محصولات جديد سرفيس مايكروسافت در يك نگاه

پنج‌شنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۵
مطالعه 7 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
مايكروسافت در رويدادي اختصاصي، خانواده‌ي محصولات سخت‌افزاري سرفيس خود را گسترش داد كه درادامه نگاهي كوتاه به آن‌ها خواهيم انداخت.
تبليغات

مايكروسافت هيچ‌گاه تا اين حد قوي و پررنگ وارد حوزه‌ي توليد محصولات سخت‌افزاري نشده بود. غول دنياي فناوري از تولد خود تا چندين سال پيش، تنها محصولات جانبي توليد مي‌كرد و درادامه با كنارگذاشتن ويندوزفون، بسياري از متخصص كارشناسان خروج اين شركت مطرح را براي هميشه از دنياي محصولات سخت‌افزاري پيش‌بيني مي‌كردند تا به تمركز خود در توسعه‌ي نرم‌افزار و راه‌حل‌هاي نوين آن اختصاص دهد.

در چند سال گذشته، به‌‌ويژه رويداد شب پيش، مايكروسافت نشان داد هنوز حرف‌هاي زيادي براي گفتن در حوزه‌ي‌ سخت‌افزار دارد و نه‌تنها از آن خارج نخواهد شد؛ بلكه سعي مي‌كند تحولي اساسي در آن ايجاد كند.

سرفيس لپ‌تاپ ۳

ردموندي‌ها طبق عادت هميشگي خود اواخر سال را به معرفي محصولات جديد اختصاص مي‌دهد. اولين محصولي كه مايكروسافت از آن رونمايي كرد، نسل سوم سرفيس لپ‌تاپ بود كه البته پس از افشاي متعدد اخبار و تصاوير آن، بسياري انتظار معرفي آن را داشتند. سرفيس لپ‌تاپ ۳ با بهبود‌هاي متعددي نسبت به نسل پيشين همراه شده است تا همچنان خود را به‌عنوان يكي از بهترين لپ‌تاپ‌هاي ويندوزي موجود در بازار معرفي كند.

مرجع متخصصين ايران سرفيس لپ تاپ ۳ / surface laptop 3

البته مايكروسافت، سرفيس لپ‌تاپ ۳ نسخه‌ي ۱۵ اينچي را نيز توسعه داده است تا اكنون پاسخ‌گوي قشر گسترده‌تري از متخصصان باشد. كيفيت ساخت مثال‌زدني، تجهيز به نسل دهم پردازنده‌هاي اينتل موسوم به آيس‌ليك و نمونه‌ي سفارشي‌سازي‌شده‌ي نسل دوم پردازنده‌‌ي رايزن AMD (براي استفاده در نسخه‌ي ۱۵ اينچي)، نمايشگري فوق‌العاده با رزولوشن بالا، بدنه‌اي فلزي، شارژدهي عالي باتري و درگاه‌هاي ارتباطي متعدد (افزوده‌شدن USB-C) تنها برخي از مشخصه‌هاي سرفيس لپ‌تاپ ۳ است تا مايكروسافت پيش‌ از تمام شركاي سخت‌افزاري خود، دست به‌كار شده و محصولي ايده‌آل توليد كند.

سرفيس پرو ۷

سرفيس پرو اولين ورود جدي مايكروسافت به توليد كامپيوتر‌هاي شخصي بود. اما اين دستگاه با بدنه‌اي سبك و باريك، پردازنده‌اي توانمند، همراهي از قلم و بهره‌مندي از صفحه‌كليد از همان روز اول در نوع خود منحصر‌به‌فرد بود. حال مايكروسافت هفتمين نسل از اين دستگاه هيبريدي دوست‌داشتني را معرفي كرد كه از همان زبان طراحي نسل پيشين خود بهره مي‌برد كه به‌معناي نمايشگر ۱۲.۳ اينجي پيكسل‌سنس و عمر باتري ۱۱ ساعته و وزن تقريبا ۸۰۰ گرمي است.

مرجع متخصصين ايران surface pro 7 / سرفيس پرو ۷

بزرگ‌ترين به‌روزرساني سرفيس پرو به پردازنده‌ي آن بازمي‌گردد؛ جايي كه اكنون ميزبان تراشه‌هاي قدرتمند نسل دهمي اينتل است كه مصرف كمتر باتري دركنار توان پردازشي بيشتر به‌ويژه در بخش گرافيكي را به‌ارمغان مي‌آورد. تجهيز به درگاه USB-C نيز به‌معناي امكان اتصال انواع لوازم جانبي بدون نگراني از كمبود درگاه‌هاي اتصالي است. 

سرفيس پرو ايكس

يكي از شگفتي‌هاي جذاب كنفرانس مايكروسافت، معرفي دستگاه هيبريدي جديدي با DNA سرفيس پرو بود؛ اما اين دستگاه در كلاسي متفاوت به رقابت خواهد پرداخت كه اصلي‌ترين رقيب آن، آيپد پرو اپل است. سرفيس پرو ايكس از همان فرم‌فكتور سرفيس پرو بهره مي‌برد؛ اين به‌معناي تبلتي بزرگ با پردازنده‌اي توانمند، همراهي از قلم و صفحه‌كليد است. اين‌بار مايكروسافت به‌جاي استفاده از تراشه‌هاي اينتل، خود دست به‌ كار شده و با همكاري با كوالكام، پردازنده‌ي اختصاصي SQ1 را برپايه‌ي معماري آرم توسعه داده است كه به‌گفته‌ي برخي منابع اين پردازنده نمونه‌ي بهينه‌شده‌ي اسنپدراگون 8CX است.

مرجع متخصصين ايران سرفيس پرو ايكس / Surface Pro X

پردازنده‌ي ۷ واتي جديد مايكروسافت نه‌تنها مصرف باتري و توليد حرارت اندكي را به‌همراه دارد؛ بلكه از توان پردازشي بسيار بالايي بهره مي‌برد تا سرفيس پرو ايكس چيزي در اين زمينه از آيپد پرو و پردازنده‌ي توانمند A12X كم نداشته باشد. به‌گفته‌ي مايكروسافت، تنها بخش گرافيكي پردازنده‌ي SQ1 چيزي نزديك به ۲ ترافلاپس توان پردازشي دارد كه بدين‌ترتيب آن را نزديك به ۸۰ درصد سريع‌تر از ايكس‌باكس وان مي‌كند. 

سرفيس‌ پرو ايكس از نمايشگر ۱۳ اينچي با رزولوشن ۲۸۸۰ در ۱۹۲۰ پيكسل، نسخه‌ي كامل ويندوز، بدنه‌اي با ضخامت و وزن كمتر در مقايسه با سرفيس پرو، همراهي از قلم سرفيس پن و شارژدهي ۱۳ ساعته بهره مي‌برد تا بالاخره آيپد پرو شاهد رقيبي توانمند در برابر خود باشد.

سرفيس نئو

پس از معرفي لپ‌تاپ و دستگاه‌هاي هيبريدي جديد خانواده‌ي سرفيس، مايكروسافت اقدام به رونمايي از محصولاتي كاملا جديد كرد كه شگفتي تمام حاضران را به‌همراه داشت. اولين عضو جديد خانواده‌ي سرفيس، سرفيس نئو (Surface Neo) نام دارد. اين دستگاه كه از دو نمايشگر ۸ اينچي متصل به‌هم با قابليت چرخش ۳۶۰ درجه‌اي بهره مي‌برد، به نسخه‌ي خاصي از ويندوز با نام ويندزو ۱۰ ايكس مجهز شده است. اين نسخه از سيستم‌عامل انحصاري مايكروسافت براي اجرا روي دستگاه‌هاي مجهز به دو نمايشگر بهينه شده است و از تمامي نرم‌افزار‌هاي اكوسيستم ويندوز همراهي مي‌كند.

مرجع متخصصين ايران مايكروسافت سرفيس نئو / Microsoft Surface Neo

سرفيس نئو با قلم لمسي جديد سرفيس (سرفيس پن) كاملا سازگار است و به‌خوبي با آن كار مي‌كند. شايان ذكر است سرفيس پن جديد به بخش پشتي سرفيس نئو متصل و ازطريق آن شارژ مي‌شود. افزون‌بر‌اين، كيبورد سرفيس نئو ظاهر بسيار جالبي دارد و درحقيقت، وسيله‌اي جدا از سرفيس نئو به‌شمار مي‌آيد؛ اما مي‌تواند به‌شكل مغناطيسي به بخش پشتي دستگاه متصل شود. متخصص مي‌تواند كيبورد مجزاي دستگاه را بچرخاند و روي يكي از نمايشگرها قرار دهد. با انجام اين كار، در فضاي اضافي باقي‌مانده از نمايشگري كه كيبورد روي آن جاي گرفته است، گزينه‌هاي مختلفي نظير فهرست اموجي‌ها پديدار خواهند شد. درضمن، امكان استفاده از آن بخش از نمايشگر به‌عنوان ترك‌پد وجود خواهد داشت.

سرفيس دوئو

در حالي كه همگان گمان مي‌بردند كنفرانس مايكروسافت به پايان رسيده، مدير بخش سخت‌افزار اين شركت مجدد به روي سن بازگشت تا ديگر جاه‌طلبي مايكروسافت را به تمامي علاقه‌مندان دنياي فناوري نشان دهد. پس از سال‌هاي تحقيق و توسعه، مايكروسافت موبايل هوشمند‌ي متفاوت با فرم‌فكتور جديدي رونمايي كرد كه شباهت زيادي به سرفيس نئو دارد. اين موبايل هوشمند كه از سيستم‌عامل اندرويد بهره مي‌برد، از دو نمايشگر ۵.۶ اينچي بهره مي‌برد كه قابليت تغيير زاويه‌ي ۳۶۰ درجه‌اي دارند. 

مرجع متخصصين ايران Surface Duo / سرفيس دوئو

سرفيس دوئو از سيستم‌عامل اندرويد بهره مي‌برد كه البته ظاهر مشابهي با ويندوز 10X را دارد. بدين‌ترتيب متخصصان نه‌تنها قادر به نصب اپليكيشن‌هاي اندرويدي خواهند بود؛ بلكه به‌گفته‌ي مايكروسافت نسخه‌ي كامل آفيس و مرورگر اج نيز روي دستگاه اجرا خواهند شد. اين موضوع به‌معناي آماده‌سازي برخي نرم‌افزار‌هاي محبوب ويندوز براي مهاجرت به دنياي اندرويد و اجرا روي موبايل هوشمند دوئو است.

سرفيس نئو و دوئو هر دو در پايان سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهند شد؛ از‌اين‌رو، تا آن زمان احتمالا شاهد تغييرات زيادي در طراحي و مشخصات متخصص آن‌ها باشيم.

سرفيس ايرباد

ديگر عضو جديد خانواده‌ي سرفيس، هدفون تمام‌بي‌سيم سرفيس ايرباد است كه به رقابت با اپل ايرپاد خواهد پرداخت. اين هدفون در بخش پشتي خود از صفحه‌اي دايروي‌شكل بهره مي‌برد كه به‌گفته‌ي مايكروسافت نه‌تنها به ارگونومي و راحتي استفاده‌هاي طولاني‌مدت از هدفون كمك كرده، بلكه از ژست‌هاي حركتي نيز همراهي مي‌كند. بازكردن اپليكيشن اسپاتيفاي، تغيير قطعه موسيقي، حجم صدا، برقراري و قطع تماس، پاسخ به رايانامه، ترجمه‌ي هم‌زمان بيش از ۶۰ زبان، تنظيم قرار در تقويم و تغيير اسلايد ارائه در پرزنتيشن، همگي بخشي از قابليت‌هاي سرفيس ايرباد است.

مرجع متخصصين ايران Surface Earbuds / سرفيس ايرباد

سرفيس ايرباد به‌تنهايي توانايي پخش هشت ساعت موسيقي را با هربار شارژ دارد و كيس دستگاه نيز از قابليت دوبار شارژكردن كامل ايرباد‌ها بهره مي‌برد تا بدين‌ترتيب درمجموع با شارژدهي ۲۴ ساعته مواجه باشيم. به‌گفته‌ي مايكروسافت، متخصصان با ۱۰ دقيقه شارژ مي‌توانند يك ساعت به موسيقي گوش دهند. شارژ كيس دستگاه نيز به‌صورت بي‌سيم يا به‌واسطه‌ي درگاه USB-C

انديشه متخصصين شما در رابطه با خانواده‌ي محصولات سخت‌افزاري سرفيس مايكروسافت چيست؟ آيا در حال حاضر تنوع و كيفيت آن را بهترين در نوع خود مي‌دانيد؟ به انديشه متخصصين شما اصلي‌ترين رقيب مايكروسافت در حوزه‌ي سخت‌افزار چه شركتي است؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات