Anymal؛ ربات چهارپايي كه مي‌تواند درب را باز كند

يك‌شنبه ۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
به‌جز اسپات ميني، ربات چهارپاي پيشرفته‌ي بوستون دايناميكس، ربات چهارپاي Anymal نيز مي‌تواند درب را باز كند.
تبليغات

آبان‌ماه سال گذشته، بوستون دايناميكس ربات چهارپاي پيشرفته اسپات ميني را رونمايي كرد. اسپات‌ميني، تنها ربات چهارپايي نيست كه مي‌تواند درب را باز كند، ربات جديد Anymal نيز مي‌تواند دستگيره درب را بچرخاند و در نهايت آن را باز كند.

آزمايشگاه سيستم‌هاي رباتيك در انستيتو تكنولوژي فدرال زوريخ (ETH Zurich) سوئيس، پيشرفت‌هاي خوبي در توسعه‌ي ربات چهارپا داشته‌ است. ربات چهارپاي Anymal با استفاده از بازوهاي مكانيكي خود مي‌تواند دستگيره‌ي درب را بچرخاند، بعد با فشار دادن به سمت جلو، آن را باز كند.

مرجع متخصصين ايران ربات بوستون دايناميكس

ويدئويي از روش باز كردن درب توسط آنيمال به‌اشتراك گذاشته شده است كه نشان مي‌دهد آنيمال از بازوهاي مفصلي خود براي گرفتن دستگيره درب كمك مي‌گيرد، سپس درب را به جلو هل مي‌دهد و در نهايت آن را باز مي‌كند. اگر فردي آنيمال را بكشد، ربات شكايتي نمي‌كند و كار خودش را كامل انجام مي‌دهد.

شايد برايتان اين سوال پيش بيايد كه ممكن است آنيمال در آينده بتواند چه كارهايي را به‌انجام برساند؟ آنيمال مي‌تواند درب را باز كند، زباله‌ها را بيرون ببرد و در سطل زباله بگذارد. همچنين مي‌تواند در حالتي كه يك ليوان آب را با بازوي مكانيكي خود نگهداشته است، حركت كند و حتي يك قطره آب هم زمين نريزد. به‌علاوه، آنيمال مي‌تواند براي بلندكردن جعبه‌ها به صاحب خود كمك كند؛ جعبه‌ها را بلند كند و سپس آنها را جابه‌جا كند.

آزمايشگاه سيستم‌هاي رباتيك در ويدئويي توانمندي‌هاي آنيمال را به‌نمايش گذاشته‌ است. سيستمي كه آنيمال با كمك آن مي‌تواند چنين كارهايي را به‌انجام برساند، سيستم ALMA نام دارد كه حروف ابتدايي در Articulated Locomotion and Manipulation است.

مرجع متخصصين ايران ربات بوستون دايناميكس

 آزمايشگاه سيستم‌هاي رباتيك معتقد است:

گشتاور و قابليت كنترل‌پذيري سيستم، چنين امكاني را در اختيار اين ربات قرار مي‌دهد، و باعث مي‌شود كه ربات بتواند كاملا طبيعي و راحت كار كند.

Anybotics، يكي از زيرمجموعه‌هاي همكار آزمايشگاه سيستم‌هاي رباتيك، در تلاش است تا Anymal را براي استفاده در بازرسي‌هاي صنعتي، نقشه‌برداري، نظارت، موقعيت‌هايي كه نياز به واكنش‌دادن سريع دارد و حتي به‌عنوان رباتي سرگرم‌كننده در دسترس قرار دهد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات