نكاتي براي جذب دنبال كنندگان در شبكه‌هاي اجتماعي از نگاه علم

جمعه ۱۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
مطالعه 13 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
در اين مقاله با ۶ نكته براي افزايش دنبال‌كنندگان‌ در شبكه‌هاي اجتماعي آشنا مي‌شويم. بر خلاف مقالات مشابه، نكات ذكرشده در اين مطلب بر اساس يافته‌هاي علمي انتخاب شده‌اند.
تبليغات

از ديد بسياري از افراد، توجه بيش از اندازه به تعداد دنبال‌كنندگان‌ در شبكه‌هاي اجتماعي نشانه‌ي پوچي و بيهوده‌گرايي افراد است. هرچند ممكن است تا حدي با ادعا موافق باشيم؛ اما احتمالا هركدام از ما در برهه‌اي از زمان، بيش از اندازه به تعداد دنبال‌كننده در شبكه‌هاي اجتماعي همچون توييتر، فيسبوك، اينستاگرام و لينكدين توجه داشته‌ايم. برخي از ما، گاهي اين سؤال را از خود مي‌پرسيم: آيا تعداد دنبال‌كنندگان‌ من در شبكه‌هاي اجتماعي خيلي كم نيست؟

اما هرچه توجه بيش از حد به تعداد دنبال‌كنندگان را بيهوده بدانيم، حقيقت اين است كه اين عدد تأثير به‌سزايي بر انتشار پيام‌هاي ما دارد؛ به هر ميزان كه دنبال‌كننده‌ي بيشتري داشته باشيم، پيام ما به گوش مخاطبان بيشتري خواهد رسيد. شايد بهترين توصيه براي جذب مخاطب، همين جمله‌ي كوتاه از لئو ويدريچ (يكي از مؤسسان پلتفرم بافر) باشد.

كيفيت يك نكته‌ي كليدي است. كميت را مي‌توان فراموش كرد.

هيچ كليد طلايي براي افزايش دنبال‌كنندگان وجود ندارد

وقتي شركت‌ها به مطالعه گزارش‌هاي مربوط به شبكه‌هاي اجتماعي مي‌پردازند؛ يكي از ارقامي كه به آن توجه مي‌شود، تعداد دنبال‌كنندگان است. در اين مطلب، به مطالعه نكته‌ها و راهكارهاي مفيد براي افزايش دنبال‌كنندگان در شبكه‌هاي اجتماعي مي‌پردازيم. برخلاف مطالبي كه در بيشر وب‌سايت‌ها پيدا مي‌كنيد، نكته‌هايي كه در اين مطلب ذكر شده‌اند، نه بر اساس تجربيات؛ بلكه بر اساس يافته‌هاي علمي تدوين شده‌اند.

مرجع متخصصين ايران شبكه‌هاي اجتماعي / Social Networks

۱۰ توصيه‌ي رايج براي جذب دنبال‌كننده

پيش از مطالعه نكته‌هاي علمي جهت افزايش دنبال‌كنندگان، به مطالعه نكته‌ها و راهكارهاي عمومي مي‌پردازيم كه توسط اكثر وب‌سايت‌ها و وبلاگ‌ها ارائه مي‌شوند. اين راهكارها الزاما برپايه‌ي يافته‌هاي علمي نيستند؛ اما شكي وجود ندارد كه مي‌توانند مفيد واقع شوند.

۱. ارسال محتوي مناسب

۲. نوشتن پيشينه‌ي شخصي (Bio) حرفه‌اي

۳. استفاده از هشتگ‌

۴. قرار دادن لوگوي شبكه‌هاي اجتماعي در وبلاگ‌

۵. تعامل با ديگران در شبكه‌هاي اجتماعي

۶. حصول اطمينان از قابل بازنشر بودن مطالب

۷. اشتراك‌گذاري مجدد مطالب ديگران

۸. ارتباط با افراد تأثيرگذار در شبكه‌هاي اجتماعي

۹. فعال ماندن در شبكه‌هاي اجتماعي

۱۰. دنبال كردن ديگر متخصصان

حقيقت اين است كه اين استراتژي‌ها امتحان خود را پس داده‌اند و بسيار مفيد هستند. اكثر توصيه‌هايي كه در ديگر وب‌سايت‌ها پيدا مي‌كنيد، در عمل اَشكالي از ۱۰ توصيه‌ي فوق‌ هستند. اما حقيقت اين است هيچ‌يك از اين توصيه‌ها به‌تنهايي نمي‌تواند موجب افزايش قابل توجه دنبال‌كنندگان شما شود؛ هيچ كليد طلايي براي افزايش دنبال‌كنندگان وجود ندارد. استراتژي‌هاي فوق تنها زماني نيروي ساده خواهند بود كه صبور و مصمم و در كارتان باثبات باشيد.

در عين حال، تحقيقات زيادي نيز انجام شده‌اند كه مي‌توانند مسير موففيت در شبكه‌هاي اجتماعي را به شما نشان دهند و موجب شوند تلاش‌هاي شما بيهوده نباشد. پس اگر به دنبال راهكارهاي علمي و قطعي براي افزايش دنبال‌كنندگان هستيد، در ادامه با اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران همراه باشيد.

مرجع متخصصين ايران توييتر

۱. از خودتان مي‌گوييد يا از جهان اطراف؟

اگر در شبكه‌هاي اجتماعي كمتر از خودتان مي‌گوييد، شانس شما براي جذب دنبال‌كننده دو برابر مي‌شود. پژوهش‌گران دانشگاه راتگرز دريافته‌اند كه تنها ۲۰ درصد از افراد فعال در شبكه‌هاي اجتماعي به گسترش اطلاعاتِ مفيد مي‌پردازند و ۸۰ درصد باقي‌مانده، بيشتر از خودشان حرف مي‌زنند. پژوهش‌گران براي افرادي كه در شبكه‌هاي اجتماعي بيشتر از خودشان مي‌گويند، از عبارت Meformer استفاده مي‌كنند و گروه ديگر، Informer ناميده مي‌شوند. اين محققان، با تحليل الگوي استفاده از توييتر و داده‌هاي مربوط به دنبال‌كنندگان، به اين نتيجه رسيده‌اند كه ميان افرادي كه به انتشار مطالب شخصي مي‌پردازند و آن‌هايي كه اطلاعات مفيد را به اشتراك مي‌گذارند، تفاوت فاحشي وجود دارد؛ تعداد دنبال‌كنندگان‌ گروه دوم دو برابر بيشتر از گروه اول است.

اما اگر علاقه‌مند هستيد بدانيد در كدام دسته قرار مي‌گيريد، بايد ببينيد پيام‌هاي ارسالي شما در شبكه‌هاي اجتماعي در چه دسته‌اي قرار مي‌گيرد. پژوهش‌گران، پيام‌هاي ارسال‌شده توسط متخصصان را به ۹ دسته‌ي اصلي تقسيم مي‌كنند. در جدول زير اين دسته‌ها را با مثال‌هاي مربوطه مشاهده مي‌كنيم.

رديف

نوع مطلب ارسالي

مثال

۱

اشتراك‌گذاري اطلاعات

ساخت بزرگ‌ترين تلسكوپ زميني دنيا

۲

تبليغات شخصي

از شما دعوت مي‌كنم مقاله‌ي جديد من را در اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران مطالعه كنيد.

۳

اظهار انديشه متخصصين و شكايت

اي‌كاش سال آينده خبري از ناچ در موبايل‌ها نباشد!

۴

صحبت‌ها و افكار متفرقه

دلم براي تهران تنگ شده است؛ اما بودن در شيراز را هم خيلي دوست دارم.

۵

من همين‌ حالا

همين حالا با دوستان در پيست اسكي

۶

سؤال از دنبال‌كنندگان

به انديشه متخصصين شما ويدئوي بعدي من بايد در رابطه با چه موضوعي باشد؟

۷

نشان دادن حضور

برگشتممممممم!

۸

روايت‌هاي شخصي

در قرعه‌كشي سالانه‌ي دستمال‌كاغذي «سمباده»، برنده‌ي يك دستگاه موتورگازي شدم.

۹

روايت‌هايي مربوط به ديگران

در جريان حادثه‌ي رانندگي، پاي دوست عزيزم علي‌رضا شكست.

بر اساس مطالعات صورت‌گرفته، ۵۳ درصد از پيام‌هاي به اشتراك گذاشته‌شده توسط informer-ها در گروه «اشتراك اطلاعات» قرار مي‌گيرد؛ در عين حال، ۴۸ درصد از پيام‌هاي ارسال‌شده توسط meformer-ها در دسته‌ي «من همين حالا» قرار مي‌گيرند. در نمودار زير، مي‌توانيد ميانگين پيام‌هاي ارسالي از هر گونه را براي دو گروه متخصصان (meformer-ها و informer-ها) مشاهده كنيد.

مرجع متخصصين ايران پيام ها در شبكه‌هاي اجتماعي / Social Media Updates

ميانگين چهار گونه از پيام‌هاي ارسالي در ميان دو گروه مختلف متخصصان

نتيجه‌گيري: بيشتر به اشتراك‌گذاري اطلاعات مفيد بپردازيد تا در گروه informer-ها قرار بگيريد.

۲. از خود به‌عنوان يك منبع مؤثق ياد كنيد

افرادي كه از خود با عناويني همچون «مدرس»، «نويسنده» و «متخصص» ياد مي‌كنند، دنبال‌كنندگان‌ بيشتري دارند. روي پوارچيك ايده‌ي جالبي درباره‌ي رشد دنبال‌كنندگان دارد. پوارچيك از ايده‌ي خود با عنوان «عظمت توييتري» ياد مي‌كند؛ ايده‌ي كلي پوارچيك به اين شكل است: سريع‌ترين راه براي جذب دنبال‌كنندگان‌ اين است كه دونالد ترامپ، سلنا گومز يا ايلان ماسك باشيد.

اما اين سه نفر چه نقطه‌ي مشتركي دارند؟ شهرت. علاوه بر شهرت، به انجام رساندن امور، خلق آثار و رهبري نيز از جمله ويژگي‌هاي اين افراد هستند؛ «خلق كردن» اصلي‌ترين ويژگي است كه چنين افرادي را از ديگران جدا مي‌كند. پوارچيك هرمي طراحي كرده است كه آن را «هرم عظمت توييتري» مي‌نامد؛ هرچند با تغييراتي، اين هرم براي ديگر شبكه‌هاي اجتماعي نيز قابل استفاده است.

مرجع متخصصين ايران هرم عظمت توييتري / Pyramid of Twitter Greatness

هرم عظمت توييتري

 اما ايده‌ي پوارچيك صرفا يك ادعاي پوچ نيست و داده‌هايي وجود دارد كه اين ايده را مورد تأييد قرار مي‌دهد. دن زارلا از شركت توسعه و بازاريابي نرم‌افزار Hubspot به تحقيق در مورد اين سؤال پرداختهاست كه آيا نام بردن از خود با عنوان يك منبع مؤثق، موجب افزايش دنبال‌كنندگان در توييتر خواهد شد يا خير؟ بر اساس يافته‌هاي وي، متخصصانِ خودساخته به‌طور متوسط ۱۰۰ دنبال‌كننده بيش از ديگر افراد دارند. عبارت‌هاي مختلفي وجود دارند كه نشان مي‌دهند شما يك منبع مؤثق هستيد؛ در نمودار زير برخي از اين عبارت‌ها و ميزان اثرگذاري آن‌ها بر تعداد دنبال‌كنندگان را مشاهده مي‌كنيد.

مرجع متخصصين ايران عبارات موثر در شبكه‌هاي اجتماعي / Authoritative Terms in Social Media

عبارات مؤثر بر جذب مخاطب در شبكه‌هاي اجتماعي

نتيجه‌گيري: يك سازنده و يك رهبر فوق‌العاده در حوزه‌ي كاري خود باشيد. در عين حال، اين مسئله را در بخش اطلاعات شخصي خود در شبكه‌هاي اجتماعي ذكر كنيد؛ عبارت‌هايي مانند نويسنده، متخصص، مؤسس و مقام رسمي مي‌توانند ابزاري مفيد براي افزايش دنبال‌كنندگان شما باشند.

۳. از انتشار انفجاري پيام‌ها پرهيز كنيد

حال بياييد به مسئله‌ي جذب متخصصان از زاويه‌ي ديگري نگاه كنيم؛ حقيقت اين است كه يكي از نكات كليدي براي داشتن تعداد زيادي دنبال‌كننده، حفظ دنبال‌كنندگان فعلي است. پژوهش‌گران كره‌اي مطالعه‌ي جالبي براي پاسخ به اين سؤال انجام داده‌اند كه «چرا دنبال‌كنندگان خود را در شبكه‌هاي اجتماعي از دست مي‌دهيم؟». اين محققان، يك ميليون و دويست حساب متخصصي توييتر و پيام‌ها و هم انديشي ها ارسال‌شده توسط اين حساب‌ها را به مدت ۵۱ روز مورد مطالعه قرار داده‌اند. به كمك تحليل‌هاي عددي و مصاحبه‌هاي انجام‌شده با متخصصان، محققان به اين نتيجه رسيده‌اند كه سه عامل زير نقش اساسي در از دست دادن دنبال‌كنندگان بازي مي‌كنند.

  • ارسال پست‌هاي متعدد در بازه‌هاي زماني كوتاه
  • ارسال مطالبي كه جذاب نيستند
  • اشتراك‌گذاري جزئيات بي‌ارزش از زندگي شخصي

مصاحبه‌هاي انجام‌شده با متخصصان، منجر به شكل‌گيري عبارت‌ «انتشار انفجاري پيام‌ها» شد؛ ارسال مطالب متعدد در زماني بسيار كوتاه. بيش از نيمي از افراد شركت‌كننده در مصاحبه‌ها به اين مسئله اشاره كرده‌اند كه به واسطه‌ي انتشار انفجاري پيام‌ها، دنبال كردن اشخاص در شبكه‌هاي اجتماعي را خاتمه داده‌اند.

اما عوامل ديگري نيز منجر به از دست دادن دنبال‌كنندگان مي‌شوند. در جدول زير، انواع مطالب غيرجذاب و دليل دنبال نكردن افراد بر اساس هرنوع مطلب ارسالي مشخص شده‌ است. در كنار هر دليل، عددي ذكر شده كه نشان مي‌دهد چه تعداد از متخصصان به آن دليل دست از دنبال كردن افراد كشيده‌اند. اين داده‌ها از ۷۳ شركت‌كننده در مصاحبه‌هاي انجام‌شده توسط پژوهش‌گران كره‌اي جمع‌آوري شده است.

نوع مطلب يا اشكال

دليل دنبال نكردن / تعداد متخصصان

مطالب خسته‌كننده

انتشار انفجاري / ۱۰

جذاب نبودن / ۴

جزئيات خسته‌كننده‌ي زندگي شخصي

انتشار انفجاري / ۶

خسته كننده بودن / ۵

مطالب سياسي

انديشه متخصصينات‌هاي مخالف / ۳

انتشار انفجاري / ۲

هم انديشي ها تندروانه / ۲

سياسي بودن مطلب / ۱

مطالب فاقد شخصيت

فاقد شخصيت بودن مطلب / ۴

تبليغات

بي‌علاقه‌گي نسبت به تبليغات / ۴

مطالبي كه به‌طور خودكار توليد شده‌اند

انتشار انفجاري / ۴

انديشه متخصصينات‌هاي مخالف

سياسي بودن انديشه متخصصينات‌ها / ۲

متفاوت بودن انديشه متخصصينات‌ها / ۱

انتشار انفجاري / ۱

مكالمه‌هاي شخصي

بي‌علاقه‌گي به مكالمه‌هاي شخصي ديگران / ۱

انتشار انفجاري / ۱

گله و شكايت

بي‌علاقه‌گي به شكايات / ۱

انتشار انفجاري / ۱

مطالبي با زبان عاميانه

استفاده از زبان عاميانه / ۱

اكانت‌هاي غير فعال

عدم فعاليت مالك اكانت / ۱

تبليغ شخصي

بي‌علاقه‌گي به تبليغ شخصي ديگران / ۱

عدم تسلط به زبان

عدم تسلط به زبان استفاده شده / ۱

اگر اعداد مربوط به انتشار انفجاري را با هم جمع كنيد، به عدد ۳۹ مي‌رسيد؛ به‌عبارت ديگر، از ميان ۷۳ شركت‌كننده‌ي تحقيق، ۳۹ نفر از آن‌ها انتشار انفجاري پيام‌ها را به‌عنوان دليل اصلي دنبال نكردن ديگران مطرح كرده‌اند. از اين اعداد و ارقام مي‌توان نتيجه‌ گرفت كه حتي اگر بدترين مطالب را در شبكه‌هاي اجتماعي ارسال مي‌كنيد، با انتشار انفجاري آن‌ها، شانس از دست دادن دنبال‌كنندگان‌ بيشتر خواهد شد.

نتيجه‌گيري: براي داشتن دنبال‌كنندگان بيشتر، پيش از هرچيز تلاش كنيد دنبال‌كنندگان فعلي خود را از دست ندهيد. براي انتشار پست‌هاي خود از ابزارهايي استفاده كنيد كه مطالب را به‌صورت زمان‌بندي‌شده ارسال مي‌كنند. از انتشار محتواي سياسي، موضوعات بيهوده و مطالبي كه فاقد شخصيت هستند، خودداري كنيد.

مرجع متخصصين ايران social media

۴. به مخاطبان خود چيزي بدهيد كه انتظار دارند

يكي از حقايق جالب در مورد مخاطبان شبكه‌هاي اجتماعي اين است كه ۵۲ درصد آن‌ها خواستار پيشنهادهاي ويژه هستند. پس اگر برندي داريد كه نيازمند افزايش مخاطبان خود در شبكه‌هاي اجتماعي است، بد نيست دست به ارائه‌ي پيشنهادهاي ويژه بزنيد. مؤسسه‌ي تحقيقاتي Nielsen مطالعه‌اي روي متخصصان توييتر در بريتانيا به انجام رسانده است؛ موضوع اين پژوهش، كشف ‍۱۰ دليل برتر براي دنبال كردن برندها در شبكه‌هاي اجتماعي بود. سه يافته‌ي جالب اين تحقيق بدين شرح است:

  • ۵۵ درصد متخصصان صرفا به دليل علاقه به برندها، آن‌ها را در شبكه‌هاي اجتماعي دنبال مي‌كنند.
  • ۵۲ درصد متخصصان به دنبال پيشنهادات ويژه‌ي ارائه‌شده توسط برندها در شبكه‌هاي اجتماعي هستند.
  • ۵۱ درصد متخصصان مي‌خواهند از اخبار مربوط به برندها مطلع شوند.

كاربران توييتر عاشق تخفيف و هداياي مجاني هستند

در ميان ۱۰ دليل اصلي براي دنبال كردن برندها در شبكه‌هاي اجتماعي، يكي از دلائل اصلي دريافت تخفيف بود. مواردي همچون پيشنهادات ويژه، آگهي‌هاي اختصاصي، هداياي مجاني و محتواي اختصاصي نيز از جمله ديگر موارد ذكرشده بودند. جالب‌تر اين‌كه در ميان ۱۰ دليل ذكرشده توسط متخصصان، ارسال محتواي جذاب و مفيد در رتبه‌ي هفتم قرار داشت. اين مسئله نشان مي‌دهد كه ارسال محتواي جذاب تنها رمز موفقيت در بازاريابي محتوا نيست.

در جدول زير مي‌توانيد ۱۰ دليل اصلي را براي دنبال كردن برندها در شبكه‌هاي اجتماعي مشاهده كنيد؛ اعداد ذكرشده در كنار هر مورد، نشان‌دهنده‌ي درصد انتخاب آن گزينه توسط متخصصان به‌عنوان دليلي براي دنبال كردن برندها در شبكه‌هاي اجتماعي هستند.

رتبه

گزينه

درصد انتخاب

۱

علاقه به برند

۵۵

۲

اطلاع از پيشنهادات ويژه و آگهي‌هاي اختصاصي

۵۲

۳

دنبال كردن اخبار مربوط به برند

۵۱

۴

آشنايي با محصولات و خدمات جديد

۴۴

۵

مشتري برند بودن

۳۸

۶

شركت در رقابت‌ها

۳۸

۷

ارسال محتواي جذاب و سرگرم كننده

۳۴

۸

دريافت هداياي مجاني

۳۳

۹

دسترسي به محتواي اختصاصي

۳۰

۱۰

ارائه‌ي بازخورد به برندها

۲۷

نتيجه‌گيري: متخصصان توييتر عاشق تخفيف و هداياي مجاني هستند و چنين پيشنهاداتي شانس برندها را براي جذب مخاطب در شبكه‌هاي اجتماعي افزايش مي‌دهند. اگر در كنار استراتژي توليد محتوا و برندسازي، با ارائه‌ي پيشنهادات ويژه نيز بتوانيد ارزش برند خود را افزايش دهيد، احتمالا شاهد افزايش شمار دنبال‌كنندگان‌ در شبكه‌هاي اجتماعي خواهيد بود.

مرجع متخصصين ايران followers

۵. فعاليت مداوم داشته باشيد

اگر مطالب بيشتري ارسال كنيد، دنبال‌كنندگان بيشتري خواهيد داشت. اين استراتژي براي اكثر ما به‌عنوان يك «دليل منطقي» قلمداد مي‌شود؛ اما جالب‌تر اين است كه يافته‌هاي عملي نيز آن را تأييد مي‌كنند. مؤسسه‌ي تحقيقاتي Beevolve كه به انجام‌ تحليل‌هايي در رابطه با شبكه‌هاي اجتماعي مي‌پردازد، ۳۶ ميليون حساب توييتر و ۲۸ ميليارد توييت را مورد مطالعه قرار داده و رابطه‌اي مستقيم ميان بسامد توييت‌ها و تعداد دنبال‌كنندگان پيدا كرده است. سه نكته‌ي اصلي در ميان يافته‌هاي اين مطالعه به شرح ذيل است:

  • كاربراني كه بين ۱ تا ۱۰۰۰ توييت ارسال كرده‌اند به‌طور ميانگين داراي ۵۱ تا ۱۰۰ دنبال‌كننده هستند.
  • كاربراني كه بيش از ۱۰ هزار توييت ارسال كرده‌اند به‌طور ميانگين داراي ۱۰۰۰ تا ۵۰۰۰ دنبال‌كننده هستند.
  • تخمين زده مي‌شود افرادي كه بيش از ‍۱۵ هزار توييت ارسال كنند مي‌توانند بين ۱۰۰۰۰۱ تا ۱ ميليون دنبال‌كننده داشته باشند.

نمودار زير نشان‌دهنده‌ي رابطه‌ي بين تعداد توييت‌ها و تعداد دنبال‌كنندگان است.

رابطه‌ي بين تعداد توييت‌ها و تعداد دنبال‌كنندگان

اما يكي از سؤال‌هاي مطرح‌شده در ارتباط با اكثر مطالعاتي كه به مطالعه روابط مي‌پردازند اين است: آيا رابطه‌ي عددي يافت‌شده نشان‌دهنده‌ي وجود يك رابطه‌ي علت و معلول است؟ به عبارت ديگر، آيا تضميني وجود دارد كه با ارسال ۱۰ هزار توييت، ۵ هزار دنبال‌كننده‌ي جديد پيدا كنيد؟ براي پاسخ به اين سؤال بهتر است نگاهي به سه مورد زير داشته باشيم.

توييت‌هاي بيشتر به معني فعاليت بيشتر است: به هر ميزان كه در شبكه‌هاي اجتماعي فعال‌تر باشيد، احتمال جذب دنبال‌كنندگان‌، شناختن افراد بيشتر و برقراري رابطه با آن‌ها بالاتر است.

توييت‌هاي بيشتر مترادف با تجربه‌ي بيشتر است: هرچقدر توييت‌هاي بيشتري ارسال كنيد، تجربه‌ي شما بيشتر مي‌شود و مي‌توانيد توييت‌هاي بهتري ارسال كنيد. تجربه‌ي بيشتر در ارسال توييت به شما كمك مي‌كند از قدرت آگاه كردنِ متخصصان برخوردار شويد؛ به زبان ساده‌تر، فرمول موفقيت در توييت كردن را خواهيد آموخت.

توييت‌هاي بيشتر به منزله‌ي مداومت بيشتر است: هرچقدر مدت بيشتري در شبكه‌هاي اجتماعي حضور داشته باشيد، موقعيت‌هاي بيشتري براي رشد تعداد دنبال‌كنندگان خود خواهيد داشت. ارسال ۱۰ هزار توييت در بازه‌اي يك‌ساله، به معني ارسال ۲۷ توييت در هر روز است؛ كسي كه در ارسال توييت‌هايش پايستگي نشان مي‌دهد، شايستگي جذب دنبال‌كنندگان بيشتر را دارد.

نتيجه‌گيري: ارسال مداوم مطالب در شبكه‌هاي اجتماعي يك استراتژي قابل اعتماد است. هرچقدر توييت‌هاي بيشتري ارسال كنيد تجربه و مهارت شما در اين كار بيشتر خواهد شد؛ متخصصان نيز متوجه اين مسئله خواهند شد و قدردان حضور مداوم شما در شبكه‌هاي اجتماعي خواهند بود.

۶. مثبت باشيد

ارسال مطالب مثبت‌گرايانه موجب جذب متخصصان بيشتر خواهد شد. لحن و سبك صحبت شما بر جذب مخاطبان مؤثر خواهد بود. محققي به‌نام دن زارلا به تحقيق در مورد تأثير عواملي همچون نحوه‌ي مكالمه، ارجاعات شخصي، تصوير پروفايل (آواتار) و لحن گفتار بر تعداد متخصصان پرداخته است. يافته‌هاي او نشان مي‌دهد كه اظهارات منفي‌گرايانه موجب كاهش تعداد دنبال‌كنندگان خواهد شد.

مرجع متخصصين ايران مطالب منفي / Negative Updates

رابطه‌ي بين حجم مطالب منفي‌گرايانه و تعداد دنبال‌كنندگان

نتيجه‌گيري: شاد باشيد؛ سعي كنيد در نگاه دنبال‌كنندگان‌ به‌عنوان شخصي غمگين، خشن، عصبي، بدبين يا ناخوشايند ديده نشويد. متخصصان متوجه حالات روحي شما خواهند شد؛ آن‌ها به دنبال چهره‌هاي شاد و مثب‌گرا هستند، نه شخصي منفي‌گرا و اندوهگين.

راهكارهاي شما براي جذب مخاطبان بيشتر چيست؟

در اين مطلب به مطالعه‌ي شش استراتژي علمي براي افزايش تعداد دنبال‌كنندگان در شبكه‌هاي اجتماعي پرداخته‌ايم. اما كنجكاو هستيم بدانيم شما متخصصان اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران از چه راهكارهايي براي افزايش مخاطبان خود در شبكه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌كنيد. همچنين، علاقه‌منديم بدانيم داشتن مخاطبان بيشتر تا چه اندازه و به چه دلايلي براي شما مهم است. منتظر شنيدن هم انديشي ها شما هستيم.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات