يادگيري استريم بازي با استفاده از پلتفرم توييچ در كامپيوتر

سه‌شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۰
مطالعه 5 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
پلتفرم توييچ يكي از بهترين پلتفرم‌هاي دنيا براي استريم بازي و پخش الكترونيك محتوا و اشتراك‌گذاري مهارت‌هاي گيمينگ و گيم‌پلي متخصص با گيمرهاي سراسر دنيا است.
تبليغات

توييچ پلتفرمي بسيار محبوب براي استريم بازي يا پخش الكترونيك بازي در سراسر جهان است. از مزاياي توييچ سهولت استفاده از آن و امكان ايجاد تعامل مناسب ميان گيمر و مخاطب و قابليت استفاده از آن در پلتفرم‌هاي مختلف اشاره كرد.

توييچ پلتفرمي محبوب براي استريم بازي است

گيمرهاي كامپيوتر و ايكس‌باكس وان و پلي استيشن ۴ مي‌توانند از توييچ براي استريم‌كردن گيم‌پلي خود استفاده كنند و مخاطبان آن‌ها نيز مي‌توانند با استفاده دستگاه‌هاي مختلف، يعني كامپيوتر، كنسول‌هاي بازي، موبايل‌هاي هوشمند و تبلت‌ها، از تماشاي محتواي اين پلتفرم لذت ببرند.

دو كنسول ايكس‌باكس وان و پلي استيشن ۴ ابزاري براي استريم‌كردن گيم‌‌‌پلي در توييچ دارند و براي استفاده از آن در اين دو پلتفرم، به نصب هيچ نرم‌افزاري نيازي نيست؛ اما استفاده از اين پلتفرم در كامپيوتر ويندوز به نصب چند نرم‌افزار احتياج دارد. درادامه، شما را براي استريم‌كردن محتوا در توييچ با كامپيوتر راهنمايي مي‌كنيم.

ايجاد حساب‌‌كاربري در توييچ

مرجع متخصصين ايران استريم بازي در توييچ/ game stream on twich

براي ايجاد حساب‌ متخصصي رايگان در توييچ، پس از ورود به وب‌سايت Twich.TV، روي گزينه Sign up در سمت راست بالاي صفحه بايد كليك و پس از ارائه‌ي اطلاعات درخواست‌شده، نام متخصصي خود را نيز مشخص كنيد تا متخصصان پلتفرم بتوانند شما را به‌راحتي پيدا كنند. درضمن ايجاد حساب‌‌ متخصصي با استفاده از حساب‌ متخصصي فيسبوك نيز ممكن است.

دانلود نرم‌افزارهاي لازم براي استريم بازي

گام دوم استفاده از توييچ، دانلود و نصب نرم‌افزارهاي لازم براي ضبط گيم‌پلي و پخش آن در پلتفرم است. چندين نرم‌افزار براي اين كار وجود دارد؛ اما توصيه مي‌شود از اپليكيشن Open Broadcaster Software يا OSB استفاده كنيد. اين نرم‌افزار متن‌باز ويژگي‌هاي بسياري خوبي دارد كه استفاده از آن‌ها كاملاً رايگان است.

براي استريم بازي در توييچ از اپليكيشن OBS استفاده كنيد

پس از نصب و اجراي OBS و اجراي ويزارد پيكربندي خودكار (Auto Configuration)، به‌منظور انجام تنظيمات لازم مراحل مختلف را دنبال كنيد. نخستين كار مشخص‌كردن رزولوشن است. معمولاً بيشتر متخصصان ترجيح مي‌دهند محتوا را با كيفيت Full HD و رزولوشن 1080p تماشا كنند؛ اما استريم‌كردن گيم‌پلي با اين رزولوشن نيازمند اينترنتي با پهناي باند و سرعت زياد است. در‌صورتي‌كه اينترنت پرسرعت نداريد، رزولوشن پايين‌تري بايد انتخاب كنيد.

در پنجره‌ي بعدي، بايد پلتفرم مدانديشه متخصصين خود، يعني سرويس توييچ را انتخاب كنيد. پس از انتخاب اين سرويس، در بخش Stream Key روي گزينه‌ي Link كليك كنيد.

با انجام اين كار، داشبورد توييچ بازمي‌شود و در بالاي صفحه، كدي با عنوان Primary Stream Key نمايش داده مي‌شود كه با انتخاب گزينه Copy، بايد آن را كپي كنيد و آن را در كادر متني مرتبط در اپليكيشن OBS پيست كنيد كه با همين عنوان مشخص شده است. سپس با انتخاب گزينه‌‌ي Next، اپليكيشن به حساب‌ متخصصي توييچ متصل مي‌شود.

در مرحله‌ي بعدي، اپليكيشن براساس تنظيمات توييچ، سرعت اينترنت خود را به‌صورت خودكار پيكربندي مي‌كند و درنهايت، براي تكميل پيكربندي روي گزينه‌ي Apply Settings كليك كنيد.

مرجع متخصصين ايران استريم بازي در توييچ/ game stream on twich

افزودن بازي

در مرحله‌ي بعدي، بايد بازي را به توييچ اضافه كنيد و براي ادامه‌ي كار، دوباره به OBS سوييچ كنيد. براي بارگذاري بازي در سرويس، بايد دكمه‌هاي Alt+Tab را بزنيد. سپس، در صفحه‌ي بازشده روي علامت + در زير كلمه‌ي Source كليك كنيد. در گام بعدي، گزينه‌ي Game Capture را انتخاب و نامي براي آن تايپ كنيد و براي ثبت‌نام روي OK كليك كنيد.

در پنجره‌ي بعدي، تنظيمات پيش‌فرض را تغيير ندهيد و روي OK كليك كنيد. حالا، بايد بازي در پنجره‌ي پيش‌نمايش نرم‌افزار OBS نمايش داده شود كه فضاي زيادي از محيط آن را اشغال كرده است. اگر اين چنين نيست، ابتدا به بازي و سپس، به OBS سوييچ كنيد.

چنانچه رزولوشن بازي بيش از رزولوشن تنظيم‌شده در OBS باشد (مثلا 1440p)، تصوير بسيار بزرگ مي‌شود. براي رفع اين اشكال، يا بايد رزولوشن بازي را با رزولوشن پخش يكسان كنيد (مثلا 1080p) يا بايد مربع قرمز درون كادر را بكشيد تا اندازه‌ي تصوير تغيير كند.

مرجع متخصصين ايران استريم بازي در توييچ/ game stream on twich

اضافه‌كردن وب‌كم

بسياري از متخصصان توييچ تمايل دارند تصاوير وب‌كم خود را نيز با ديگران به‌اشتراك بگذارنند كه به شخصي‌سازي بيشتر محتوا كمك مي‌كند. براي افزودن وب‌كم به توييچ، چنانچه از وب‌كم اكسترنال استفاده مي‌كنيد، ابتدا از متصل‌بودن آن مطمئن شويد. سپس، در باكس Source روي علامت + كليك كنيد. براي افزودن وب‌كم، ابتدا روي گزينه‌ي Video Capture Device كليك كنيد و پس از انتخاب وب‌كم، روي گزينه‌ي OK كليك كنيد. پس از انجام اين كار، ازطريق وب‌كم مي‌توانيد اندازه‌ي ويدئو را تغيير يا آن را حركت دهيد.

در بخش ميكسر (Mixer) مي‌توانيد تمام تنظيمات صوتي مربوط به بازي و گجت‌‌هاي صوتي متصل به سيستم را ببينيد. در اين بخش مي‌توانيد علاوه بر تنظيم صداي بازي، صداي ميكروفون، ميكروفون‌ هدفون و... نيز وجود دارد. در صورتي كه قصد استفاده از ميكروفون اكسترنال يا هدفون گيمينگ را داريد، اين وسايل بايد در بخش «Mic/Aux» انتخاب شده باشند.

آغاز پخش محتوا

پس از انجام تمام تنظيمات صوتي و تصويري استريم‌كردن محتوا، روي گزينه‌ي Start Streaming كليك كنيد و به پلتفرم توييچ در مرورگرتان سوييچ كنيد. محتواي شما بايد بدون اشكال پخش شود. پس از اجراي بازي، تمام بازديدكنندگان پروفايل شما مي‌توانند از تماشاي گيم‌پلي شما لذت ببرند. براي پايان پخش، تنها كافي است گزينه‌ي Stop Streaming را انتخاب كنيد.

شايان ذكر است اين مطلب، فقط يادگيري پايه‌ي نحوه‌ي استريم‌كردن از كامپيوتر روي پلتفرم توييچ است و براي اينكه در اين زمينه حرفه‌اي‌تر عمل و مخاظبان زيادي جذب كنيد، بايد تنظيمات OBS و داشبورد توييچ را تغيير دهيد. درضمن امكان نمايش پيام هنگام الكترونيك‌نبودن نيز وجود دارد. توصيه مي‌شود در هنگام نمايش اين پيام، زمان الكترونيك‌شدن و آغاز استريم مجدد خود را اعلام كنيد.

استريم بازي در سرويس آپارات

جالب است بدانيد از سرويس آپارات نيز مي‌توان براي استريم‌كردن بازي استفاده كرد. براي استريم‌كردن بازي در آپارات نيز، مي‌توان از نرم‌افزار OSB استفاده كرد. براي انجام اين كار، ابتدا گزينه‌ي Stream را انتخاب كنيد و گزينه‌ي Stream Type را روي حالت Custom Streaming Server قرار دهيد.

از آپارات نيز مي‌توان براي استريم بازي استفاده كرد

در مرحله‌ي بعد، وارد وب‌سايت آپارات شويد و به قسمت پخش زنده مراجعه كنيد. در اين بخش، URL و Stream Key مربوط به بازي خود را پيدا كنيد و پس از كپي‌كردن آن‌ها، آدرس و كد را در قسمت‌هاي مخصوص در نرم‌افزار OSB پيست كنيد.

جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات