بيوگرافي كارل بنز؛ پدر خودروسازي جهان و بنيان‌گذار برند مرسدس بنز

دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۰
مطالعه 14 دقيقه
مرجع متخصصين ايران
كارل بنز اولين فردي بود كه توليد خودروِ تجاري را به جهانيان معرفي كرد. او ميراثي ماندگار به‌نام مرسدس‌بنز از خود به‌جاي گذاشت.
تبليغات

كارل فريدريش بنز (Karl Friedrich Benz) مهندس آلماني طراح موتور و اتومبيل بود كه در تاريخ به‌نام مخترع اولين خودروِ گازوييلي شناخته مي‌شود. اگرچه افراد ديگري هم در همان سال‌هاي فعاليت كارل، روي طرح‌هاي مشابه اتومبيل كار مي‌كردند، او اولين نفري بود كه پتنت خودرو را به‌نام خود ثبت كرد. پتنت‌هاي بعدي او، همگي در مسير ساخت اتومبيل‌هاي تجاري بودند كه يكي از مهم‌ترين آن‌ها، موتور احتراق داخلي مخصوص خودرو بود. 

مخترع اولين اتومبيل تجاري تاريخ، در سال ۱۸۸۵ اولين خودروِ خود را با نام Motorwagen معرفي كرد. خودروِ او ۳ چرخ داشت و با استفاده از فرمان براي چرخ جلو حركت مي‌كرد. بار موتور گازوييلي ۴ زمانه و مسافران اين خودرو را نيز چرخ‌هاي عقبي تحمل مي‌كردند. بنز علاوه‌بر اين خودرو، اختراعات مهم ديگري همچون سيستم كنترل سرعت خودرو، شعله‌وركردن سوخت با استفاده از جرقه‌هاي باتري، شمع خودرو، سيستم كلاچ، تعويض دنده، رادياتور آبي و متخصصاتور نيز در كارنامه‌‌اش دارد.

كارل بنز شركت خودروسازي خود را با نام Benz Company تأسيس كرد كه وارثاني همچون دايملربنز و مرسدس‌بنز و دايملركرايسلر دارد. او پيش از مرگش، انفجار صنعت خودرو و افزايش شديد استفاده از آن در سال ۱۹۲۰ را شاهد بود؛ رخدادي كه به‌نوعي خودش شروع‌كننده‌ي آن محسوب مي‌شد.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

امضاي منتسب به كارل بنز

تولد و تحصيل

كارل بنز با نام كارل فريدريش مايكل وايلانت در ۲۵نوامبر۱۸۴۴ در كارلسروهه متولد شد. مادرش جوزفين وايلانت و پدرش يوهان جورج بنز نام داشتند. يوهان لكوموتيوراني بود كه در ۲ سالگي بنز، در حادثه‌ي قطار ازدنيا رفت. كارل پس از مرگ پدرش، به‌احترام او كارل فريدريش بنز ناميده شد.

پس از مرگ پدر، بنز و مادرش با فقر و تنگ‌دستي زندگي مي‌كردند؛ اما جوزفين تمام تلاشش را مي‌كرد تا پسرش به تحصيل ادامه دهد. بنر در مدرسه‌ي محلي در كارلسروهه تحصيل مي‌كرد و از همان كودكي، استعداد علمي خود را نشان داد. او در ۹ سالگي به مدرسه‌ي علمي موسوم به Lyzeum تحصيل كرد.

كارل بنز براي ادامه‌ي مطالعات دلخواهش، به دانشگاه پلي‌تكنيك رفت و زيرانديشه متخصصين فرديناند رتن‌باخر يادگيري ديد. يكي از زمينه‌هاي تمركز تحصيلات بنز، قفل‌سازي بود؛ اما پس از مدتي راه پدر را ادامه داد و به مهندسي لكوموتيو جذب شد. بنز در ۳۰سپتامبر۱۸۶۰ و در ۱۵ سالگي، در آزمون وردي دانشگاه كارلسروهه در رشته‌ي مهندسي مكانيك پذيرفته شد و براي ادامه‌ي تحصيل به آنجا رفت. اين دانشجوي بااستعداد و جوان، در ۱۹ سالگي از دانشگاه فارغ‌التحصيل شد.

در سال‌هاي تحصيل، بنز با دوچرخه به دانشگاه مي‌رفت و در همان زمان، با مطالعه ساختار اين وسيله‌ي نقليه به‌فكر ساخت كالسكه‌ي بدون اسب افتاد. او پس از تحصيلات دانشگاهي، ۷ سال را به يادگيري فنون و مهارت‌هاي ساخت‌وتوليد در شركت‌هاي مختلف گذراند. البته، او در هيچ‌يك از شركت‌ها احساس راحتي نمي‌كرد و با فرهنگ آن‌ها عجين نمي‌شد.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

كارل بنز در جواني

شروع فعاليت كاري و اختراعات

سال‌هاي تمرين و كارآموزي كارل بنز در صنعت مكانيك، با دو سال فعاليت شغلي در چند شركت مختلف مهندسي مكانيك در كارلسروهه شروع شد. سپس، به مانهايم رفت و در جايگاه مهندس نقشه‌كش در يكي از شركت‌هاي توليدكننده‌ي ترازو مشغول به‌كار شد. در سال ۱۸۶۸، بنز به فورتسهايم رفت تا در شركت پل‌سازي Gebruder كار كند. درنهايت، مسير او به وين و شركتي فعال در صنعت آهن ختم شد.

بنز در ۲۳ سالگي از دانشگاه فارغ‌التحصيل شد و چند كسب‌وكار متنوع را امتحان كرد

كارل بنز پس از سال‌ها فعاليت در شركت‌ها و صنعت‌هاي مختلف، بالاخره در ۲۷ سالگي و در سال ۱۸۷۱، با همكاري اوت ريتر كارگاه مكانيكي در مانهايم راه‌اندازي كرد. يكي از زمينه‌هاي كاري آن‌ها، عرضه‌ي مواداوليه‌ي ساخت‌وتوليد به كارگاه‌هاي ديگر بود. نام كارگاه بنز ابتدا Iron Foundry and Mechanical Workshop بود كه بعدها به Factory for Sheet-Metal Working تغيير كرد.

سال اول فعاليت كارگاه بنز، با شكست تمام‌عيار همراه بود. ريتر در كسب‌وكار ماهر نبود و مقام‌هاي محلي به‌نوعي شركت آن‌ها را با اشكالات متعددي رو‌به‌رو مي‌كردند. درنهايت، بنز سهم ريتر را در شركت خريد و هزينه‌اي آن را ازطريق سرمايه‌اي پرداخت كه به‌مناسب نامزدي از پدر همسرش دريافت كرده بود.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

اولين خط‌توليد بنز

كارل بنز پس از استقلال در كسب‌وكار، با وجود تمام اشكالات بر سر راهش طراحي و توسعه‌ي موتور را در دستوركار خود قرار داد. او براي افزايش درآمد، كار روي پتنت‌هاي جديد را در سال ۱۸۷۸ شروع كرد. او ابتدا تمركزش را روي طراحي موتور ۲ زمانه‌ي گازي معطوف كرد. اساس كار او، طراحي‌هاي نيكولاس اوتو براي موتور ۴ زمانه بود. پيش‌ازآن، اوتو براي ثبت پتنت طراحي‌اش اقدام كرده بود كه موفق نشد. طراحي موتور ۲ زمانه‌ي بنز در ۳۱دسامبر۱۸۷۸ تمام و پتنت نيز در سال ۱۸۷۹ ثبت شد.

يكي از نكاتي كه خلاقيت و نبوغ بنز را بيش‌ازپيش بين مخترعان و فعالان صنعت نشان داد، مسير او براي موتور ۲ زمانه بود. نوآوري‌هايي كه او در مسير طراحي موتور خود اجرا و ثبت كرد، بعدها به استانداردي براي توليد موتورهاي ۲ زمانه تبديل شد. او به‌سرعت پس از ثبت پتنت موتور ۲ زمانه، پتنت سيستم كنترل سرعت را ثبت كرد و پس‌ازآن، نوآوري‌هايي همچون سيستم احتراق با جرقه‌ي باتري، شمع، متخصصاتور، كلاچ، سيستم تعويض دنده و رادياتور آبي به فهرست اختراعات اين مهندس آلماني اضافه شدند.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

پتنت اولين خودروِ بنز

شروع اشكالات بنز در صنعت، از زماني بود كه بانك‌ها او را مجبور كردند شركتش را به‌صورت رسمي و به‌عنوان شركتي بزرگ با هزينه‌هاي هنگفت ثبت كند. درواقع، او مجبور بود شركاي خود را افزايش دهد. به‌همين‌دليل، كارل با اميل بوهلر، عكاس و برادر تاجر پنيرش، وارد شراكت شد. درنهايت، شركت به‌صورت سهامي و با نام Gasmoteren Fabrik Mannheim در سال ۱۸۸۲ ثبت شد.

پس از سهامي‌شدن اولين شركت، كارل بنز آن را ترك كرد

كارل بنز پس از تأسيس شركت سهامي جديد، از وضعيت موجود ناراضي نبود. او فقط ۵ درصد از سهام مالكيت را داشت و مقام محدود مديريت اجرايي را برازنده‌ي خود نمي‌دانست. بدتر از همه، ايده‌هايي كه در مراحل طراحي ارائه مي‌داد، عموما درانديشه متخصصين گرفته نمي‌شدند. مخترع آلماني درنهايت در سال ۱۸۸۳ از آن شركت خارج شد.

شركت Benz و اختراع اولين خودروِ تجاري

بنز پس از ترك شركتي كه خودش تأسيس كرده بود، به سرگرمي هميشگي زندگي‌اش، يعني تعمير دوچرخه بازگشت. او به كارگاه تعميري مك رز و فريدريش ويلهلم اسلينگر در مانهايم رفت. اين ۳ نفر در سال ۱۸۸۳ شركتي با هدف توليد ماشين‌هاي صنعتي با نام Benz & Company Rheinische Gasmotoren-Fabrik تأسيس كردند كه عموما با نام Benz & Cie شناخته مي‌شد. آن‌ها به‌سرعت شركت خود را رشد دادند و پس از استخدام حدود ۲۵ متخصص و نيروي ساده، توليد موتورهاي گازي را شروع كردند.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

تصويري اوليه از متخصصان و نيروي سادهان Benz & Cie

شركت جديد فرصت طراحي بيشتري به بنز مي‌داد و او زمان بيشتري براي توسعه‌ي كالسكه‌ي بدون اسب صرف مي‌كرد. علاقه و اشتياق بنز به دوچرخه‌ها باعث شد در طراحي‌هاي بعدي خود، از اصول اوليه‌ي دوچرخه حتي براي ساخت اتومبيل نيز استفاده كند كه به ساخت خودرويي با موتور ۴ زمانه و كنترل شبيه به دوچرخه در چرخ‌هاي عقب منجر شد. قدرت حركتي اتومبيل او با استفاده از دو زنجير به محور عقب منتقل مي‌شد.

كارل بنز طراحي خود را در سال ۱۸۸۵ به‌پايان رساند و نمونه‌اي اوليه از خودروِ سوختي خود را توليد كرد. نام خودروِ او Benz Patent Motorwagen بود كه در نوع خود اولين محسوب مي‌شد. درواقع، طراحي او برخلاف نمونه‌هاي قبلي، فقط كالسكه‌اي موتوردار نبود و نوآوري‌هاي متعددي در آن لحاظ شد. به‌همين‌دليل، بسياري بنز را مخترع اولين اتومبيل با ساختار امروزي مي‌دانند.

استقبال اوليه از موتورواگن بنز چندان چشمگير نبود. تماشاگراني كه مراحل آزمايش خودروِ بنز را مشاهده مي‌كردند، عموما تصادف‌هاي گاه‌وبي‌گاه آن را به سخره مي‌گرفتند كه به‌دليل دشواري در كنترل رخ مي‌داد. پتنت موتورواگن درنهايت در ۲۹ژانويه‌ي۱۸۸۶ ثبت و شماره‌ي پتنت DRP-37435 و عنوان «اتومبيل سوختي» براي آن انتخاب شد.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

اولين نمونه‌ي موتورواگن بنز

اولين آزمايش‌هاي موفقيت‌آميز موتورواگن در تابستان۱۸۸۶ و در جاده‌هاي عمومي انجام شد. بنز سال بعد Motorwagen Model 2 را توليد كرد كه درمقايسه‌با نسل قبل، بهبودهاي فراواني داشت. در سال ۱۸۸۷، نسخه‌ي سوم اتومبيل بنز نيز با چرخ‌هاي چوبي عرضه شد.

 اولين خودروِ تجاري تاريخ

بنز پس از آزمايش‌هاي موفقيت‌آميز روي نسخه‌هاي مختلف اتومبيلش، فروش آن را شروع كرد. او نام Benz Patent Motorwagen را براي محصولش انتخاب كرد و به‌نوعي افتخار فروش اولين خودروِ تجاري تاريخ به‌نام وي ثبت شد. درباره‌ي اولين خريدار محصول بنز اطلاعات زيادي دردست نيست و فقط ادعا مي‌شود كه او در بيمارستاني رواني كار مي‌كرده است. خريدار دوم Parisian Emile Roger نام داشت كه نسخه‌ي سال ۱۸۸۸ بنز را خريد. او تأثير زيادي بر موفقيت‌هاي آتي بنز گذاشت.

تجاري‌سازي و فروش اولين خودرو افتخار كارل بنز است

راجر از مدت‌ها پيش موتورهاي بنز را با گواهي كارل توليد مي‌كرد. او در سال ۱۸۸۸ تصميم گرفت اتومبيل‌هاي بنز را نيز به خط‌توليد خود اضافه كند. درواقع، راجر بسياري از خودروهاي بنز را در ابتدا در فرانسه توليد مي‌كرد. يكي از دلايل نيز آن بود كه اهالي پاريس در آن زمان ثروت‌مندتر بودند و بيش از آلماني‌ها توانايي خريد اتومبيل داشتند.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

نسخه‌ي سوم موتورواگن

خريداران اولين محصولات بنز مانند اكثر متخصصان اوليه‌ي همه‌ي محصولات نوآورانه، با اشكالات متعددي روبه‌رو بودند. يكي از اشكالات اصلي، تهيه‌ي گازوييل بود كه در آن زمان فقط از داروخانه و به‌عنوان محصول پاك‌كننده خريدني بود. درنتيجه، مقدار زيادي از اين سوخت نيز دردسترس قرار نمي‌گرفت. نسحه‌ي اوليه‌ي موتورواگن قدرت زيادي نداشت و براي بالارفتن از شيب بايد آن را هُل مي‌دادند. 

برتا بنز، همسر كارل، تأثير زيادي بر شهرت و حتي بهبود اتومبيل‌هاي بنز گذاشت. او داستان مشهوري دارد كه براساس آن، خودروِ كارل را در مسافتي طولاني راند و اشكالات آن را به همسرش گزارش داد. داستان اين‌گونه نقل مي‌شود كه برتا ۵اوت۱۸۸۸، اتومبيل را بدون اطلاع همسرش روشن و مسافتي ۱۰۶ كيلومتري را از مانهايم تا فورتسهايم رانندگي كرد. او براي ملاقات مادرش به اين سفر رفت و پسرانش، يعني يوجين و ريچارد را نيز با خود برد.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

كارل بنز و همسرش بتا بنز

همسر كارل بنز در سفر تاريخي‌اش، چند عيب اصلي خودروهاي همسرش را رفع كرد. او در مسير، از داروخانه‌هاي بين‌راهي گازوييل خريد و علاوه‌بر آن، تعدادي از اشكالات متخصص را نيز در حين حركت برطرف كرد و شب به مقصد رسيد. برتا با تلگراف رسيدن خود را به‌اطلاع همسرش رساند. امروزه، اين رويداد تاريخي‌ملي با حضور خودروهاي كلاسيك جشن گرفته مي‌شود.

نسخه‌ي سوم از اولين اتومبيل بنز در نمايشگاه بين‌المللي پاريس در ۱۸۸۹ نمايش داده شد و به شهرتي جهاني رسيد تا سال ۱۸۹۳، حدود ۲۵ موتورواگن توليد شد.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

موتور اولين خودروِ اختراع‌شده‌ي بنز

توسعه‌ي كسب‌وكار

كارل بنز پس از رونمايي خودروهاي انقلابي‌اش، با درخواست‌هاي فراواني براي موتورهاي احتراق داخلي روبه‌رو شد. او كارخانه‌ي خود را در مانهايم توسعه داد و در سال ۱۸۸۶، ساختماني را در منطقه‌ي Waldhofstrasse تأسيس كرد. تا سال ۱۸۹۹، تعداد متخصصان شركت بنز به ۴۳۰ نفر رسيد و در سال‌هاي پاياني قرن نوزدهم، بزرگ‌ترين شركت خودروسازي جهان بود.

پس از توسعه‌ي چند محصول اوليه، برنامه‌ي توليد انبود اجرا شد

توسعه‌ي كسب‌وكار بنز بارديگر او را مجبور كرد سهام شركت را بفروشد. خودروسازي او كه در سال ۱۸۹۹ به سازماني گسترده تبديل شده بود، دو شريك جديد به تيم مالكيت خود اضافه كرد. شركاي جديد، يعني فريدريش فون‌فيشر و جوليوس گانس، مدير جديد بخش تجاري‌سازي، به بنز پيشنهاد دادند خودروهايي ارزان‌تر و مناسب براي عموم مردم توليد كند.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

خودروِ Velo شركت بنز

Victoria و Velo

كارل بنز در سال ۱۸۹۳، خودروِ جديد و ارزان‌ترش به‌نام Victoria را به بازار عرضه كرد. محصول جديد براي ۲ مسافر مناسب بود و با موتور ۳ اسب‌بخار توليد مي‌شد. حداكثر سرعت ويكتوريا ۱۷ كيلومتر‌بر‌ساعت بود كه با فروش ۴۵ دستگاه در سال ۱۸۹۳، به موفقيتي نسبي رسيد.

در سال ۱۸۹۴، طراحي خودروهاي بنز بازهم بهبود پيدا كرد و اين‌بار خودرويي با نام Velo عرضه شد. تيراژ توليد خودروِ جديد،در آن زمان تيراژي ركوردشكن محسوب مي‌شد. از سال ۱۸۹۴ تا ۱۹۰۱، حدود ۱۲۰۰ دستگاه خودروِ Velo توليد شد كه لقب اولين خودروِ توليد انبوه تاريخ را ازآنِ خود كرد. به‌علاوه، اتومبيل Velo شركت بنز در اولين مسابقه‌ي اتومبيل‌راني تاريخ به‌نام Paris to Rouen در سال ۱۸۹۴ نيز شركت كرد.

اولين كاميون تاريخ در شركت بنز طراحي و ساخته شد. در سال ۱۸۹۵، اين محصول معرفي شد و بعدها، شركت NetPhener از برخي قطعات آن براي ساخت اولين اتوبوس تاريخ استفاده كرد.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

اولين اتوبوس تاريخ كه از طراحي كاميون بنز استفاده كرد

در سال ۱۸۹۶، كارل بنز پتنتي براي طراحي اولين موتور تخت تاريخ با پيستون‌هاي افقي دريافت كرد. طراحي او يكي از ساختارهاي انقلابي‌ را وارد صنعت موتورسازي كرد كه تا‌به‌امروز نيز در خودروهاي پيشرفته‌ي مسابقه‌اي استفاده مي‌شود.

رقابت و اتحاد با دايملر

گاتليب دايملر يكي ديگر از مخترعان پيش‌گام در صنعت خودرو بود كه البته ارتباط خاصي با بنز نداشت. درواقع، سندي مبني بر اين موضوع وجود ندارد كه بنز و دايملر باهم آشنا يا حتي از دستاوردهاي ابتدايي يكديگر آگاه بوده‌اند. به‌هرحال، گاتليب دايملر نيز كه از فعالان صنعت خودرو و جدي‌ترين رقيب بنز در آلمان محسوب مي‌شد، در سال ۱۹۰۰ ازدنيا رفت. رقابت با شركت Daimler Motors در اشتوتگارت بالاخره با شروع قرن بيستم، فشارهايي بر شركت بنز وارد كرد.

در ابتدا، كارل بنز به دايملر پيشنهاد همكاري داد

رقابت ميان دايملر و بنز، به‌ويژه در مباحثه طراحي موتور جدي بود. در سال‌هاي ابتدايي قرن بيستم، هركدام از اين دو شركت در مباحثه‌هاي متنوع طراحي و ساخت موتور خودرو، پيروزي‌هايي به‌دست آوردند. در يكي از رقابت‌ها، كارل بنز نيز از موقعيت مديريت طراحي در شركت خودش استعفا داد و از سال ۱۹۰۳، به‌عنوان عضوي از هيئت‌مديره مشغول شد. او در فرايند ادغام شركتش با بنز و شكل‌گيري دايملر‌بنز در سال ۱۹۲۶ هم حضور داشت.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

كارل بنز و همسرش در سال ۱۹۱۴

شركت Benz Söhne و سال‌هاي پاياني فعاليت

كارل بنز دركنار عضويت در هيئت‌مديره‌ي شركت Benz & Cie، به‌همراه پسرش، يوجين، شركتي خانوادگي براي طراحي و ساخت اتومبيل تأسيس كرد. آن‌ها برند ديگري را نيز براي شركت جديد خود انتخاب كردند كه از املاي فرانسوي نام كارل در آن استفاده شده بود. نام شركت جديد C. Benz Sons بود كه از املاي Carl در آن استفاده شده بود. تمركز اين شركت نيز توليد خودرو و موتورهاي سوختي بود.

شركت جديد كارل بنز و پسران كه در لادنبرگ قرار داشت، هيچ‌گاه سهام خود را به‌صورت عمومي عرضه نكرد. به‌علاوه، آن‌ها خط‌توليد خود را نيز مستقل از ديگر شركت بنز تأسيس و مديريت كردند. اتومبيل‌هاي شركت خانوادگي بنز كيفيت چشمگيري داشتند و خصوصا در شهر لندن، به‌عنوان تاكسي استفاده شدند.

كارل در سال ۱۹۱۲، تمام سهامش در شركت خانوادگي را فروخت و آن را به پسرانش، يوجين و ريچارد واگذار كرد. البته، او به عضويت در هيئت‌مديره‌ي شركت اصلي بنز ادامه داد.

در جنگ جهاني اول، دو شركت بنز و دايملر توليد محصولات خود را به‌شدت افزايش دادند. پس از پايان جنگ، اقتصاد آلمان وضعيت نگران‌كننده‌اي داشت و اتومبيل محصولي لوكس محسوب مي‌شد و ۱۵ درصد ماليات اضافه در پي داشت. در آن زمان، آلمان با اشكال كمبود سوخت نيز روبه‌رو بود. به‌هرحال در سال ۱۹۱۹، شركت Benz & Cie طبق پيشنهاد كارل بنز و با نمايندگي كارل جان، رقيب ديرينه، يعني دايملر، پيشنهاد همكاري داد كه با مخالفت آن‌ها روبه‌رو شد.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

آخرين خانه‌ي محل زندگي كارل و بتا بنز

اقتصاد آلمان در سال‌هاي بعد، بيشتر سقوط‌ كرد و توليد هر دو شركت دايملر و بنز كاهش يافت. درنتيجه، مذاكرات در سال ۱۹۲۴ بين دو شركت ادامه يافت و در همان سال، قرارداد منافع مشترك تا سال ۲۰۰۰ بين دو غول خودروسازي آن سال‌ها امضا شد. طبق قرارداد امضاشده، آن دو برند طراحي، توليد، خريد‌وفروش و تبليغات خودروهاي خود را با همكاري يكديگر انجام مي‌دادند؛ اما كاملا مستقل ماندند.

پس از ادغام دايملر و بنز نيز، كارل در هيئت‌مديره حضور داشت

همكاري نزديك دايملر و بنز در همان سال‌هاي اوليه باعث شد اين دو شركت در سال ۱۹۲۶، باهم ادغام شدند و Daimler-Benz را تأسيس كنند. كارل بنز در شركت جديد نيز عضو هيئت‌مديره بود.

زندگي شخصي و مرگ

كارل بنز در ۲۰ژوئيه‌‌ي۱۸۷۲ با برتا رينگر ازدواج كرد. آن‌ها ۵ فرزند داشتند كه پسرانشان، يعني يوجين و ريچارد، مدتي را در شركت پدر مشغول به‌كار بودند و بعدا نيز شركت خانوادگي را اداره كردند. همچنين، دختران خانواده‌ي بنز، ملارا و فيلدا و الن نام داشتند.

مرجع متخصصين ايران كارل بنز / Karl Benz

يادبود كارل بنز در مانهايم

مخترع اولين خودروِ تجاري تاريخ، در ۴آوريل‌۱۹۲۹ در خانه‌اش در لادنبرگ ازدنيا رفت. در زمان مرگ، كارل بنز ۸۴ سال داشت و به بيماري برونشيت مبتلا بود. برتا بنز تا زمان مرگش در سال ۱۹۴۴، در همان خانه زندگي كرد. ديگر اعضاي خانواده به‌مدت ۳۰ سال ديگر در آنجا سكونت داشتند. امروزه، خانه‌ي بنز به‌عنوان مكاني تاريخي شناخته و براي جلسه‌هاي مهم سازمان‌ غيرانتفاعي گاتيلب دايملر و كارل بنز استفاده مي‌شود.

تبليغات
جديد‌ترين مطالب روز

هم انديشي ها

تبليغات

با چشم باز خريد كنيد
اخبار تخصصي، علمي، تكنولوژيكي، فناوري مرجع متخصصين ايران شما را براي انتخاب بهتر و خريد ارزان‌تر راهنمايي مي‌كند
ورود به بخش محصولات