با استفاده از سرويس‌هاي الكترونيك، نياز به خروج از خانه را كاهش دهيد

يك‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۰
مطالعه 6 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در روزهايي كه همه‌ي مردم به ماندن در خانه و حذف سفرهاي درون‌شهري غيرضروري توصيه مي‌شوند، ابزارهاي الكترونيك بسياري از نيازها را برطرف مي‌كنند.
تبليغات

اين روزها، اخبار ويروس كرونا و نگراني از ابتلا به آن تقريبا بر زندگي همه‌ي مردم تأثير گذاشته است. كشورهاي متعددي در سرتاسر جهان با بحران همه‌گيري جديد دست‌وپنجه نرم مي‌كنند و آمار مبتلايان و مرگ‌ومير نيز هنوز روند صعودي دارد. اغلب متخصص كارشناسان سلامت توصيه مي‌كنند در وضعيت كنوني، علاوه‌بر خودداري از مسافرت بين‌شهري، تا حد امكان از سفرهاي درون‌شهري غيرضروري هم خودداري كنيم. دراين‌ميان، استفاده از ابزارها و سرويس‌هاي الكترونيك مي‌تواند بسياري از نيازهاي روزمره را برطرف كند و نياز به خروج از خانه را كاهش دهد.

در روزهاي شيوع بحران كرونا، بسياري از متخصصان به دوركاري و انجام وظايف در خانه مجبور شده‌اند. در مطلبي مجزا، ابزارهاي متخصصدي اين بخش از جامعه را معرفي كرديم كه به افزايش بهره‌وري در روزهاي دوركاري كمك مي‌كنند. وضعيت قرنطينه‌ي كنوني به افزايش ساعت‌هاي فراغت مردم هم منجر شده است كه در مطلبي ديگر راهكارهايي براي بهره‌برداري هرچه‌بهتر از اينترنت در اين ايام را شرح داديم. در اين مطلب اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران، قصد داريم ابزارهايي را معرفي كنيم كه نيازهاي روزمره‌ي مردم را برطرف مي‌كنند و شايد موجب كاهش سفرهاي غيرضروري شوند.

خدمات مالي و اعتباري

تقريبا تمامي بانك‌هاي موجود در كشور سرويس‌هاي بانك‌داري اينترنتي و موبايل‌بانك را براي مشتريان خود ارائه مي‌كنند. امروزه، اكثر مشتريان از خدمات غيرحضوري بهره مي‌برند و با وجود دشواري‌هاي اخير در فعال‌سازي و استفاده از رمز دوم پويا، آمار بهره‌مندي از سرويس‌هاي غيرحضوري بانك‌ها درخورتوجه به‌انديشه متخصصين مي‌رسد. اگر تاكنون در سرويس‌هاي غيرحضوري بانك خود ثبت‌نام نكرده‌ايد، پيشنهاد مي‌كنيم با مراجعه به وب‌سايت بانك، مراحل فعال‌سازي را مطالعه كنيد. البته فعال‌سازي‌هاي اوليه عموما به مراجعه‌ي حضوري نياز دارند كه پيشنهاد مي‌شود با رعايت تمامي موارد حفاظت و پيشگيري، براي مراجعه‌ي حضوري اقدام كنيد.

مرجع متخصصين ايران bank card

استارتاپ‌هاي فين‌تك در سال‌هاي اخير رشد چشمگيري در كشور كرده‌اند. اين شركت‌هاي نوپا عموما خدمات بانكي را به‌صورت تجميعي در اپليكيشن‌هايشان ارائه مي‌كنند كه سهم عمده‌اي از نيازهاي روزمره‌ي مالي و اعتباري مشتريان را پوشش مي‌دهد. از سرويس‌هاي مشهور خدمات تجميعي مالي مي‌توان به آپ، هفت‌هشتاد، ۷۲۴، تاپ و ايوا اشاره كرد. اين سرويس‌ها انواع خدمات همچون انتقال وجه، پرداخت قبوض، خريد شارژ و حتي خريد بليت را به متخصصان ارائه مي‌كنند. اپليكيشن اندرويد اين سرويس‌ها به‌راحتي دردسترس متخصصان قرار دارد و براي متخصصان iOS نيز عموما نسخه‌هاي PWA ازطريق وب‌سايت اصلي ارائه مي‌شود.

تمديد سرويس‌هاي بيمه از نيازهاي ديگر مرسوم مردم است كه به مراجعه‌ي حضوري نياز دارد. البته استارتاپ‌هاي خدمات بيمه هم در ايران فعال هستند و با بهره‌گيري از خدمات غيرحضوري آن‌ها، مي‌توان برخي از نيازهاي مراجعه‌ي حضوري را برطرف كرد. از سرويس‌هاي الكترونيك بيمه مي‌توان بيميتو و بيمه‌بازار و بيميلاين را نام برد. سرويس‌هاي مذكور اغلب تمامي خدمات تمديدي بيمه‌ي خودرو و موارد مشابه همچون بيمه‌ي درمان تكميلي را ارائه مي‌كنند. متأسفانه براي بيمه‌هاي درماني پايه همچون تأمين اجتماعي هنوز سازوكار مناسبي به‌منظور تمديد غيرحضوري وجود ندارد. اگر شما راهكاري براي تمديد غيرحضوري هر بيمه‌ي درماني مي‌شناسيد، در بخش هم انديشي ها ما را مطلع كنيد.

خريد غيرحضوري

فروشگاه‌هاي الكترونيك چند سالي است كه به بازيگران اصلي اكوسيستم فناوري ايران تبديل شده‌اند. با وجود سهم اندك اين فروشگاه‌ها از رفتار خريد مردم، مي‌توان آينده‌ي روشني را براي سرويس‌هاي خريد غيرحضوري پيش‌بيني كرد. در وضعيت كنوني كه خروج از خانه براي خريد با نگراني از ابتلا به ويروس كرونا همراه مي‌شود، شايد بهتر باشد بارديگر گزينه‌ي خريد الكترونيك را براي انواع خريدهاي خود و حتي مايحتاج روزانه مطالعه كنيد.

مرجع متخصصين ايران online shopping

از ميان فروشگاه‌هاي الكترونيك قطعا ديجي‌كالا را براي خريد انواع محصولات مي‌شناسيد. بزرگ‌ترين فروشگاه الكترونيك ايران چند سال پيش سرويس بازارچه‌ي خود را هم راه‌اندازي كرد كه موجب افزايش تنوع محصولات در پلتفرم شد. از سرويس‌هاي ويژه‌ي ديجي‌كالا كه در اين روزها مي‌‌تواند نياز بسياري از مردم و خصوصا شهروندان تهراني را برطرف كند، مي‌توان سوپرماركت ديجي‌كالا را نام برد كه مايحتاج روزانه را با سرعت مناسب براي شهروندان تهراني فراهم مي‌كند.

امروزه، خريد اينترنتي مايحتاج روزانه به‌راحتي ممكن شده است

از سرويس‌هاي سوپرماركت الكترونيك ديگر مي‌توان به اسنپ‌ماركت، اوكالا، روكولند، بيار و تزول اشاره كرد. البته بسياري از شهرهاي بزرگ ايران هم ميزبان استارتاپ‌هاي محلي هستند كه خدمات سوپرماركتي را با كيفيت مناسبي به شهروندان ارائه مي‌كنند. از ميان مهم‌ترين‌ها مي‌توان به عموسبزي‌فروش در اصفهان، هايپرنو در مشهد، هايپرشيراز در شيراز و آيسان ماركت در تبريز اشاره كرد.

خريد پوشاك عيد يكي از نيازهاي خانواده‌هاي ايراني در روزهاي منتهي به سال نو محسوب مي‌شود. با اينكه هنوز خريد الكترونيك پوشاك آن‌طور كه بايد‌و‌شايد در فرهنگ خريد ايراني جاي ندارد، در وضعيت كنوني، امتحان‌كردن خريد اينترنتي در اين دسته شايد جرقه‌اي براي آشتي متخصصان باشد. فروشگاه‌هاي الكترونيك پوشاك متعددي در داخل كشور فعال هستند كه برخي از آن‌ها نيز خدمات مختص گروهي خاص را ارائه مي‌كنند. از فروشگاه‌هاي الكترونيك بزرگ مي‌توان به ديجي‌استايل، مديسه، شيكسون و باني‌مد اشاره كرد.

ورزش در خانه

ورزش و تفريحات ورزشي يكي از فعاليت‌هاي پرطرفدار محسوب مي‌شوند كه خصوصا در روزهاي منتهي به آخر سال، مشتريان خاص خود را دارند. در وضعيت كنوني، قطعا حضور در سالن‌هاي ورزشي پيشنهاد منطقي نيست و اغلب مراكز تفريحي و ورزشي نيز به‌دستور مقام‌هاي بهداشتي و درماني تعطيل شده‌اند. بااين‌حال، اينترنت و دنياي موبايل‌هاي هوشمند هميشه راهكاري براي متخصصان وفادار خود دارند.

مرجع متخصصين ايران ورزش

اپليكيشن‌هاي ورزش در خانه از سرويس‌هاي محبوب افرادي هستند كه امكان حضور در باشگاه‌هاي ورزشي را ندارند. اين اپليكيشن‌ها برنامه‌هاي متنوعي براي ورزش با كمترين امكانات در خانه ارائه مي‌كنند. برخي از آن‌ها نيز برنامه‌هاي تمريني با دستگاه و وزنه دارند كه براي متخصصان با امكانات خانگي بيشتر، جذاب و متخصصدي خواهد بود. از ميان سرويس‌هاي پرطرفدار اين دسته مي‌توان به اين اپليكيشن‌ها اشاره كرد:

بازي‌ ويدئويي و روميزي 

قطعا تفريح و سرگرمي از نيازهاي روزمره‌ي بسياري از مردم هستند؛ خصوصا تفريحاتي كه به‌صورت دسته‌جمعي باشند، لذت بيشتري دارند. در اين روزها كه امكان حضور در مراكز عمومي براي تفريحاتي همچون بازي‌هاي ويدئويي و روميزي فراهم نيست، مي‌توانيد بازي‌هاي الكترونيك چندنفره را در كنسول بازي يا كامپيوتر شخصي تجربه كنيد.

مرجع متخصصين ايران

با‌توجه‌به وضعيت خاص حال حاضر جهان و حضور تمامي اعضاي خانواده در منزل، بازي‌هاي روميزي و گروهي يكي از انتخاب‌هاي مناسب براي تفريح به‌شمار مي‌رود. دراين‌زمينه نيز انتخاب‌هاي زيادي پيش رو داريد كه مي‌توانيد با خريد الكترونيك آن‌ها، از تفريح دركنار اعضاي خانواده لذت ببريد. براي پيداكردن برترين بازي‌هاي روميزي در هر دسته نيز پيشنهادي بهتر از اخبار تخصصيجي نداريم.

تماشاي مستند و فيلم

مرجع متخصصين ايران Breaking Bad

در روزهاي خانه‌نشيني،‌ تماشاي فيلم و سريال مي‌تواند بخش عمده‌اي از اوقات فراغت شما را تأمين كند. درحال‌حاضر، سرويس‌هاي تماشاي فيلم متعددي در ايران دردسترس هستند كه محتواي ويدئويي را در دسته‌بندي‌هاي متنوع مناسب خانواده نمايش مي‌دهند. ازجمله سرويس‌هاي برتر در اين حوزه مي‌توان فيليمو و نماشا و فيلم‌نت را نام برد. به‌منظور انتخاب بهترين فيلم و سريال‌ها براي تماشا نيز پيشنهاد مي‌كنيم به بخش معرفي فيلم اخبار تخصصيجي مراجعه كنيد.

شما چه ابزارها و راهكارهايي براي كاهش سفرهاي غيرضروري درون‌شهري پيشنهاد مي‌كنيد؟

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات