شناسايي اولين بيمار مبتلا به كرونا در ميان متخصصان آمريكايي آمازون

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
اولين بيمار مبتلا به ويروس كرونا در بين متخصصان آمازون در سياتل تأييد شد. اين شركت در رايانامهي به متخصصان خود، شناسايي اولين مورد مبتلا را تأييد كرد.
تبليغات

ويروس كرونا به‌مرور به بحراني جدي در ايالات متحده تبديل مي‌شود. پس از شناسايي اولين موارد ابتلا در اين كشور، اكنون غول‌هاي فناوري كه نقش مهمي در اقتصاد دارند، به‌مرور خطر و تهديد ويروس COVID-19 را حس مي‌كنند. پس از لغو كنفرانس‌هاي متعدد و مهم دنياي فناوري، اكنون نوبت به نفوذ ويروس به داخل شركت‌ها رسيده است. آمازون، غول دنياي تجارت الكترونيك از شناسايي اولين مورد مبتلا در بين متخصصان خود در سياتل خبر داد.

كارمند مبتلا به ويروس كرونا در آمازون، ۲۵ فوريه يعني حدود هشت روز پيش به‌خاطر بيماري محل كار خود را ترك كرد. آمازون روز سه‌شنبه‌ي هفته‌ي جاري، از تأييد ابتلاي او به COVID-19 خبر داد. شركت به تمامي همكاران و افرادي كه در تماس مستقيم با متخصص مبتلا بودند، اطلاع‌رساني كرده است. او در دفتر South Lake Union آمازون در سياتل مشغول به كار بود.

قبلا ابتلاي دو متخصص آمازون در ايتاليا به ويروس كرونا تأييد شده بود. شركت پيش از اين اعلام كرده بود كه تمامي سفرهاي غيرضروري سازمان و همچنين تورهاي بازديد از انبارها را لغو مي‌كند. به‌علاوه، مصاحبه‌هاي استخدامي نيز از زمان شيوع ويروس كرونا به‌صورت مجازي برگزار مي‌شوند.

سياتل، مركز فعاليت آمازون، اولين و بزرگ‌ترين همه‌گيري ويروس كرونا را در ايالات متحده تجربه كرد. آمار سازمان سلامت محلي مي‌‌‌گويد تاكنون ۲۱ نفر مبتلا و هشت نفر فوتي در منطقه‌ي بزرگ‌تر King Country گزارش شده‌اند كه تعدادي از آن‌ها نيز ساكن خانه‌ي سالمندان بوده‌اند. آتش‌نشان‌ها و مسئولان حمل‌ونقل كه افراد مشكوك و بيماران مبتلا را به مراكز درماني منتقل مي‌كنند،‌ از ديگر افراد مشكوك به ابتلا به ويروس كرونا در سياتل بوده‌اند كه اكنون در قرنطينه به سر مي‌‌برند. برخي مدارس محلي براي انجام عمليات ضدعفوني تعطيل شده‌اند و موجودي مواد ضدعفوني‌ كننده‌ي دست و ماسك‌هاي تنفسي در فروشگاه‌هاي محلي نيز به اتمام رسيده است.

مقام‌هاي آمريكايي ادعا مي‌كنند احتمالا صدها نفر مبتلا به ويروس كرونا جديد در ايالت واشنگتن هستند كه تاكنون شناسايي و گزارش نشده‌اند. گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه مقام‌هاي كينگ كانتري تصميم به خريد يك مسافرخانه دارند تا به‌عنوان مركز ايزوله‌ي نگه‌داري از بيماران احتمالي مبتلا به كرونا استفاده شود.

تاكنون بيش از ۹۲ هزار مورد ابتلا به ويروس كرونا جديد در جهان گزارش شده و آمار مرگ‌ومير نيز به ۳،۱۶۱ نفر رسيده است. سازمان‌هاي جهاني هشدار مي‌دهند كه با ادامه‌ي شيوع ويروس COVID-19، تأثير آن بر اقتصاد جهاني بيشتر خواهد شد. ويروس كرونا علائم بيماري شبيه به آنفولانزا دارد و در اكثر افراد تنها به يك بيماري ساده منجر مي‌شود، درحاليكه خطر اين ويروس براي افراد مسن و افرادي با بيماري زمينه‌اي يا سيستم ضعيف ايمني، بسيار بيشتر خواهد بود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات