فيسبوك: تا سال ۲۰۳۰ واقعيت افزوده جايگزين موبايل‌هاي هوشمند مي‌شود

يك‌شنبه ۱۵ دي ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
فيسبوك معتقد است آينده‌ي فناوري متعلق به هدست‌هاي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده است، نه كامپيوترهاي شخصي و تلفن‌هاي هوشمند.
تبليغات

مايكل آبراش، مدير بخش واقعيت افزوده فيسبوك، در گفت‌وگويي با وب‌سايت The Information پيش‌بيني‌هاي جالبي از آينده كرده است. او گفته است در آينده فناوري واقعيت مجازي (VR) جايگزين كامپيوتر دسكتاپ و عينك‌هاي واقعيت افزوده (AR) جايگزين موبايل هوشمند مي‌شود. 

مايكل آبراش فناوري‌هاي آينده را متفاوت از امروز مي‌داند و معتقد است نمايشگرهاي واقعيت مجازي نازك‌تر و طبيعي‌تر و عينك‌هاي واقعيت افزوده در آينده بسيار مدرن خواهد بود و با عينك‌هاي فعلي تفاوت خواهد داشت.

مرجع متخصصين ايران عينك واقعيت افزوده اپل / Apple AR Glasses

آبراش مي‌گويد براي موفقيت‌آميزبودن جايگزيني عينك‌هاي واقعيت افزوده با تلفن‌هاي هوشمند، وزن عينك‌ها بايد از ۷۰ گرم سنگين‌تر نباشد و حتي طراحي آن بايد به‌گونه‌اي باشد كه بيش از ۵۰۰ ميلي‌گرم وزن روي سر متخصص احساس نشود. به‌اعتقاد وي براي رسيدن به اين اهداف بايد حداقل تا سال ۲۰۳۰ صبر كنيم تا فناوري‌هاي واقعيت مجازي و واقعيت افزوده به‌حدي از پيشرفت برسند تا بتوانند در محيط‌هاي كاري و شخصي جايگزين ابزارهاي امروزي شود.

هرچند انديشه متخصصينات مايكل آبراش كمي رؤيايي و آرماني به‌انديشه متخصصين مي‌رسد، باتوجه‌به پيشرفت‌ها و سرمايه‌گذاري‌هاي شركت‌هاي صاحب‌نامي همچون فيسبوك روي فناوري واقعيت مجازي و واقعيت افزوده، مي‌توان اميدوار بود در آينده تغييرات و پيشرفت‌هاي بسياري اتفاق خواهد افتاد.

پيش‌بيني شما از آينده چيست؟ آيا در آينده عينك‌هاي واقعيت افزوده جايگزين موبايل‌هاي هوشمند مي‌شوند؟ انديشه متخصصينات خود را با ما و ديگر متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران به‌اشتراك بگذاريد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات