تخفيفان و نت برگ پس از ادغام به ابهامات پاسخ دادند

دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۵۰
مطالعه 4 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
نت برگ و تخفيفان، دو سرويس اصلي حوزه‌ي تخفيف گروهي كشور، طي نشستي به بيان مسائل مربوط‌به ادغام با يكديگر پرداختند.
تبليغات

نشست خبري مشترك تخفيفان و نت برگ با موضوع ادغام اين دو شركت امروز برگزار شد تا به بيان مسير طي‌شده، اتفاقات و مباحث حاشيه‌ي انجام اين ادغام بپردازد. تخفيفان و نت‌برگ پس از حدود يك دهه رقابت فشرده و نفس‌گير در بازار الكترونيكي خريد گروهي، درنهايت و پس از سه سال مذاكره، زمستان امسال با يكديگر ادغام شدند. اين دو مجموعه بيش از ۷۰ هزار كسب‌وكار و ۲۰۰ نفر نيروي انساني را پوشش مي‌دهند.

تصميم گرفته شده كه مدير و مؤسس تخفيفان، نازنين دانشور، از اين پس هدايت و مديريت دو مجموعه را برعهده داشته باشد. نت‌برگ نيز با بازتعريف مأموريت و اهداف تجاري خود باقدرت به حياتش ادامه مي‌دهد؛ چرا كه هدف ادغام اين دو استارتاپ، ايجاد و خلق ارزش‌هايي افزون‌تر براي متخصصان، شركاي تجاري و استعدادهاي دو مجموعه است.

دانشور در ابتداي مراسم گفت:

مطالعه‌ و تحليل‌هاي دقيق آماري پس از ادغام نشان دادند كه در كمال تعجب، ما تنها ۱۸ درصد مشتري مشترك و ۱۵ درصد مشتري تجاري مشترك داشته‌ايم و درنتيجه، تمام جنگ و رقابت‌مان در اين سال‌ها بيهوده بوده است.
مرجع متخصصين ايران تخفيفان نت برگ

اين دو استارتاپ موفق تخفيف گروهي كشورمان تصميم گرفته‌اند تا از اين پس بر اهداف مشترك، خلق ارزش‌ها و استفاده از تكنولوژي در خريد متخصصان تمركز بگذارند. دانشور اشاره كرد كه به‌دليل داشتن جنس مشتريان و ذات كاري متفاوت اين دو پلتفرم، تصميم گرفته‌ شده تا هر دو را حفظ كنند و بدين ترتيب راه را براي جذب سرمايه‌گذاران بيشتر هموارتر سازند. استراتژي‌هاي گسترش كسب‌وكار اين دو استارتاپ نيز متفاوت بوده و هم‌اكنون همچنان در مسير خود حركت مي‌كنند؛ حتي عملكرد آن‌ها در شهرستان‌ها نيز متفاوت است. وي گفت كه در تمام دنيا، استارتاپ‌ها پس از رسيدن به درصدي از بلوغ، ادغام مي‌شوند تا عملكرد بهتري را از خود به نمايش بگذارند.

محمودرضا خواجه‌نصيري، مديرعامل شركت تأمين سرمايه تمدن و مدير صندوق جسورانه توسعه فناوري آرماني گفت كه ادغام دو استارتاپ نت‌برگ و تخفيفان پس از سه مرتبه مذاكره‌ انجام شد و درنهايت به نتيجه رسيد. سه عامل جسارت، نيروي جوان و نگاه به آينده در هر دو تيم وجود داشت كه آن‌ها را به اين مقصد رساند؛ اما طي اين مسير، بارها چالشي وجود داشت كه مانع ادغام مي‌شد و آن، عدم تمركز روي توسعه و نداشتن اهداف مشترك بود. اتفاقي كه درنهايت باعث تغيير نگرش دو طرف شد، مشاهده‌ي اعداد و ارقام محاسبه‌شده بود كه جنس متفاوت شيوه‌ي كاري اين دو استارتاپ باهم را نشان مي‌داد.

محمدرضا صادقيان، مديرعامل پيشين نت‌برگ كه اكنون عضو هيئت مديره‌ي تخفيفان است، اذعان كرد:

اكنون و با از بين رفتن رقابت شديد، اين امكان به‌وجود آمده تا به توسعه فكر كنيم؛ هزينه‌هاي موازي ما كاهش پيدا خواهد كرد و مي‌توانيم روي خلق ارزش تمركز كنيم. هزينه‌هاي مربوط‌به تبليغات و نيروي انساني ما هم كاهش چشمگيري پيدا مي‌كند و اين منجر به ارائه‌ي سرويس بهتر به مشتري مي‌شود.

وي اشاره كرد كه تصميم جدي براي ادغام آنجا شكل گرفت كه تمركز اصلي دو استارتاپ بر شيوه‌هاي جنگيدن باهم بود اما اكنون مي‌توان روي خلق ارزش تمركز كرد.

مرجع متخصصين ايران تخفيفان نت برگ
مرجع متخصصين ايران تخفيفان نت برگ
مرجع متخصصين ايران تخفيفان نت برگ
مرجع متخصصين ايران تخفيفان نت برگ

صادقيان درارتباط‌با شبهه‌ي ايجادشدن انحصار پس از اين ادغام به خبرنگار اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران گفت:

قصد ما از ادغام، تمركز روي توسعه‌ي برند خودمان بود، نه اينكه به سمت انحصار برويم. در اين سال‌ها رقابت مانع از اين شده بود كه به‌طور دقيق به توسعه فكر كنيم. از آن گذشته، سهم نت‌برگ و تخفيفان از بازار تخفيف گروهي زير ۱۰ درصد است؛ با اين ادغام اكنون مي‌توانيم به جنگ رقابت پيشين برويم و وارد حوزه‌هاي جديد تخفيف و شهرهاي جديد شويم. اكنون در شهرستان‌ها سايت‌هاي تخفيف بسيار خوبي مانند شيراز تخفيف و يزد تخفيف وجود دارد كه ما در آنجا نفوذ زيادي نداريم.

نت‌برگ و تخفيفان، هر دو، فعاليت خود را در سال ۹۰ و با فاصله يك ماه از يكديگر شروع كردند و درنهايت به رشد ۳۰۰ درصدي رسيدند. آن‌ها كار خود را سال ۹۵ به استان‌هاي ديگر گسترش دادند. در سال ۹۶ تخفيفان روي گردشگري و نت‌برگ روي فروش محصولات به شركت‌هاي ديگر (B2B) تمركز كردند. استفاده از كدهاي تخفيف در سال ۹۷ شروع شد و در سال ۹۸ به دليل تغييرات سازماني، سرويس كش بك با عنوان «پول تو» در تخفيفان آغاز به كار كرد كه جزئيات آن به‌زودي اعلام مي‌شود.

در اين نشست اشاره شد كه تخفيفان براي ورود به بورس در سال آينده برنامه‌هايي دارد.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات