخانه‌ي موسيقي اينستاگرام و اضافه كردن به كليپ كوتاه. متخصصان همچنين مي‌توانند از موسيقي ساخت خودشان در ويديوها استفاده كنند. با اشتراك يك كليپ با موسيقي اختصاصي در اينستاگرام، امكان استفاده از آن به متخصصان ديگر هم داده مي‌شود. آن‌ها مي‌توانند با انتخاب گزينه‌ي Use Audio در هنگام تماشاي هر كليپ ريلز، از موسيقي آن استفاده كنند.

AR Effects: انواع جلوه‌هاي واقعيت افزوده كه در جزوه رايگانخانه‌ي اينستاگرام وجود دارند. تيم اينستاگرام يا توليدكننده‌هاي خلاق محتوا از سرتاسر جهان، اين جلوه‌ها را به گالري اپليكيشن اضافه كرده‌اند.

Timer and Countdown: براي ضبط ويدئو مي‌توانيد يك زمان‌سنج معكوس را فعال كنيد كه ضبط ويديوها بدون نياز به نگه داشتن موبايل و با استفاده از سه‌پايه يا تجهيزات ديگر، آسان شود.

Align: تنظيم زمان و سوژه‌هاي موجود در كليپ‌ها كه براي وصل كردن آن‌ها به يكديگر متخصصد پيدا مي‌كند.

Speed: تنظيم سرعت پخش موسيقي يا ويدئو براي هماهنگ كردن بهتر حركات با ريتم موسيقي.

همان‌طور كه گفته شد، كليپ‌هاي ريلز مانند ديگر محتواي منتشرشده در اينستاگرام بسته به عمومي يا خصوصي بودن حساب متخصصي، براي مخاطبان مشخصي نمايش داده مي‌شوند. البته در تب Explore بخشي مخصوص آن‌ها درانديشه متخصصين گرفته شده است تا توليدكنند‌‌ه‌ها با سرعت بيشتري موفق به جذب مخاطب شوند.

سخنگوي اينستاگرام درباره‌ي شباهت ريلز به تيك‌تاك مي‌گويد تيك‌تاك در به شهرت رساندن فرمت جديد ساخت ويدئو نقشي جدي داشت. او مي‌گويد شبكه‌ي اجتماعي رقيب به‌خوبي توانست اين نوع از محتوا را محبوب كند، اما درنهايت محصولات دو شركت در بخش‌هايي با هم تفاوت دارند. همچنين او اعتقاد دارد بخش استوري اينستاگرام با تمركز روي ماهيت اجتماعي محتوا و بخش ريلز براي ارائه‌ي تجربه‌هاي سرگرم‌كننده توسعه يافته است.

ريلز درحال‌حاضر براي متخصصان ۵۰ كشور جهان در اندرويد و iOS دردسترس قرار دارد. اينستاگرام مي‌گويد قابليت هنوز در مراحل آزمايشي است و احتمالا در آينده تغيير هم خواهد كرد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات